پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
وضعیت بهداشت و درمان در کشور، ‌در دولت‌های مختلف همواره مورد انتقاد قرار گرفته است و مردم همواره از گرانی دارو و درمان و خدمات پزشکی گلایه داشته‌اند.

شعارسال: وضعیت بهداشت و درمان در کشور، ‌در دولت‌های مختلف همواره مورد انتقاد قرار گرفته است و مردم همواره از گرانی دارو و درمان و خدمات پزشکی گلایه داشته‌اند. از سوی دیگر در چند سال اخیر ماجرای حقوق‌های نجومی پزشکان و اشتباهات پزشکی آنقدر پررنگ شده که مردم اعتماد خود را به جامعه پزشکی از دست داده‌اند اما همه اینها دلیل نمی شود تا از مصرف گرایی و خودسری مردم

خود درمانی در ایران یکی از شایع ترین گرایشات مردم در بحث سلامیتیشان است. برای اثبات این ادعا نیازی به آمار و ارقام وجود ندارد چرا که فقط کافی است برای 15 دقیقه در یک داروخانه بایستید و متقاضیانی را که برای خرید داروهای بدون نسخه پزشک بشمارید.در مصرف دارو و نقش خود آنها در این خصوص گذشت.

اگر از نقش مهم دولت و نهادهای دولتی در زمینه سلامت جامعه بگذریم، نقش ما نیز در سلامتی خود بی تأثیر نیست و گاهی نیز این خودمان هستیم که علاوه بر وجود چنین زمینه هایی برای بیماری از آب آلوده تا هوای آلوده بر میزان و سرعت بیماری نیز می افزاییم. حتما شده است که وقتی سرما خورده اید به جای رفتن به پزشک به داروخانه مراجعه کنید و خودتان برای خودتان دارو تجویز کنید یا این که به جای خود درمانی از پزشک داروساز یاری بگیرید.

خود درمانی در ایران یکی از شایع ترین گرایشات مردم در بحث سلامیتیشان است. برای اثبات این ادعا نیازی به آمار و ارقام وجود ندارد چرا که فقط کافی است برای 15 دقیقه در یک داروخانه بایستید و متقاضیانی را که برای خرید داروهای بدون نسخه پزشک بشمارید.

علاوه بر خود درمانی، ما ایرانیان به خوردن قرص ها و داروهایی که برای یک بار از آنها معجزه ای دیده ایم علاقه مندیم. بسیاری از متقاضیان داروخانه ها در دیگران در موارد مشابه نیز تجویز می کنند.

*تلگرام، جایی برای فروش داروی غیر مجاز

اوایل‌ سال گذشته بود که وقتی تیمی از کارآگاهان پلیس فتای غرب استان تهران درحال رصد کردن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال بودند، با سایتی برخورد کردند که گردانندگان آن به صورت اینترنتی اقدام به فروش غیرقانونی مواد نیروزا و ورزشی می‌کردند. با توجه به حساسیت موضوع، از آن‌جایی که بیم آن می‌رفت، توزیع این مواد جان شهروندان را به خطر بیندازد، بلافاصله پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و سایت موردنظر توسط پلیس فتای غرب استان تهران تحت‌نظر گرفته شد. سه مرد سودجو برای مشتریانی که می‌خواستند با داروهای نیروزا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند، در اینترنت دام پهن می‌کردند. این مردان تبهکار با تهیه داروهای ساختگی با ترکیبات پودر کاکائو و شیرخشک، آنها را در قالب اجناس خارجی به خریداران می‌فروختند. حالا اما این وضعیت در خصوص کانال های تلگرامی نیز ادامه دار شده است.

کار به جایی رسیده است که روز گذشته مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو اعلام کرده: «پلیس فتا باید با کسانی که اقدام به فروش دارو در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، برخورد جدی داشته باشد

ماجرای فروش غیر مجاز داروهای نیروزا، ترک اعتیاد، چاقی و لاغری و حتی برخی داروهای نایاب بیماری های خاص در تلگرام و فضای مجازی وجود دارد و این ناصر خسروی مجازی سلامت مردم مصرفگرای کشور را تهدید می کند. این در حالی است که فرهنگ استفاده درست از دارو در کشور وجود ندارد و کاری نیز در این خصوص صورت نگرفته است.

این در حالی ست که بر اساس بخشنامه سال 88 وزارت بهداشت هرگونه فروش و تبلیغ اینترنتی دارو در کشور ممنوع بوده است. شهریار اسلامی‌تبار گفت: فروش دارو به هر نوعی از طریق تلگرام ممنوع بوده و تخلف است. پلیس فتا باید با کسانی که اقدام به فروش دارو در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی غیر مجاز می‌کنند برخورد جدی داشته باشد.

او افزود: توصیه ما به مردم این است که برای خرید دارو به هیچ وجه به تلگرام و شبکه‌های اجتماعی غیر مجازی که توسط افراد ناشناس راه‌اندازی شده‌اند، مراجعه نکنند و تنها راه خرید دارو، داروخانه است و اگر مواردی را در فضای مجازی مشاهده می‌کنند به پلیس فتا گزارش دهند.

به این ترتیب است که ماجرای فروش غیر مجاز داروهای نیروزا، ترک اعتیاد، چاقی و لاغری و حتی برخی داروهای نایاب بیماری های خاص در تلگرام و فضای مجازی وجود دارد و این ناصر خسروی مجازی سلامت مردم مصرفگرای کشور را تهدید می کند. این در حالی است که فرهنگ استفاده درست از دارو در کشور وجود ندارد و کاری نیز در این خصوص صورت نگرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 17 شهریور 1395، کدمطلب: 1180676 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین