پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
برخی از بدنسازها برای بیزنس وارد فوتبال شده‌اند. آنها فوتبالیست‌ها را به خوردن داروهای نامناسب ترغیب می‌کنند تا بدنی زیبا بسازند در حالی که آنچه که باید برای فوتبالیست ها مهم باشد، سرعت، قدرت، استقامت و انعطاف بدنی است.
شعارسال:ولی‌الله صالح‌نیا، مربی بدنساز اسبق تیم‌های ملی، پرسپولیس و استقلال، درخصوص افزایش مصدومیت رباط صلیبی بین بازیکنان فوتبال اظهار داشت: مشکل فوتبالیست‌های ایرانی پایه ای و ریشه‌ای است. فوتبالیست‌ها باید از سن کم زیر نظر مربیان باتجربه و کاربلد ساخته و پرداخته شوند تا در سنین جوانی در بهترین شرایط آمادگی قرار بگیرند اما متاسفانه در فوتبال ایران این اتفاق رخ نمی‌دهد و هیچ فوتبالیستی به طور حرفه‌ای پرورش داده نمی‌شود.
 
او افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین اشتباهاتی که در باشگاه‌های ایرانی رخ می‌دهد این است که می‌خواهند فوتبالیست با یک ماه تمرین به 80 درصد آمادگی برسد به همین دلیل آنقدر به او فشار می‌آورند که یا در همان تمرینات پیش فصل مصدوم می‌شود یا در هفته‌های ابتدایی لیگ. چون بدن بازیکنان ایرانی ضعیف است و عادت به تمرینات فشرده ندارند که این مصدومیت‌ها به وفور در فوتبال ما رخ می‌دهد.
 
بدنساز اسبق تیم ملی با اشاره به نبود بدنساز حرفه‌ای در فوتبال ایران، گفت: یکی دیگر از معضلات جدی فوتبال ایران نبود بدنساز حرفه‌ای و متخصص در این رشته است. بدنسازی که در کارش تبحر نداشته باشد و فوتبال را نشناسد نمی‌داند چقدر می‌تواند به بدن بازیکنان فشار بیاورد تا آنها هم آمادگی لازم را به دست بیاورند و هم مصدوم نشوند. ضمن اینکه برخی از مربیان بدنساز برای اینکه بازیکنان عضله بسازند و زودتر بدن‌شان روی فرم بیاید به فوتبالیست‌ها داروها و مواد غیرمجاز می‌دهند. این بدنسازهای غیر حرفه‌ای به جای اینکه برای بازیکن تمرین اختصاصی مناسب و رژیم غذایی تجویز کنند با دارو و پودر برای فوتبالیست‌ها عضله می‌سازند.
 
صالح‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: این یک واقعیت تلخ در فوتبال ایران است که برخی از بدنسازها برای بیزنس وارد فوتبال شده‌اند. آنها فوتبالیست‌ها را به خوردن داروهای نامناسب ترغیب می‌کنند تا بدنی زیبا بسازند در حالی که آنچه که باید برای فوتبالیست‌ها مهم باشد، سرعت، قدرت، استقامت و انعطاف بدنی است ولی متاسفانه برخی از بدنسازها برای پول درآوردن دیگران را قربانی می‌کنند. بدنسازی حرفه‌ای در فوتبال سال‌هاست مورد غفلت واقع شده و هر مدیری می‌آید پسرخاله خودش را که مثلا در یک باشگاه بدنسازی مربی معمولی بوده به استخدام باشگاه در می‌آورد و بعد هم هیچ نظارتی روی کار او ندارد. نتیجه این تصمیم‌های غلط مدیریتی می‌شود مصدومیت بازیکنان و فوتبالیست‌های ناآماده.
 
او ادامه داد: فوتبال ما پر شده از سرمایه‌های سوخته و برباد رفته. وقتی یک بازیکن با پارگی رباط صلیبی روبه‌رو شود حداقل یک‌سال طول می‌کشد به شرایط آرمانی برگردد و این یعنی سوختن یک سرمایه که برای او هزینه میلیاردی شده است. متاسفانه فوتبالیست‌های ما هم رفتارهای غیرحرفه‌ای زیادی دارند. آنها دوست دارند از نظر ظاهری شبیه مسی و رونالدو باشند اما در بحث رفتارهای حرفه‌ای از آنها تقلید نمی‌کنند. یکی دیگر از معضلاتی که این روزها خیلی هم در فوتبال ایران مد شده داشتن بدنسازهای اختصاصی است که فوتبالیست‌ها برای خود می‌گیرند. البته اگر این مربی بدنساز فردی حرفه‌ای باشد، سلامت جسم و روان فوتبالیست هم برایش مهم است نه اینکه فقط بدنی زیبا برای او بسازد. اگر فوتبالیست‌های ما که دوست دارند خودشان را شبیه رونالدو و مسی درست کنند از رفتارهای حرفه‌ای آنها هم پیروی کنند خوب است نه اینکه ساعت سه نیمه شب بخوابند و بعد هم سر ظهر بیدار شوند و به تمرین تیم‌هایشان بروند. متاسفانه فوتبالیست‌های ایرانی زندگی سالمی را دنبال نمی‌کنند.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری   برنا،تاریخ انتشار:   2 تیر 1399،کدخبر:  1018315 ،  www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین