پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
رئیس کمیته پزشکی موسسه خیریه ریحانه اردبیل گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی سرطانی در این برهه زمانی یک نیاز اساسی است که امیدواریم مسئولان درمانی و بهداشتی استان نیز این امر را جدی گرفته و برای کاهش و شناسایی این بیماری برنامه‌ریزی منسجمی انجام دهند.
شعارسال: ایرج فیض در هفتیمن سالگرد نشست حامیان موسسه خیریه ریحانه اردبیل در سالن ولایت اظهار داشت: در حال‌حاضر سرطان معده و سینه شایع‌ترین نوع بیماری سرطان در اردبیل بوده و متاسفانه این بیماری در اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است که نیاز است در این زمینه مسئولان مربوطه اهتمام ویژه‌ای برای پیشگیری از این بیماری انجام دهند.

ایرج فیض با ابراز نگرانی از شیوع سرطان گفت: باید در این زمینه فعالیت های گسترده ای کلید بخورد چرا که بر اساس آمارها سرطان هایی مانند سرطان سینه در بین بانوان این استان رایج شده و حتی سن ابتلا نیز به زیر 35 سال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مهمترین راه پیشگیری از بیماری سرطان تشخیص این بیماری بوده، افزود: نیاز است مسئولان استان هرچه زودتر به راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی و تشخیص بیماری سرطان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که این یک امر ضروری برای استان اردبیل در راه پیشگیری از این بیماری شایع است.

رئیس کمیته پزشکی موسسه ریحانه اردبیل بیان کرد: متاسفانه بیماری سرطان از جمله سرطان معده و سینه در اردبیل شایع شده است و راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی سرطانی در این برهه زمانی یک نیاز اساسی است که امیدواریم مسئولان درمانی و بهداشتی استان نیز این امر را جدی گرفته و برای کاهش و شناسایی این بیماری برنامه‌ریزی منسجمی انجام دهند.

فیض تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت در سال گذشته نسبت به راه‌اندازی مرکز سرطان دراردبیل قول مساعد داده بودند که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است و نیاز است وزارت بهداشت و مسئولان ذی‌ربط به راه‌اندازی این مرکز اقدام کنند.

وی اظهار کرد: کمیته پزشکی با استفاده از پزشکان متخصص و فوق تخصص در راستای شناسایی، تشخیص و درمان بیماری سرطان گام برداشته است و روز به روز با حمایت خیران و اقشار مختلف مردم در کمک به بیماران سرطان افزوده می‌شود اما پیشگیری یک نیاز مبرم بوده که باید تمام دستگاه‌های مربوطه استان در این امر پیشگام باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4 تیر 1395، کد خبر: 1112342 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین