پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
محمودرضا رحمتیان گفت:به چند معدن غیر فعال مهلت فعالیت مجدد داده شد و در صورتی که این معادن نتوانسته اند مجددا فعال شوند خلعیت صادر و معادن از طریق مزایده به بهره برداران و سرمایه گذاران واقعی واگذار گردد.

شعار سال:محمودرضا رحمتیان در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار گردید افزود:مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل داده و بشر نیز در طول تاریخ، برحسب نیازمندیها و شناخت خود از این نوع مواد استفاده کرده است.

وی افزود: بخش معدن از عمده‌ترین بخش های تامین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب شده و ذخایر غنی موادمعدنی به عنوان یک امکان بالقوه می تواند نقش اساسی را در توسعه صنعتی استان و کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی باشد.

رحمتیان اظهار داشت:بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای معادن استانها تفویض شده که استاندار به عنوان رییس این شورا و رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت به عنوان دبیر، مسائل مربوط به معادن را پیگیری می نمایند.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان به موضوع انتزاع معادن اشاره کرد و گفت: انتزاع معادن در سه حالت صورت می پذیرد که انصراف بهره بردار، پایان مهلت و اعتبار معدن  و پایان رسیدن ذخیره معدن می باشد.

رحمتیان افزود: در جلسه شورای معادن استان انتزاع ۳ معدن و سلب صلاحیت ۲ معدن با رای قاطع و حداکثری اعضا مورد تصویب قرار گرفت و درخواست برداشت جهت پروژه های عمرانی نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: به چند معدن غیر فعال مهلت فعالیت مجدد داده شد و در صورتی که این معادن نتوانسته اند مجددا فعال شوند خلعیت صادر و معادن از طریق مزایده به بهره برداران و سرمایه گذاران واقعی واگذار گردد.

گفتنی است: سیستان و بلوچستان بیش از ۳۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری دارد و مس، آنتیموان، طلا، سیلیس، سنگ های تزئینی، سنگ آهن، کرومیت، تیتانیوم از جمله مواد معدنی کشف شده در استان  می باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا ، به تاریخ: 15 اسفند 1398، کد خبر:98121512346،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین