پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
در نشست استاندار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشبرد پروژه های معدنی و توسعه بخش معدن استان مورد تاکید قرار گرفت.

شعار سال:احمدعلی موهبتی استاندار در نشست با غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو در خصوص پیشبرد پروژه های معدنی و توسعه بخش معدن استان و مطالعات و حفاری معادن مس، طلا، سنگ آهن در استان گفتگو و رایزنی کرد.

در این نشست، موهبتی بهره برداری از ظرفیت های معدنی استان را در کاهش وابستگی کشور به نفت و رهایی از اقتصاد تک محصولی، بسیار موثر عنوان کرد.

وی گفت: باید با ارایه اطلاعات دقیق و کارشناسی، اطمینان سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه گذاری در بخش معدن استان جلب شود.

استاندار بر جذب سرمایه گذاران توانمند و تشکیل کنسرسیوم از فعالان و شرکت ها و سرمایه گذاران قوی در بخش معدن، برای شکوفایی اقتصاد در بخش معدن استان، تاکید کرد.

موهبتی شتاب بخشی و انجام تعهدات پروژه های حفاری و اکتشافی در حوزه معدنی استان تا پایان سال را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: با فعال شدن و شروع بهره برداری از معدن مس، تحول بزرگی در تولید فلز ارزشمند مس در کشور خواهد بود و با توجه به اینکه این فلز، مشمول تحریم ها نیست، استخراج و تولید آن، کمک بزرگی به حل مشکلات اقتصادی کشور خواهد کرد.

وی با اشاره به روند کند اجرای پروژه ها و تعهدات پیمانکاران بخش، گفت: ایمیدرو، هر گونه مصوبه مورد نیاز در جهت تسریع اجرای طرح های معدنی استان نیاز است را اعلام تا در اسرع وقت پیگیری و اخذ کنیم.

موهبتی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، گفت: تصمیمات باید متناسب با شرایط و نیاز و بهنگام اتخاذ شود چراکه در حال حاضر مسأله تسریع در اجرای طرح ها و درآمدزایی برای کشور مهم است.

وی ادامه داد: اگر در این شرایط، نتوانیم از ظرفیت های موجود برای برون رفت از تنگنا ها و تحریم ها بهره گیری به موقع نکنیم، شاید در آینده فرصت ها را از دست بدهیم.

غریب پور، مدیرعامل ایمیدرو، بر ضرورت تسریع در اجرای تعهدات از سوی شرکت و مجریان پروژه ها تاکید کرد.

وی گفت: تشکیل کنسیرسیوم در اسناد پیش بینی نشده است ولی با توجه به در خواست استان و نیاز برای جذب سرمایه مورد نیاز و سرمایه گذاران قوی از بخش خصوصی در سطح ملی و بین المللی، تشکیل آن را در اولویت دستور کار قرار می دهیم.
همچنین در این نشست، جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز ضمن ارایه گزارش از روند اقدامات انجام شده در معادن مس، طلا  و سایر کانی های فلزی استان گفت: تعهد حفاری در حوزه مس استان، ۱۲۰۰۰۰ متر بوده که تا کنون یک سوم آن انجام شده است و باقی نیز بسرعت پی گیری خواهد شد.
جعفری گفت:  با توجه به نظر استاندار ، شرکت علاوه بر شتاب بخشی در پیشبرد طرح ها، جذب سرمایه گذار و آغاز عملیات اکتشاف در فاز نخست پروژه را برنامه ریزی خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی می متالز ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1399، کد خبر:122262،www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
يعني با همين معادن اگر ازش درست بهره برداري بشه ميشه استان رو ا لحاظ تامين اعتبارات به مرز سيرابي رسوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین