پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه ای را تصویب کردند که به موجب آن ساختمان های پر خطر سالانه مورد بررسی ایمنی قرار می گیرند.

شعار سال: در دویست و نود و یکمین جلسه شورا بررسی لایحه توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش نشانی در دستور جلسه قرار گرفت.

در جریان بررسی این لایحه معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورا ضمن قرائت مفاد این لایحه گفت: سازمان آتش نشانی روزانه ۳۰۰ حریق را در سطح شهر تهران مهار می کند که نشان دهنده ی حجم فعالیت این سازمان می باشد و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که همواره باید مورد بررسی قرار گیرد ایمنی ساختمان ها است که بر این مبنا ما ساختمان ها را به سه دسته پر خطر ، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی کردیم .

رئیس کمیته ایمنی شورا افزود : روح این لایحه بر اساس استاندارد سازی بررسی ایمنی ساختمان ها است و ما سعی کردیم آیین نامه هایی که سازمان آتش نشانی بر اساس تجربه در بررسی ایمنی ساختمان ها به کار می گیرد در قالب استاندارد های جهانی تدوین کنیم.

آباد تصریح کرد: بر اساس بررسی ایمنی این ساختمان ها به سه دسته پر خطر ، کم خطر و میان خطر تقسیم می شوند اما در نظر داشته باشید که بررسی های ایمنی این ساختمان ها بر اساس استاندارد های جهانی خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس ساختمان های پر خطر هر ساله ، میان خطر ۳ سال یکبار و کم خطر ۱۰ سال یکبار مورد بررسی ایمنی قرار می گیرند .

در ادامه این جلسه احمد دنیامالی نیز گفت: آنچه که باید مد نظر قرار گیرد نوع نگاه به سازمان آتش نشانی است. تا زمانی که نگاه ما به سازمان آتش نشانی تنها اطفا حریق باشد کاری از پیش نمی بریم .

وی ادامه داد: امروزه سازمان های آتش نشانی در جهان بر موضوعات نرم افزاری تکیه دارند و ما نیز باید از این رویه تبعیت کنیم و این لایحه، حرکت در این مسیر را نشان می دهد.

در پایان این لایحه با موافقت اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 23 شهریور 95 ، کد مطلب: 3768452: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین