پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۲۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
کنکور فوق لیسانس در شهر تهران معادل نصف روز پاساژ علاء الدین است وجمعیت کل کنکور در کشور به اندازه جمعیت یک روز در ساحل مازندران و گیلان نیست.
شعارسال: ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در خصوص برگزاری کنکور اظهار کرد: اگر قرار است که کنکور برگزار شود باید همه پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق رعایت شود و انجام این دستورالعمل‌ها خیلی سخت نیست.

او ادامه داد: کنکور کارشناسی ارشد در شهر تهران معادل نصف روز پاساژ علاء الدین است وجمعیت کل کنکور در کشور به اندازه جمعیت یک روز در ساحل مازندران و گیلان نیست. هرهفته ما شاهد یک طرفه شدن جاده‌های شمال به سمت تهران به دلیل کثرت جمعیت و مسافران هستیم.

حریرچی گفت: اگر ما بگوییم کنکور برگزار می‌شود افراد خارج نشین، افرادی که مخالف مردم ایران و مخالف جمهوری اسلامی هستند، می‌گویند نباید کنکور برگزار شود، اما اگر اعلام کنیم که کنکور را برگزار نکنیم آن‌هایی که اکانت‌های قابل پیگیری دارند، می‌گویند که ما ضد آموزش و ضد دانشگاه و ارتجاع سیاه در کشور هستیم.

او بیان کرد: فاصله صندلی‌ها را از ۱.۲ به ۱.۸ افزایش داده ایم و همه داوطلبان دارای ماسک بوده و اگر کسی ماسک نداشته باشد به او ماسک می‌دهند و اگر کسی بیمار باشد حوزه جداگانه برای چنین داوطلبانی در نظر گرفته شده است.

حریرچی افزود: وزارت بهداشت همه پروتکل‌های بهداشتی را نوشته و ستاد ملی کرونا در این خصوص تصمیم گرفته و انجام این کار بر عهده وزارت علوم و سازمان سنجش است.

حریرچی ادامه داد: عزاداری حضرت امام حسین (ع) در خون همه ما است، اما برگزاری چنین مراسمی با این تراکم جمعیت و نشستن عزاداران با سه برابر ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها ممکن نیست و تجمع، مخالف دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است.

او افزود: یکی از طرح‌های ما این است که هر خانه می‌تواند یک حسینیه باشد و مردم با نصب یک پرچم مشکی در خانه هایشان می‌توانند چهره شهر‌ها را سیاه پوش کنند و اجمالا ما مخالف دسته هستیم.

حریرچی افزود: پخت غذا در حسینیه و مساجد معمولا با تراکم همراه است و ممکن است با انتقال بیماری همراه شود و حتی در هنگام ایستادن مردم در صف برای گرفتن غذا و برای ثواب ممکن است سبب انتقال بیماری شود.

او بیان کرد: اگر عزاداری برگزار شود و کسی به بیماری کرونا مبتلا نشود این موضوع نقطه شکوه کار ما محسوب می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران، تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۷۴۴۵۰۶۵، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین