پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: در گذشته فالانژها و اکنون تکفیری ها و داعشی ها جلادان مزدور آمریکا هستند.

شعارسال: آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: رژیم صهیونیستی در شهریور سال 61 با بهانه های واهی اردوگاه فلسطینیان را مورد حمله قرار داد و باعث به وجود آمدن قتل عام بزرگی در دل تاریخ شد.

وی با بیان اینکه در آن فاجعه چندین نسل از بین رفتند، اظهار کرد: نیروهای اسراییلی با حمایت آمریکا دست به چنین جنایتی زدند زیرا در آن زمان آمریکا به دلیل شکستی که در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی برایش به وجود آمده بود می خواست زهر چشم بزرگی را از مسلمانان منطقه بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: فاجعه ای که در اردوگاه 'صبرا' و 'شتیلا' رخ داد بسیار دردناک است، زیرا اسراییلی ها به یک بهانه جزیی این اردوگاه را مورد حمله قرار داند و تمامی زنان و بچه های بی پناه را از بین و در ظرف مدت سه روز تقریبا سه هزار نفر کشته شدند و در فاصله 200 متری روسا و مسوولان رژیم صهیونیستی نظاره گر تمامی فجایع بودند.

آیت الله علم الهدی گفت: این جنایت تابلوی شفافی از واقعیت مشی و روش آمریکایی ها است؛ اینکه عده ای امروز می گویند مذاکره کنیم تا مشکلاتمان رفع شود باید یادمان بیاید که این آمریکا همان آمریکایی است که جنایت های بسیار زیادی را در تاریخ بشریت انجام داده است.

وی یادآور شد: حال با این فجایع و تاریخ، ایرانی که سیلی محکمی را به آمریکایی ها زده و 40 هزار مستشار آمریکایی را از کشور بیرون کرده دچار ذلت شود؟ اگر این ها دوباره بر این مسلط شوند چه می کنند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: آمریکایی ها می دانند که در شرایط فعلی سلطه نظامی ممکن نیست بر همین اساس کار خود را با شیطنت پیش می برند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آن روزی که آمریکا مستشار داشت و پنجه هایش در این مملکت فرو رفته بود، مردم با سینه خشک در مقابل گلوله ایستادگی کردند و آمریکا را از کشور بیرون کردند.

امام جمعه مشهد گفت: جبهه مقاومتی که امروز با محوریت ایران در منطقه تشکیل شده برای مبارزه با آدم کشی ها و تجاوزهای آمریکایی ها است.

وی با بیان اینکه شهیدان مدافع حرم مدافعان واقعی از حریم پیغمبر هستند، یادآور شد: چرا وقتی عزیزان ما در جبهه سوریه و عراق شهید می شوند عده ای نق می زنند، حال آنکه کسی که خودش رزمنده نیست و خانواده شهید نیست نباید دیگر سنگ اندازی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عده ای هم می گویند ما در باتلاق سوریه گیر کرده ایم، اتفاقا در شرایط فعلی آمریکایی ها در باتلاق سوریه گیر کرده اند و مزدوران آن ها به جان خودشان افتاده اند.

آیت الله علم الهدی همچنین با بیان این نکته که تمسک به ولایت حضرت علی (ع) با تمسک به سیاست آن حضرت محقق می شود، تاکید کرد: کافران و پیروان ادیان دیگر هم علی (ع) را دوست دارند اما ما باید از سیاست امیرالمومنین نیز در موضوعات مختلف پیروی کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تا انسان خداباور نشود نمی تواند به ذکر خالصانه بپردازد، اظهار کرد: هر اندازه خداباوری توسعه پیدا کند ذکر خدا نیز توسعه می یابد زیرا بخشی از ذکر خداوند ارادی نیست و از ناخودآگاه انسان نشات می گیرد و خداباوری نیز باید به همین شکل در دل و جان انسان توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در احادیث بسیاری نیز نقل شده که به کار بردن مداوم ذکر خدا یک کار بسیار سخت و دشوار است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: انسان در خط بندگی خداوند باید در هر دو هویت اجتماعی و فردی، خود ساخته شود یعنی هم جامعه و هم زندگی فردی باید الگو و اسوه دینی باشد.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: جهاد کبیر در حوزه فرهنگ یعنی پیروی نکردن از فرهنگ مادی و دنیوی غرب که مصداق بارز اشرافیت است.

مرتضی محمدپور اظهار کرد: در شرایط فعلی برخی از مسوولان در خانه های بسیار مجلل زندگی می کنند که مصداق بارز اشرافی گری است.

وی یادآور شد: فیش های حقوق نجومی نیز یکی از پیامدهای همین نگاه و رویکرد است که جنبش های دانشجویی می خواهند که بدون توجه به فشارها، با عاملان آن ها به صورت قانونی برخورد شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 26 شهریور 1395، کدمطلب: 82232192 (5561797) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین