پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
عربستان با فرستادن نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد که ایران قطعنامه 2216 درباره یمن را نقض کرده است.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) 'عبدالله بن یحیی المعلمی' نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد، با ارسال این به رئیس شورای امنیت مدعی شد که ایران با نقض قطعنامه 2216 شورای امنیت سلاح و مهمات در اختیار یمنی ها قرار می دهد.
این در حالیست که عربستان بیش از یک سال و نیم است حملات مستمر و گسترده ای را علیه مردم یمن آغاز کرده و هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور از جمله زنان وکودکان را به قتل رسانده است.
عربستان همچنین از شورای امنیت خواست تا ارتش و کمیته های مردمی یمن را بخاطر ادامه حملات به عربستان، بازخواست کند.
سازمانها و فعالان حقوق بشر بارها عربستان را به کودک کشی در یمن متهم کرده اند. چندی پیش سازمان ملل متحد نام ائتلاف عربستان را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در جنگ قرار داد و اعلام کرد که 60 درصد کودکان یمنی در حملات این ائتلاف کشته شده اند، اما مدت کوتاهی پس از آن عربستان به سازمان ملل فشار آورد تا نام این ائتلاف را از فهرست خارج کند، همین فشارها باعث شد تا دبیرکل سازمان ملل نام ائتلاف سعودی را از فهرست خارج و سپس در کنفرانس مطبوعاتی به این فشارها اذعان کند.
عربستان در سایه سکوت مجامع بین المللی، همچنان در حال بمباران مناطق مسکونی و نابود کردن زیرساختهای یمن ادامه می دهد و مانع از رسیدن کمکهای انسان دوستانه به مردم این کشور می شود.
عربستان همچنین برای کشتار هرچه بیشتر شهروندان یمنی، در این حملات از انواع سلاح و مهمات حتی سلاح های ممنوع مانند بمبهای خوشه ای استفاده می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 26 شهریور 95 ، کد مطلب: 82232021: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین