پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۳۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
آزمون سراسری مثل آزمون دکتری و ارشد نیست، درست یا غلط آن را شاه‌کلید زندگی فردای خود می‌بینند؛ پس لطفا روی نیامدن داوطلبان هم حساب نکنید.
شعار سال: ابوالفضل مظاهری، دیبر گروه دانشگاه روزنامه «فرهیختگان» طی یادداشتی نوشت: کنکور کارشناسی‌ارشد به‌واسطه تعویق‌های چندباره و حواشی مختلف نحوه برگزاری آن را حساس‌تر از سال‌های قبل کرد. درحالی که قرار بود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر از آزمون دکتری اجرا شود، اما شواهد مختلفی حاکی از بی‌دقتی و سهل‌انگاری عوامل برگزاری آزمون در برخی حوزه‌های امتحانی است؛ موضوعی که امیدواریم طرح آن موجب تکدرخاطر مسئولان سازمان سنجش و احیانا برخوردی به مانند واکنشی که نسبت به اعتراض یکی از اساتید دانشگاه تهران داشتند، نشود، اما به‌واسطه برگزاری آزمون سراسری بررسی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مجموع اتفاقاتی که نگارنده روز گذشته در یکی از محل‌های آزمون مرکز شهر تهران مشاهده کرد، ازلحاظ مختلف چیزی نزدیک به یک فاجعه بود. نه خبری از تب‌سنج بود، نه فاصله‌گذاری اجتماعی و نه حتی تهویه مناسب. صرفا فقط مواد ضدعفونی‌کننده روی دستان داوطلبان اسپری می‌شد. به‌نظر می‌رسید دوباره مسئولان امر روی نیامدن داوطلبان حساب کرده بودند و آخرین تعویق تاریخ اجرای کنکور هیچ تغییری در برنامه سازمان سنجش ایجاد نکرده و آزمون با همان کیفیت قبلی برگزار می‌شد. چیدمان صندلی‌ها در چند محل، مورد اعتراض داوطلبانی قرار گرفت که منتظر حضور نماینده وزارت بهداشت بودند، اما کسی را نیافتند. موضوعی که با دلسوزی عوامل اجرایی درنهایت به جابه‌جایی افراد حتی در فضای باز محل خارج از محل حوزه امتحانی ختم شد، اما مشکلات جدیدی برای برخی داوطلبان ایجاد کرد. به‌دنبال همین اجرای نصفه‌ونیمه دستورالعمل‌های بهداشتی، از بررسی کارت آزمون‌ها، تطابق با افراد و جلوگیری از ورود تلفن‌همراه هم خبری نبود تا جایی که در نزدیکی محل امتحان نگارنده، یکی از داوطلبان با طیب‌خاطر و به‌سادگی با جست‌وجوی سوالات در اینترنت، اقدام به پاسخگویی می‌کرد!

نمی‌دانیم برای برگزاری آزمون سراسری مدیران سازمان سنجش چه اندیشه‌ای در سر دارند؛ اینکه برگزاری آزمون در ورزشگاه و مصلی چقدر جدی و علمی است یا برای بهبود وضعیت برگزاری در همان حوزه‌های قبلی چه فکری شده، اما مسلم است چهارساعت نشستن روی صندلی آزمون برای دانش‌آموزی که همه آینده خود را در گرو آن پاسخنامه می‌بیند به‌اندازه کافی سخت و پرالتهاب هست؛ حالا تحمل استفاده مداوم از ماسک و سختی تنفس و استرس ناشی از احتمال ابتلا به بیماری را به آن اضافه کنید و بعد برای آزمون سراسری تصمیم بگیرید. ضمنا آزمون سراسری مثل آزمون دکتری و ارشد نیست، درست یا غلط آن را شاه‌کلید زندگی فردای خود می‌بینند؛ پس لطفا روی نیامدن داوطلبان هم حساب نکنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه فرهیختگان ، تاریخ انتشار: 19 مرداد 1399 ، شماره: 44299 ، www. farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین