پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۵۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
رئیس موسسه فرهنگی اکو که چندماهی است ریاست موسسه فرهنگی اکو را برعهده گرفته است نیز در این جلسه از تمایل جدی خود برای احیای دفتر اکو در اصفهان خبر داد.
شعارسال: شهردار اصفهان در دیدار با رئیس موسسه فرهنگی اکو ( نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو) با اشاره به سابقه تاریخی شهر اصفهان گفت: علاوه بر این سبقه پررنگ، در طول سال‌های گذشته نیز رشد این شهر در همه زمینه‌ها از جمله توسعه معابر عمومی، توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و حمل‌ونقل عمومی بسیار پرشتاب بوده است.
 
قدرت اله نوروزی با بیان اینکه نگاه ما نگاهی فرهنگی است و معتقدیم فرهنگ می‌تواند راه‌گشای بسیاری از امور باشد، تاکید کرد: در گذشته برای همکاری با اکو اعلام آمادگی کرده‌ایم و باز هم اعلام آمادگی می‌کنیم، اما این موضوع پیگیری و تلاش جدی اکو را نیز می‌طلبد.

به گفته وی، از دو ماه پیش تاکنون، به ابتکار شهرداری اصفهان و با همکاری وزارت امور خارجه موضوع برگزاری نشست ویدیویی شهرداران شهر‌های کشور‌های عضو سازمان اکو جهت تبادل تجربیات مقابله با بحران کرونا در حال پیگیری و اقدام است.

شهردار اصفهان همچنین پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی شهر‌های کشور‌های عضو اکو در مقر این موسسه در ایران را مطرح کرد و گفت: این ابتکار می‌تواند با حضور شهرداری اصفهان و اکو اجرا شود و سایر شهر‌ها نیز برای این موضوع اقدام کنند.

نوروزی، سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان را ظرفیت بی‌بدیلی برای نشست‌های گوناگون سران و وزرای کشور‌های عضو اکو دانست و گفت: اکو می‌تواند برنامه‌هایی را برای استفاده از ظرفیت این مرکز تدارک ببیند.

احیای دفتر اکو در اصفهان

رئیس موسسه فرهنگی اکو که چندماهی است ریاست موسسه فرهنگی اکو را برعهده گرفته است نیز در این جلسه از تمایل جدی خود برای احیای دفتر اکو در اصفهان خبر داد.

"سرور بختی" افزود: برداشتن گام‌های عملی به جای تعریف کردن پروژه‌های بزرگ، راهکار اصلی هر تعاملی است و در این زمینه با شهردار اصفهان موافق هستم.

بختی، تصریح کرد: برای مثال، نشست ویدئویی مشترک شهرداران شهر‌های عضو اکو به ابتکار شهرداری اصفهان، همکاری در زمینه گردشگری فرهنگی و سلامت و برگزاری رویداد «نوروز بدون مرز» به میزبانی اصفهان با حضور سفرای کشور‌های عضو اکو در ایران می‌تواند از جمله این گام‌های عملیاتی باشد.

اصفهان پایتخت صنایع دستی اکو

رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به اینکه این موسسه ایده‌ای را با عنوان «اکوآرت» در دستور کار قرار داده است تا شهری با عنوان پایتخت صنایع دستی منطقه اکو نامگذاری شود و فعالیت‌های مربوط به این حوزه را به پیش ببرد، افزود: ابتدا تصمیم بر این بود که تهران به عنوان مقر موسسه اکو این عنوان را کسب کند، اما اکنون که به اصفهان سفر کردم، باتوجه به تعداد هنرمندان صنایع دستی در این شهر و دو برند جهانی اصفهان در حوزه صنایع دستی از جمله شهر خلاق، لازم است این تصمیم تغییر کند و اصفهان به عنوان «پایتخت صنایع دستی اکو» انتخاب شود؛ بنابراین ما بررسی این تغییر را در دستور کار قرار خواهیم داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۵۱۴۴۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
0
0
متاسفانه در حوزه دیپلماسی فرهنگی خیلی ضعیف هستیم و این کار ها انگار کافی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
ترو خدا از اين كاراتون تو دل كرونا بيخيال بشيد مردم رو اسير ميكنيد با اين رفت وامدتاون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین