پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کارشناس سیاسی ترک گفت: روابط ابوظبی با تل‌آویو از پیش وجود داشت. نه تنها امارات متحده عربی بلکه دیگر کشورهای مرتجع عربی نیز همین وضعیت را دارند..
شعار سال: اکرم اکشی گفت: توافق اخیر میان امارات و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط تحول سیاسی جدیدی در منطقه محسوب نمی‌شود، چرا که این توافق فقط پرده از واقعیتی برداشت که سال‌ها وجود داشته است.

اکشی افزود: «این توافق تنها واقعیات را نشان داد. روابط ابوظبی با تل‌آویو از پیش وجود داشت. نه تنها امارات متحده عربی بلکه دیگر کشورهای مرتجع عربی نیز همین وضعیت را دارند.»

اکشی گفت حکومت‌های مرتجع منطقه سال‌هاست مشغول خیانت هستند، نه فقط خیانت به آرمان فلسطین بلکه خیانت به تمامی مقدسات مسلمانان.

مردم منطقه سکوت نکنند
این کارشناس ترک تصريح کرد که مردم مسلمان منطقه باید به خیانت حاکمان خود واکنش نشان دهند.

وی گفت: «سؤال اساسی اینجاست که چرا مردم این کشورها در قبال این توافق‌ها سکوت کرده‌اند. مردم منطقه و به خصوص مردم تحت حکومت دولت‌های مرتجع باید علیه حاکمان فاسد به پا خیزند و در راستای اعتلای امت اسلامی قدم بردارند.»
توافق امارات و صهیونیست؛ حقیقتی که روشن شد
ترکیه عمل کند
این کارشناس در خصوص تهدید مقامات ترک مبنی‌بر احتمال قطع روابط با ابوظبی اظهار کرد: «این واکنش قابل‌تقدیر است، اما ابتدا باید پرسید آیا ترکیه خود روابط با رژیم صهیونیستی را قطع خواهد کرد؟ این اقدام ترکیه خوب، ولی ناکافی است.»

وی افزود: «اینجا تفاوت بین شعار و عمل آشکار می‌شود. نه تنها ترکیه بلکه دیگر کشورهای مسلمان نیز باید به این موضوع دقت داشته باشند. این شعارها وقتی دور از عمل باشد، هیچ فایده‌ای برای دنیای اسلام ندارد.»

ارتباط انفجار بیروت با تصمیم امارات
اکرم اکشی با اشاره به احتمال مرتبط بودن تحولات بزرگ اخیر در منطقه تأکید کرد: «به نظر می‌رسد ارتباط معناداری بین انفجار بیروت، انتقام حزب‌الله لبنان از رژیم صهیونیستی و اعلام آشکار برقراری روابط امارات با تل‌آویو وجود دارد. این اتفاقات در نگاه خرد در راستای اهداف رژیم صهیونیستی، و در نگاه کلان در راستای اهداف استکبار جهانی است.»

اکشی با اشاره به تبلیغات جریان‌ها و رسانه‌های مخالف مقاومت ضد حزب‌الله در پی انفجار بندر بیروت گفت فضاسازی سنگین رسانه‌های غربی احتمال برنامه‌ریزی‌شده بودن انفجار را تقویت می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: «سید حسن نصرالله از احتمال ارتباط این انفجار با رژیم صهیونیستی و ایادی آن صحبت کرد. اینکه پس از انفجارها مقاومت لبنان مورد هجمه برخی جریان‌های خاص قرار گرفت، خود می‌تواند نشانه‌ای بر برنامه‌ریزی بدخواهان برای تحول در منطقه به نفع رژیم کودک‌کش صهیونیستی باشد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1399، کد خبر: 512407، www. ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین