پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۰۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
رئیس اتحادیه کاشی ساز و کاشی فروش تهران گفت: گرانی ارز و شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برخی از کارخانه‌ها حتی ۵۰ درصد هم به قیمت‌های خود اضافه کنند.
شعار سال: مصطفي گودرزي، رئيس اتحاديه کاشي ساز و کاشي فروش تهران با بيان اينکه بازار کاشي و سراميک کشور با توجه به صادرات و مصرف داخلي نسبتا خوب است، گفت: بعضي از شرکت ها از سال گذشته تاکنون بين ۲۵ تا ۵۰ درصد افزايش قميت داشتند که عامل اصلي اين افزايش نيز گراني ارز و کرونا بود؛ البته به دليل ممنوعيت واردات به خاطر بسته بودن مرزها از ارديبهشت تا تيرماه بود که قحطي کاذب مواد اوليه در بازار وجود داشت. با باز شدن مرزها واردات انجام شد و در حال حاضر شرايط خوبي داريم.
 
او ادامه داد: باز شدن مرزها تاثيري بر قيمت ها نداشت؛ چراکه قيمت ارز چند برابر شد و تمام بازار را تحت تاثير قرار داد. مواد مورد استفاده براي ساخت سطح کاشي وارداتي است و از کشورهاي ترکيه، ايتاليا، اسپانيا، چين و هند وارد مي شود. تکنولوژي ساخت آن در ايران نيست و با توجه به کيفيت و صرفه اقتصادي ترجيح اين است که اين مواد به کشور وارد شود. خوشبختانه به اندازه کافي معادن در کشور داريم اما اگر همان مسئله حمل و نقل را در نظر بگيريم بايد بپذيريم که اين افزايش قيمت غيرطبيعي نبوده است.
 
گودرزي درباره چگونگي نظارت بر قيمت گذاري واحدهاي اين اتحاديه گفت: تعدد و تنوع در اين صنف زياد است و رصد قيمت ها امکان پذير نيست. تنها زماني مي توانيم اين موضوع را پيگيري کنيم که شکايتي صورت گيرد و قيمت کارخانه و قيمت فروخته شده را با توجه به حاشيه سود و هزينه هاي جانبي در نظر بگيريم، تخلف را شناسايي و به سازمان تعزيرات و بازرسي اعلام کنيم.
 
به گفته گودرزي حدود دو سال است که واردات کاشي به کشور انجام نمي شود. هرچند برخي از اين کاشي ها کيفيت بالايي داشته اند؛ اما کارخانه هاي ايراني هم تلاش کرده اند تا با اين محصولات رقابت کنند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت اتاق اصناف تهران  ، تاریخ انتشار: 19  شهریور 1399  ، کدخبر:  90671، www.otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین