پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۶۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
رییس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وضعیت بازار مصالح، نسبت به اختلاف ۲۰۰ درصدی قیمت فولاد و سیمان از کارخانه تا بازار واکنش نشان داد و علت این مساله را نبود سیاست گذاری درست و خلاء نظارتی برشمرد.

شعار سال: محمدرضا رضایی کوچی  با انتقاد از وضعیت بازار مصالح ساختمانی در کشور، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل نبود سیاست‌گذاری درست و خلاء نظارتی، قیمت مصالح ساختمانی در کشور افزایش چشمگیری داشته است.

قیمت فولاد و سیمان


طی یک سال اخیر قیمت تمام شده محصولاتی مانند فولاد و سیمان حدود ۲۰ درصد افزایش یافته، اما عملا شاهدیم که قیمت فروش این محصولات در بازار حدود ۲۲۰ درصد افزایش یافته است.

این آمار‌ها نشان می‌دهد بخش زیادی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی به دلیل فعالیت دلالان و سوداگران رخ داده است و عملا سود این بخش به جیب این گروه‌ها می‌رود.

در شرایط کنونی فروشندگان مصالح ساختمانی این محصولات را با قیمت دلخواه در بازار به فروش‌ می‌رسانند، این افراد هر وقت که بخواهند این محصولات را صادر کرده و گاهی اوقات نیز در بورس عرضه می‌کنند.

وضعیت بازار مصالح ساختمانی

رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان با تاکید بر این که وضعیت بازار مصالح ساختمانی نشان می‌دهد، مکانیزم دقیق و نظام مندی برای تولید و عرضه مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد، اضافه کرد:

این مسئله موجب افزایش قیمت تمام شده مسکن در سال‌های اخیر شده است.

وضعیت کنونی بازار مصالح ساختمانی موجب شد که مجلس یازدهم در طرح جهش تولید و تأمین مسکن به مسئله مذکور ورود کند، از این رو در این طرح بر این مسئله تأکید شده که برای تولید مساکن انبوه، تولیدکنندگان باید محصولات خود را با سود متعارف عرضه کنند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار خبر: ۱۲ مهر ۱۳۹۹، کد خبر:  ۲۲۰۹۵۸، sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
با اين وضعيكه داره پيش ميره هيچ اميدي نبايد به اصلاح قيمت مسكن داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
واکنش خوب نشون میدن مسولا دستشون درد نکنه نگران نباشین بقیش با مردم...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین