پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: چهار شرط واگذاری مسکن مهر به متقاضیان واقعی از سوی دولت برداشته شده و 117 واحد بلاتکلیف بدون شرایط خاص به متقاضیان در کشور واگذار می‌شود.

شعار سال: احمد اصغری مهرآبادی پیش از ظهر امروز در نشست مسؤولان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: دو مصوبه‌ای که دولت اخیراً برای تحول و تحرک‌بخشی به تکمیل و واگذاری مسکن مهر مصوب کرده هنوز تحقق پیدا نکرده که امیدواریم تا آخر امسال زمینه اجرایی آن فراهم آید.

وی یکی از این مصوبات را کمک به دستگاه‌های خدمات‌رسان بخش زیربنایی مسکن مهر اعلام کرد و افزود: در مجموع یک هزار و 750 میلیارد تومان اعتبار باید به وزارت نیرو در باب واگذاری انشعابات آب و برق ارائه می‌شد که تاکنون از این محل ریالی پول داده نشده و مصوبه دولت تبدیل به پول نشده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: چهار شرط واگذاری مسکن مهر به متقاضیان واقعی از سوی دولت برداشته شده و 117 واحد بلاتکلیف بدون شرایط خاص به متقاضیان در کشور واگذار می‌شود.

مهرآبادی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای مسکونی مهر با مشکل آب و برق مواجه هستند، افزود: قرار بود با تزریق این منابع در دو مرحله شاهد تکمیل زیرساخت‌ها در مسکن مهر باشیم که تأخیر و تعلل در این کار سبب شده تا مسکن مهر به شکل کامل به متقاضیان واگذار نشود.

وی دومین مصوبه را نیز مربوط به واگذاری مسکن مهر بلاتکلیف به متقاضیان جدید اعلام کرد و گفت: دولت با برداشت چهار شرط لازم برای بهره‌مندی از مسکن مهر زمینه‌ای را فراهم کرده تا 117 هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف و فاقد متقاضی به فروش برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر بیان کرد: این واحدها اغلب در هفت استان کشور بلامتقاضی هستند که قرار شده با برداشته شدن شرایط قبلی این واحدها به علاقه‌مندان و متقاضیان جدید واگذار شود که با استقبال واقعی از سوی مردم روبه‌رو شده است.

مهرآبادی یادآور شد: قرار شده است بر اساس مصوبه دولت این واحدهای بلامتقاضی به پیمانکاران و شرکت‌های فعال در حوزه مسکن مهر واگذار شود تا از محل فروش آن بتوان زیربناها را در مساکن مهر شامل مدرسه، مسجد و کلانتری را تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

وی تصریح کرد: با حل این دو مشکل و همچنین تعیین تکلیف پرونده‌هایی که به مراجع قضایی رفته است ما پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال می‌توانیم قسمت عمده‌ای از مساکن مهر را تحویل متقاضیان دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه 49 هزار واحد پرونده مسکن مهر به مراجع قضایی رفته که اغلب مربوط به مشکل پیمانکاران و اختلاف اعضا با تعاونی‌ها و یا راه و شهرسازی با پیمانکاران است، تصریح کرد: اگر آرای این پرونده‌ها به زودی صادر شده و مشکلات پیش‌رو برطرف شود ما به سهولت می‌توانیم واحدهای مسکونی را در اختیار صاحبان آنها قرار دهیم.

مهرآبادی اظهار کرد: البته ما با برخی دغدغه‌ها نیز نظیر معوقات بانکی، مالیات، بیمه و دارایی و نارسایی در حوزه زیربنایی، تأمین آب، برق، گاز و تلفن روبه‌رو هستیم که البته با سعه صدر می‌توان بخش عظیمی از این مشکلات را برطرف کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 3 مهر 95 ، کد مطلب: 13950703000975:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین