پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
قرار است حدود ۲.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی توزیع شود که در مرحله اول که از این هفته انجام می‌شود ۱.۵ میلیون واکسن در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می‌شود، مرحله دوم توزیع واکسن‌های رایگان در شبکه بهداشتی نیز بلافاصله بعد از ورود واکسن به کشور برای سالمندان بالای ۶۵ سال که در خانه‌های سالمندان و مراکز بهزیستی هستند و نیز کودکان زیر ۵ سال توزیع می‌شود.

شعار سال: مدیر کل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا بین گروههای پر خطر از امروز یا فردا در شبکه بهداشتی آغاز می‌شود و  در این مرحله ۱.۵ میلیون واکسن به تدریج بین زنان باردار و بیماران خاص توزیع خواهد شد.

حیدر محمدی روز شنبه در گفت و گویی افزود: مرحله اول توزیع واکسن آنفلوانزا از اوایل این هفته با اولویت، کادر بهداشت و درمان، زنان باردار، بیماران خاص و صعب العلاج و بیماران پیوندی که در مراکز بهداشتی پرونده دارند، انجام می شود.این گروهها مشمول دریافت واکسن رایگان آنفلوانزا هستند و بر اساس اطلاعات ثبت شده در پرونده سلامت این افراد واکسن آنفلوانزا را به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی گفت: قرار است حدود ۲.۵ میلیون واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی توزیع شود که در مرحله اول که از این هفته انجام می شود ۱.۵ میلیون واکسن در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می شود، مرحله دوم توزیع واکسن های رایگان در شبکه بهداشتی نیز بلافاصله بعد از ورود واکسن به کشور برای سالمندان بالای ۶۵ سال که در خانه های سالمندان و مراکز بهزیستی هستند و نیز کودکان زیر ۵ سال توزیع می شود.

محمدی افزود: در مجموع از حدود ۲.۵ میلیون واکسن وارداتی رایگان که در شبکه بهداشتی برای گروههای خاص توزیع می شود، ۱.۳ میلیون واکسن برای زنان باردار و ۴۵۰ هزار دوز برای بیماران خاص، پیوندی، دیالیزی و صعب العلاج توزیع می شود و بقیه آن برای کادر بهداشت و درمان، سالمندان، کودکان زیر ۵ سال، کادر مراکز بهداشت و درمان نیروهای مسلح و زندانها با ثبت کدملی توزیع می شود.  

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت نگهداری واکسن آنفلوانزا و لزوم رعایت زنجیره سرد و نگهداری در یخچال امکان واردات و توزیع همه ۲.۵ میلیون واکسن برای شبکه بهداشتی به صورت یکجا وجود ندارد و به تدریج با توزیع ۱.۵ میلیون واکسن در مرحله اول، محموله های بعدی برای توزیع یک میلیون واکسن بعدی نیز انجام می شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: بعد از توزیع ۲.۵ میلیون واکسن گروه های خاص در شبکه بهداشتی، محموله های بعدی برای توزیع در داروخانه ها با قیمت مصوب و با کد ملی انجام می شود که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت، واکسن آنفلوانزا هیج تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد و میزان ایمنی زایی آن علیه بیماری آنفلوانزا نیز در حدود ۴۰ درصد است و فقط برای تعداد معدودی از ویروس های شایع آنفلوانزا که با توصیه سازمان بهداشت جهانی در واکسن سال پیش بینی شده، ایمنی ایجاد می کنند.

مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند که امسال بیش از سالهای گذشته و بیش از ۶ برابر سالهای قبل واکسن آنفلوانزا وارد و توزیع می شود تا با توجه به همزمانی احتمالی اپیدمی کرونا و آنفلوانزا از تشدید بیماری و جهش ویروس جلوگیری شود. سالهای گذشته هر سال حدود ۲ میلیون واکسن آنفلوانزا وارد می شد و حدود ۴۰۰ هزار دوز آن به صورت رایگان در شبکه بهداشتی توزیع می شد اما امسال قرار است بیش از ۱۲ میلیون واکسن آنفلوانزا وارد شود که ۲.۵ میلیون دوز آن به صورت رایگان در شبکه بهداشتی توزیع می شود.

ویروس کرونا هنوز واکسن ندارد اما تحقیقات در دنیا برای تولید واکسن آن در بیش از ۱۷۰ شرکت در حال انجام است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: 84051150، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
جای بسیار خوشحالیه فقط توروخداااا شبکه بهداشت یه راه حلی ارایه بدهند برای سالمندانی که به واکسن اعتقادی ندارند ولی امسال سال خطرناکی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین