پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۳۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین پس از وقوع آتش سوزی در باغستان سنتی اقدام به نقشه برداری و ارزیابی حجم باغ‌های دچار خسارت و آسیب دیده پرداختند.
شعار سال: علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اعلام کرد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین پس از وقوع آتش سوزی در باغستان سنتی اقدام به نقشه برداری و ارزیابی حجم باغ‌های دچار خسارت و آسیب دیده پرداختند.
این مسئول گفت: باغستان سنتی قزوین به عنوان یک گنجینه نفیس سبز  از ارزش تاریخی و طبیعی بالایی برخوردار است و آسیب و از بین رفتن حتی یک متر از آن نیز پذیرفته نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به پیگیری‌های حقوقی این اداره کل در خصوص حادثه به وقوع پیوسته، اظهار کرد: این دستگاه از مسببان حادثه آتش‌سوزی هفته جاری در باغستان سنتی قزوین به دستگاه قضا شکایت خواهد کرد.
خزائلی خاطرنشان کرد: هرگونه آسیب و تخریب آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی براساس قانون جرم کیفری محسوب می شود و پیگیرد قضائی به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به اهمیت باغستان سنتی قزوین،اظهار کرد: باید با همکاری شهرداری تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادثی چون آتش سوزی در این مجموعه اتخاذ شود و راهکارهای برای مراقبت بهتر از این مجموعه انجام شود.
این مسئول گفت: شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه آسیب و تخریب در باغستان سنتی قزوین، مراتب را برای رسیدگی فوری به یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گزارش دهند.
باغستان سنتی قزوین مجموعه باغاتی در گرداگرد این شهر هستند که دارای بیش از هزار سال عمر هستند.
وسعت این باغ‌ها که روزگاری چهار هزار و ۲۰۰ هکتار تخمین زده می شد اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است.
هر ساله بخشی از این باغستان سنتی طعمه آتش‌سوزی‌های سهوی و گاه عمدی می شود که سودجویان با هدف پیش روی به سمت تغییر کاربری و یا استفاده از چوب درختان آن را رقم می‌زنند.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹، کدخبر: -، eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
این اتش سوزی ها ان هم در باغات و جنگل ها که در سرتاسر جهان شکل میگیبره میتونه یکی از نشونه های اخر زمان باشه البته اگر تو ایران نشونه ضعف مدیریتی نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین