پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با اشاره به افزایش ۴ برابری مواد اولیه این صنعت بسیاری از کارخانه‌ها را به تعطیلی کشانده است، گفت: تامین مواد اولیه در رقابت پذیری تولیدات کشور نقش بسزایی دارد. بی ثباتی ارز و ممنوعیت ثبت سفارش برخی از کالا‌ها از سوی وزارت صمت باعث نایاب شدن و چند برابر شدن قیمت این کالا‌ها شده است.
شعار سال: حسن احمدیان با بیان اینکه موج تعطیلی کارخانه‌های مبلمان اوج گرفته و بخشی از کارگران این صنعت بیکار شده اند، عدم تامین مواد اولیه را به عنوان یکی از دلایل مهم این تعطیلی‌ها عنوان کرد.
 
احمدیان در تشریح این موضوع گفته است که تامین مواد اولیه در رقابت پذیری تولیدات کشور نقش بسزایی دارد. اما بی ثباتی نرخ ارز، عدم تخصیص ارز از بانک مرکزی و سیاست‌های متغیر وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از نظر ممنوعیت ثبت سفارش برخی کالاها، مجموعا باعث شده بازار مواد اولیه صنعت مبلمان بی ثبات باشد، برخی از آن‌ها نایاب و قیمتشان چند برابر شود.

او همچنین افزوده است: «در چنین شرایطی در بازار مواد اولیه تولید داخل هم مشکلاتی ایجاد می‌ود و در بازار آن‌ها هم شاهد تک تازی هستیم، به طوری که فروشندگان هر نرخی را بخواهند روی محصولات خود می‌گذارند و سازمان حمایت هم هیچ کنترلی نمی‌کند. برای مثال اخیرا قیمت فوم و اسفنج سه تا چهار برابر و قیمت ام دی اف بیش از دو برابر شده است.» در صورتی که به گفته احمدیان بخش عمده‌ای از فوم و اسفنج توسط پتروشیمی‌ها تامین می‌شود و مقدار جزئی آن وارداتی است در نتیجه به نظر می‌رسد ایراد اصلی مدیریت در توزیع است.

به طور کلی نیز ۳۰ درصد مواد اولیه این صنعت وارداتی است که طبیعتا این دسته از مواد اولیه هم با افزایش قیمت روبرو بوده اند.

پیش‌تر علی رسول زاده، نایب رئیس اتحادیه  تولید کنندگان صادرکنندگان مبلمان ایران از زمینگیر شدن ۳۰ درصد شرکت‌های فعال صنعت مبلمان در نیمه نخست امسال خبر داده بود.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خوگر نیوز، تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: - ، khooger.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
مواد اولیه رو خودمون هم در بسیاری از موارد میتونیم تولید و استخراج کنیم اما امان از ضعف های مدیریتی!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین