پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۷۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
اینبار از حقوق‌ معوق کارکنان شهرداری این استان پرده‌برداری شده که به اذعان مسوولان امر، ریشه اصلی این بی پولی و ندادن حقوق کارکنان شهرداری‌های این استان را باید در بدهکاری نفت به این مجموعه‌ها دانست

شعار سال: ازسویی گفته می‌شود وزارت نفت تا حدودی دستی بر آتش ایجاد اختلاف میان مردان جنوب دارد و ازسویی به مصوبه‌ها و بخشنامه‌هایی از سوی نفت در جهت اجرا در شرکت‌های بهره‌بردار اشاره می‌گردد که در صورت اجرای یکایک آن‌ها باید شاهد بیکاری صد‌ها تن از کارگران و پیمانکارانی باشیم که سال‌هاست برسر سفره نفت روزگار می‌گذرانند. اما ظاهرا دردسر‌های نفت برای استان خوزستان و مردان جنوب تمامی ندارد.
اینبار از حقوق معوق کارکنان شهرداری این استان پرده‌برداری شده که به اذعان مسوولان امر، ریشه اصلی این بی پولی و ندادن حقوق کارکنان شهرداری‌های این استان را باید در بدهکاری نفت به این مجموعه‌ها و عدم پرداخت آن جستجو کرد.
استانی که به جرات می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد درآمد اقتصادی کشور را از محل نفت در خود جای داده تامین می‌کند این روز‌ها با مشکلات بسیاری دست به گریبان است. از سویی مردان این استان در منطقه نفتی برای حفظ حقوق ملی کشور و عدم بیکاری کارکنان فعال این مناطق می‌جنگند و از سویی دیگر باید نگران عدم چرخش منابع مالی توسعه پروژه‌ها توسط پیمانکاران بومی در این استان و انتقال چرخش مالی به استان‌های دیگر و در نهایت کاهش قدرت مالی استان و تامین مالی توسعه آن بود.
آنطور که گفته می‌شود در حال حاضر تعداد زیادی از شهرداری‌های استان خوزستان در زمینه پرداخت حقوق کارکنان با کسری بودجه روبه‌رو هستند. کسری بودجه‌ای که بخش زیادی از آن قرار بوده از محل مطالبات معوق دستگاه‌های نظارتی به شهرداری‌ها تامین گردد که بدهکارترین آنان به اذعان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، وزارتخانه نفت است.
دراین بین باید به دغدغه این روز‌های کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد. دغدغه‌ای که برخی از مصوبه‌ها و بخشنامه‌های اجرایی نفت را هدف می‌گیرد و تاکید دارد که ادامه روند تصمیم‌گیری‌های امروز بالادستی‌های نفت می‌تواند منجر به بیکاری وسیع در سطح استان خوزستان و پیامد‌های اجتماعی ناگوار گردد.
مساله‌ای که هنوز چیزی نشده در برخی از بخش‌های اجرایی این استان، چون شهرداری‌ها در قالب ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان نمو پیدا کرده است. دراین بین شاید ضرورت باشد تا نهاد‌های نظارتی با توجه ویژه به این آتش زیر خاکستر سعی بر حل ریشه یابی داشته باشند. چرا که باید ریشه مشکلات این استان را در نفتی جستجو کرد که این روز‌ها بالاترین حجم تصمیم گیری‌های یکباره و البته جنجالی را به خود اختصاص داده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری نفتی ها، تاریخ انتشار 12 مهر    99، کد خبر:   39251، www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
اینا واقعا چرا خون به دل خوزستان میکنن همیشه؟ اونم استانی که باید همه جوره هواش رو داشته باشن و یکی از همراهان همیشگی انقلاب و کشور بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
داد همه شغل ها را دیگر درآوردید اکثر جاها چندین ماه است حقوق نگرفته اند به فکر زن و بچه این‌ها باشید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
نفت جز الودگي براي استان هيچي ديگه نداشته و هيچ دستاوردي براي خوزستان نداشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین