پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسفراین گفت: عشایر و دامداران برای سیراب کردن دام ها بارها لوله های شبکه آب را شکسته اند و چون این شبکه ها در بیابان است مشکل ساز شده است.
شعارسال: به دنبال ارسال تصاویری توسط یکی از اهالی شهرستان اسفراین مبنی بر استفاده غیر قانونی از منبع آب روستای راوخ و ایجاد باغ در کنار این منبع موضوع با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسفراین در میان گذاشته شد.

رحیم زاده مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسفراین در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک ضمن تایید بهره برداری غیر مجاز از آب در روستای راوخ، بیان کرد: این موضوع مربوط به دو سال پیش است که شخصی که از منبع آب شرب روستای راوخ برای آبیاری درختان استفاده می کرد.

وی اظهارداشت: البته این فرد هیچ آسیبی به منبع آب نزده بود و تنها هنگامی که منبع آب سرریز می کرد از این آب برای آبیاری درختان استفاده می کرد.

وی خاطر نشان کرد: با این حال هم اکنون سرریز منبع نیز بسته شده و اجازه خروج آب را نمی دهیم و در حال حاضر هیچ آبی برای آبیاری درختان این منطقه استفاده نمی شود.

گفت: هم اکنون در شهرستان اسفراین پنج الی شش روستا با مشکل کم آبی روبرو هستند، برای تامین آب این روستا ها اعتبار لازم را جذب کردیم.

رحیم زاده افزود: آب این روستاها قبلا از طریق چشمه تامین می شود که بدلیل کاهش بارندگی، آب چشمه جوابگوی نیاز روستاییان نیست که امیدواریم با حفر چاه های آب مشکل این روستا ها حا شود.

وی عنوان کرد: در این شهرستان بهره برداری های غیر مجازی از آب شرب وجود دارد اما هرجا این موضوع گزارش شود بلافاصله رسیدگی و برخورد خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی اسفراین تاکید کرد: عشایر و دامداران برای سیراب کردن دام ها بارها لوله های شبکه آب را شکسته اند و چون این شبکه ها در بیابان قرار دارند، مشکل ساز شده است.

وی افزود: مجتمع آبی راوخ به شعاع 90 کیلومتر جرء بزرگترین شبکه های آبی است و آب آشامیدنی 22 روستا از طریق این مجتمع آبی تامین می شود که حجم بسیار سنگینی دارد.

تصاویر زیر چند روز گذشته توسط یکی از اهالی ارسال شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، تاریخ انتشار: یکشنبه 4 مهر 1395، کد خبر: ۶۴۱۶۴، www.atraknews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
در جغرافیا یک اصطلاحی داریم بنا ادراک محیطی که ترکیب سه مولفه سطح دانش و شناخت مخاطب ، نوع وجه نظر و ایستار ذهنی نسبت به یک موضوع و در نهایت مهارت های او نسبت به رفع مشکل است. نظریه ادراک محیطی می گوید که رفتار افراد ناشی از وضعیت این سه مولفه است.
بنا بر این، دامدار مسلما می داند که تخریب لوله بد است. دامدار ایستار ذهنی نامناسب بودن این کار را هم دارد . اما چاره دیگری ندارد.
اگر هر چند کیلومتر به چند کیلومتر، یک شیر هوشمند بگذارند که خروجی معینی هم داشته باشد، در آنصورت هیچ وقت دامدار اقدام به سوراخ کردن لوله نمی کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین