پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
استاندار خراسان شمالی گفت: اورژانس هوایی در شهرستان مرزی راز و جرگلان ایجاد می‌شود. سید علی اکبر پرویزی با تشریح اقدامات انجام شده در مناطق مرزی استان در دولت یازدهم گفت: برای ایجاد اورژانس هوایی در شهرستان مرزی راز و جرگلان پیگیری‌ها در حال انجام است.
شعارسال: وی گفت: پیگیری ساخت بیمارستانی در منطقه راز و جرگلان با وجود محدودیت منابع مالی از اولویت‌های استان در حوزه بهداشت و درمان مناطق مرزی است و در کوتاه مدت موضوع تقویت خدمات بهداشتی، تأمین آمبولانس و ایجاد اورژانس هوایی در حال پیگیری است.

پرویزی اضافه کرد: طی یک سال و نیم گذشته پس از استقرار دولت یازدهم تاکنون اقدامات موثری در حوزه مناطق مرزی استان انجام شده است.

وی گفت: هدف اصلی ما از توجه به مناطق محروم، حفظ و ماندگاری روستاییان در این مناطق است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار کرد: در حوزه مناطق مرزی به صورت ویژه بحث امنیت در مرز تنها با حضور نیروهای نظامی پایداری آن چنانی نخواهد داشت مگر اینکه مردم روستاها را در مناطق مرزی حفظ کنیم.

پرویزی با بیان اینکه خراسان شمالی 301 کیلومتر راه مرزی دارد، خاطرنشان کرد: تمام مناطق مرزی آرام و با ثبات بوده و به ساختار سازمانی هنگ مرزی آن و زیرساخت‌های مورد نیاز توجه شده است.

وی در خصوص راه‌های مرزی نیز افزود: در سال گذشته 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار به راه‌های مرزی اختصاص یافته ‌و امسال نیز اجرای طرح در حال انجام است و منابع آن تأمین شده و خواهد شد.

‌استاندار خراسان شمالی گفت: حدود 30 مرکز آموزشی نیز از سال گذشته تاکنون در روستاهای شمال استان و مناطق مرزی در دست ساخت و اجراست که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر آن تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در حوزه راه‌های اصلی هم توجه مسئولان استان به راه پیش قلعه به غلامان است که از ردیف بودجه ملی و استانی این راه مورد مرمت و بهسازی قرار می‌گیرد.

پرویزی ادامه داد: در خصوص راه‌های روستایی هم تلاش‌های خوبی صورت گرفته که باید 300 کیلومتر راه روستایی آسفالت شود که تاکنون 110 کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی به اقدامات دولت در حوزه آب‌رسانی مناطق مرزی هم اشاره کرد و بیان داشت: پروژه‌های آب‌رسانی در مناطق مرزی در قالب مجتمع‌های آب‌رسانی بوده که در مناطقی همچون راز و جرگلان و از شیروان تا گیفان و مانه و سملقان چندین مجتمع آب‌رسانی احداث شده و درحال اجراست.

استاندار خراسان شمالی از تکمیل و اتمام شبکه‌های خانه بهداشت طی امسال خبر داد و گفت: با ساخت 13 خانه بهداشتی که در دستور کار قرار گرفته شاهد اتصال شبکه خانه‌های بهداشت با مراکز درمانی در مناطق مرزی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: به واسطه اینکه اسب اصیل ترکمن یک سرمایه ملی محسوب می‌شود لذا از یک سال گذشته کمیته‌ای ویژه اسب در استانداری تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم به پرورش اسب و صادرات آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی همچنین به موضوع کشت درختان توت و تولید ابریشم اشاره کرد و گفت: کشت درختان توت و تولید ابریشم در بخشی از مناطق راز و آشخانه به خوبی صورت گرفته و کمیته‌ای با حضور جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حوزه اقتصادی و فرمانداران این مناطق تشکیل شده تا زمین‌هایی را که در حاشیه روستا دارای قابلیت واگذاری و کشت دیم را دارد به این امر اختصاص یابد که شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 14 دی 1393، کدخبر: nn24203432،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین