پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی معتقد است، بازگشت تعادل به بازار لوازم خانگی، نیازمند حمایت بیشتر از ساخت داخل است.
شعار سال:سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌ خانگی معتقد است، بازگشت تعادل به بازار لوازم خانگی ، نیازمند حمایت بیشتر از ساخت داخل است.
 
*** بازار لوازم خانگی
 
حمیدرضا غزنوی پیرامون افزایش تولید، اظهار داشت:
 
اگر افزایش تولید اتفاق نیفتد، قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت، با وجود افزایش تولید، اما از آنجایی که تا پارسال ۶۰ درصد بازار لوازم‌خانگی در اختیار خارجی‌ها بود و امروز آن‌ها متاثر از تحریم‌های آمریکا از کشورمان خارج شده‌اند، هنوز آن فاصله پُر نشده است.
 
مشکلات کنونی تامین مواد اولیه و همچنین مشکلات قیمتی را ناشی از خروج یک‌باره خارجی‌ها از بازار ایران است.
 
پُر شدن این فاصله و بازگرداندن تعادل به عرضه و تقاضا، نیازمند حمایت هرچه بیشتر از تولید داخل است.
 
اکنون حدود یک ماه است که تخصص و تامین ارزی برای صنعت لوازم‌خانگی انجام نشده و هیچ فردی نیز پاسخگو نیست.
 
وی در خصوص سیستم توزیع ورق‌های فولادی، گفت:
 
ورق‌های باکیفیتی برای تولید لوازم‌ خانگی استفاده می‌شود که تنها تولیدکننده آن شرکت فولاد مبارکه است.
 
اما نظام توزیع آن به گونه‌ای است که بیشترین سود نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود و کمتر به دست تولیدکنندگان می‌رسد.
 
این منتفعان هر بار فتنه‌ای به پا کرده و مانع مدیریت نظام توزیع می‌شوند، موضوعی که تا درست نشود، اختلالات در تولید همچنان وجود خواهد داشت.
 
هرچند تولیدکنندگان در ۶ ماهه ابتدایی سال به تامین مواد اولیه از طرق مختلف پرداختند، اما در نیمه دوم سال که تقاضاها بیشتر می‌شود، با مشکل مواجه خواهند بود.
 
*** وابستگی ارزی‌
 
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در پایان با اشاره به رشد تولید و افزایش عمق داخلی‌سازی، اظهار داشت:
 
در ماه‌های گذشته رشد تولید انواع یخچال فریزر، ماشین لباس‌شویی، اجاق گاز و تلویزیون به ثبت رسیده است.
 
در مقابل رشد تولید، اما کاهش واردات مواد اولیه و قطعات به ثبت رسید؛ این به معنای بالا رفتن عمق ساخت داخل است.
 
در صورتی که این روند ادامه یابد، حتی اگر در سیاست‌ها و روابط اقتصادی‌مان با دیگر کشورها تغییری هم ایجاد نشود، وابستگی ارزی‌مان کاهش خواهد یافت و امنیت اقتصادی در حوزه صنعت لوازم‌خانگی ارتقاء خواهد یافت.
 
۲۲۰ میلیون دلاری در صنعت لوازم ‌خانگی در سال ۹۸ داخلی‌سازی شد.
 
امید است سال ۹۹ بتوانیم حدود ۵۰ میلیون دلار بیش از پارسال به داخلی‌سازی اختصاص دهیم.
 
*** میزان تولید
 
بررسی آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید تلویزیون، ماشین لباس‌شویی و یخچال و فریزر در پنج ماه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ دارد.
 
مطابق این آمارها، تا پایان مردادماه تولید انواع تلویزیون با ثبت رشد ۷۸.۷ درصدی در هم‌سنجی با سال ۹۸ به ۴۸۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.
 
در این مدت ۶۷۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد، این میزان تولید در مقایسه با پنج ماهه سال ۹۸ رشد ۱۸.۸ درصدی نشان می‌دهد.
 
همچنین، در پنج ماهه سال جاری شرکت‌های داخلی ۳۶۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی تولید کردند که در هم‌سنجی با سال ۹۸ رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری صنایع  ، تاریخ انتشار: 24 مهر1399  ، کدخبر:  225359،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
وقتی مرددم میدونن امروز اگر داخلی بخرن فردا باید برن تعمیرش کنن برای چی باید پول خودشنون رو دور بریزن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین