پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
قرار بود لیست املاک شهرداری تهران (املاک مصادیق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها) که در اختیار دیگران گذاشته شده تا اسفند ۹۷ منتشر شود. اما این لیست که توسط شهرداری تهران تهیه شده و در اختیار اعضای شورای شهر قرار دارد، از طریق مجاری رسمی تا کنون منتشر نشده است.

شعار سال: قرار بود لیست املاک شهرداری تهران (املاک مصادیق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها) که در اختیار دیگران گذاشته شده تا اسفند ۹۷ منتشر شود. اما این لیست که توسط شهرداری تهران تهیه شده و در اختیار اعضای شورای شهر قرار دارد، از طریق مجاری رسمی تا کنون منتشر نشده است.
لیست املاک مصادیق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در سایت شعار سال منتشر می‌شود؛ با این توضیح که:

تاکنون با تلاش شهرداری و شورای شهر تهران حدود ۴۲۰ ملک از مجموع املاک مناطق مختلف پس گرفته شده اما جزییات آنها به دلیل این که در جریان است به لحظه مشخص نیست.

 آدرس برخی املاک که در اختیار برخی نهادهاست بنا به ملاحظاتی حذف شده است. در میان املاکی که در به دلایل و با کاربری‌های مختلف در اختیار کسانی، یا نهادها، یا بنیادها و خیریه‌ها و موسسات فرهنگی و ورزشی قرار گرفته است، اسامی کسانی با سلیقه‌های سیاسی متفاوتی قرار دارند و مربوط به جناحی خاص نیست.. در صورت وجود اشتباه در آنچه منتشر می‌شود و یا داشتن توضیح درباره‌ی آن، می‌توانید به سایت شعار سال اطلاع دهید.

منطقه ۱ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌است و شمالی ترین نقطه شهر تهران به حساب می اید این منطقه از شمال به رشته‌کوه البرز، از غرب به رودخانه درکه، از جنوب به بزرگراه‌های پارک‌وی و آیت‌الله صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود. منطقه ۱ شهرداری تهران بخشی از شهرستان شمیرانات به‌حساب می‌آید. این منطقه همچنین با نام شمیران نیز خوانده می‌شود.

در میان بیش از ۷۰ ملک شهرداری که در منطقه یک تهران در اختیار دیگران بوه، ۴۰ ملک در اختیار اشخاص حقیقی گذاشته شده است. از میان این ۴۰ نفر، ۱۳ نفر از کارمندان فعلی یا سابق شهرداری هستند. ۴ ملک نیز در اختیار پیمانکاران است.

از بیش از ۱۰۰۰۰ (ده هزار) متر مربع اعیان این املاک ۲۸۵ متر فضای تجاری شامل دو باب مغازه است.

اجاره نامه ۴ ملک که یکی از آنها در اختیار آقای سید مناف هاشمی (سیاست مدار اصلاح طلب) در اسناد موجود نیست. ملک آقای هاشمی ۱۶۶ متر آپارتمان است که حالا به غیر واگذار کرده و خود آن جا ساکن نیست.

۶ ملک تحت اختیار آقایان پیکری بدیل، حسینی (شهردار اسبق ناحیه ۳)، فرهادی (شهرداراسبق ناحیه ۵)، محمدیان (قائم مقام ترافیک منطقه)، بتو (معاون اسبق اجتماعی منطقه)، قاضیان (رییس اسبق اداره مشارکت‌ها) باید تعیین وضعیت شوند. یعنی یا قرارداد ببندند یا تخلیه کنند.

به جز املاکی که در اختیار پیمانکاران است، انجمن خوش‌نویسان ایران بیشترین سهم را در این املاک با ۷۹۰۰ متر مربع عرصه یا زمین دارد. بنیاد دکتر حسابی با ۲۲۴۶ متر مربع و موسسه فرهنگی تماشاگر با دو ملک مجموعا ۱۴۳۰ متر سهم زیادی در این املاک دارند.

۲ ملک سهم حوزه‌های علمیه است. این دو ملک مجموعا حدود ۴۰۰ متر بنا دارد که یکی به عنوان حوزه و دیگری مرکز فرهنگی حوزه علمیه است.

۲ حسینیه نیز در میان این املاک وجود دارد. حسینیه‌ی همدانی‌ها با وسعت بیش از ۳۰۰ متر که در اختیار سپاه محمد رسول الله تهران است و شهرداری از تاریخ ۲۷/۱۰/۹۶ برای آنها حکم تخلیه ارسال کرده و یک حسینیه ۱۷۶ متری که در اختیار هیات محبان اهل بیت (لامردیهای مقیم مرکز) است.

برای موسسه خیریه تدریس دختران ناشنوا که یک زمین ۳۵۰ متری و کانون ملی زبان که یک ساختمان ۴۰۰ متری در اختیار دارد در سال ۹۵ نامه تخلیه ارسال شده است.

به جز خیریه تدریس دختران ناشنوا، ۲ خیریه دیگر هم بیش از ۱۲۰۰ متر از این املاک را در اختیار دارند. یکی از این خیریه‌ها موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) است که خانم زهراسادات مشیر استخاره، همسر آقای قالیباف شهردار سابق تهران، از اعضای هیات مدیره آن است. اظهارنامه مورخ ۹۶/۱۱/۰۲ (مبنی بر اینکه ظرف مدت یک هفته جهت تنظیم قرارداد اقاله و تخلیه و تحویل ملک به سازمان املاک مراجعه کنند) به موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) تنظیم شده است.

ملک دیگری به متراژ ۲۱۶ متر در اختیار خوابگاه دانشجویی مرکز اموزش عالی اهل بیت است که در هیات امنای این مرکز از آیت الله تسخیری و رمضانی گیلانی تا علی اکبر ولایتی و حدادعادل و وزرای بهداشت و امور خارجه و شهردار تهران هم حضور دارند.

آپارتمانی ۱۸۹ متری هم در اختیار تولیت مسجد جامع نیاوران است.

موزه موسیقی هم یک شرکت خصوصی است که مالکان آن آقایان محمد بهشتی، محمد عسگر پور ، علی عسگری، علی مرادخانی هستند و این شرکت یک ملک ۴۰۶ متری در میدان تجریش را در اختیار دارد.

موسسه غیردولتی راهبردی چشم انداز آینده ملکی با شرایط نامعلوم از شهرداری گرفته است و اعضای هیات مدیره آن آقای تقی زاده قوچانی مدیرعامل سازمان تعاون بسیج است.

آقای اصغر آزادی رییس سابق اداره حقوقی منطقه هم نزدیک ۵ سال است یک آپارتمان ۲۳۷ متری منطقه را بدون اجاره نامه در تصرف دارند.

منطقه 1

بیش از ۸۰ ملک با متراژ بیش از ۲۳ هزار متر زمین و ساختمان در منطقه دو تهران در اختیار دستگاه‌ها و اشخاص مختلف است.

از میان این املاک ۱۰ ملک در حال واگذاری و یا در مرحله مناقصه و مزایده هستند. سه ملک در اختیار پیمانکاران است و وضعیت دو ملک نامشخص است.

۱۴ ملک در اختیار افراد حقیقی است. افزادی که بیشترشان از همکاران شهرداری‌اند. یک ساختمان ۲۷۰ متری در اختیار آقای شیبانی مشاور آقای امیری (شورای شهر)، سه آپارتمان ۱۵۰ متری در اختیار امیر خوراکیان (معاون سابق شهردار تهران)، آقای غلامرضا فتحی (همکار منطقه ۱) و خانم فاطمه نیازی است.

یک باب مغازه و یک خانه در اختیار حسین پرکاس مرد ۵۸ سانتی ایران است. یک آپارتمان که اطلاع دقیقی از آن وجود ندارد در اختیار محمود ضیاء الدین طباطبایی و داریوش عابدینی است. یک ساختمان ۴۰۰ متری در اختیار دکتر سعید اکبری عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است.

از املاک بزرگ واگذار شده می‌توان به یک زمین ۳۱۶۴ متری که در اختیار مدرسه علمیه مشکوه که حجح الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان و محمد قمی از اعضای هیان امنای آن هستند است، یک ملک ۲۵۰۹ متری در اختیار موسسه خیریه عمران مراغه به مدیر عاملی آقای محمدرضا اسماعیل نیا، یک زمین ۲۵۰۰ متری در اختیار آقای یراقچی، یک ملک ۱۵۴۰ متری در اختیار حوزه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) به ریاست حضرت آیت الله راثی هاشمی است.

دو مسجد از شهرداری منطقه دو ملک گرفته‌اند. یک زمین ۱۰۰۰ متری در اختیار مسجد همدانی‌ها و یک زمین ۹۴۱ متری در اختیار مسجد کرمانی‌ها به نمایندگی محمد امین سالاری پور است.

به جز موسسه خیریه عمران مراغه ده موسسه خیریه و سمن دیگر هم در این منطقه املاکی در اختیار دارند. یک آپارتمان ۱۴۴ متری در اختیار انجمن خیریه مقابله با گرسنگی، یک آپارتمان ۱۵۰ متری در احتیار انجمن خیریه شمیم نبوی، یک ساختمان دو طبقه با زمین ۲۹۹ متری در اختیار موسسه خیریه روز سوم که محمد حسین لطفی -فیلم ساز- از اعضای هیات موسس آن است،

۱۵۴ متر آپارتمان در اختیار موسسه خیریه امام حسن عسکری که در لیست با نام ستاد حزب الله نیز ثبت شده و هیچ اطلاعاتی در اسناد رسمی درباره آن وجود ندارد، یک ساحتمان که متراژ آن مشخص نیست در احتیار خیریه‌ی ولی نعمتان با مدیر عاملی محمدرضا اعتمادیان از اعضای سازمان اقتصاد اسلامی و جامعه الامام الصادق است.

تولد دوباره دو ساختمان ۲۸۰ و ۱۳۰ متری در اختیار دارد که برای یکی از آنها درخواست تخلیه شده است. ۵۸۰ متر ساختمان در اختیار انجمن ضایعات نخاعی با مدیر عاملی علی ضرابی و یک ساختمان ۱۲۷ متری در اختیار موسسه جلوگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان نوین پویا به مدیر عاملی آقای علی کاکانژادی فرد است. مرکز کودکان پرتو هم یک ساختمان ۲۰۰ متری در اختیار دارد.

یک ملک دیگر هم که اطلاعاتی از مساحت آن وجود ندارد در جدول به نام خیریه ثبت شده. براساس شنیده ها زمین وقف هیئت امنا محله فرحزاد و ساختمان در سال ۱۳۹۴ با مشارکت شهرداری ساخته شده است. ولی علی رغم پیگیری های مکرر تا کنون نسبت اخذ مجوز خیریه از مراکز ذیصلاح نشده است.

بیش از ۷۵۰۰ متر از املاک شهرداری منطقه دو نیز در اختیار قوه قضاییه است. دادسرای عمومی ناحیه ۲، مجتمع قضایی قدس و یک مجتمع قضایی دیگر در خیابان فرحزادی این املاک را تشکیل می‌دهند.

بیش از ۱۰۰۰ متر از این املاک هم در اختیار بسیج است. ۴ واحد آپارتمان و یک ساختمان مستفل ۳۰۰ متری در اختیار نواحی مختلف بسیج قرار دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم دو ساحتمان یکی شش طبقه با متراژ ۶۸۸ متر برای پروژه‌ی شهید طهرانی مقدم و یک ساختمان ۸۱۴ متری برای بنیاد خانواده از شهرداری منطقه دو گرفته است.

هیت مذهبی عشاق الحسین یک زمین ۲۵۰ متری و هیات پاسداران انقلاب اسلامی یک آپارتمان ۱۶۹ متری در اختیار دارند.

موسسه شبتان دانش به مدیر عاملی حمید رضا بنی‌اسدی معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور دو آپارتمان ۷۱ و ۷۲ متری در اختیار دارد. موسسه فرهنگی ساخت قلم که هیچ اطلاعاتی در اسناد رسمی درباره‌ی آن وجود ندارد یک واحدر آپارتمان ۱۳۴ متری در اخیار دارد.

موسسه تبیین آفاق پویا که تعدادی از اعضای هیان مدیره‌ی آن از کارمندان شهرداری هستند نیز یک ساحتمان ۱۹۴ متری و موسسه‌ی روشنای مشرف که سید محمد جواد شوشتری معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی از اعضای هیان مدیره‌‌ی آن است یک ساختمان ۲۶۸ متری در اختیار دارد.

پایگاه خبری شورا آنلاین به صاحب امتیازی عباس حسنعلی پور تمیجانی که در موسسات دیگری مانند توسعه‌ی رفاه شهر نیز هیات مدیره است یک ساختمان ۱۶۵ متری از سال ۹۴ با دستور شهردار وقت در اختیار دارد.

منطقه 2

***

در منطقه‌ی ۳ شهرداری تهران ۳۴ ملک با مساحت بیش از ۱۳۰۰۰ متر به دیگران واگذار شده. ۶ ملک از این املاک به افراد حقیقی واگذار شده است. یکی از این املاک یک ساختمان ۳۱۵ متری است که در اختیار روحانی مسجد الزهرا است که به منطقه تحویل نمی‌شود.

قوه قضاییه بیشترین سهم را در این املاک دارد. ۴ ساختمان مجموعا به مساحت ۴۴۴۱ متر در اختیار قوه قضاییه است. یکی از این ساختمان‌ها شورای حل اختلاف است.

سپاه هم با سه ساختمان به مساحت‌های ۴۳۲ متر برای پایگاه بسیج شهید مفتح، ۲۴۳ متر برای پروژه‌ی شهید شاطری و ۴۹۲ متر برای پروژهی شهید طهرانی مقدم در اختیار دارد. پروژه‌ی شهید طهرانی در منطقه دو نیز ملکی در اختیار دارد.

یک ساختمان ۴۸۵ متری در اختیار حوزه‌ی علمیه، یک ساختمان ۳۳۷ متری در اختیار بنیاد فرهنگی تولی که در منابع رسمی و قسمت درباره‌ی ما موسسه اطلاعاتی درباره‌ی آن وجود ندارد، یک ساختمان اداری ۶۸۳ متری در اختیار انجمن فاوا انقلاب اسلامی که اطلاعاتی درباره‌ی متولیان آن وجود ندارد. یک ساختمان ۶۱۵ متری در اختیار بنیاد شهید مطهری است.

یک ساختمان ۴۵۰ متری در اختیار انجمن علمی عرفان اسلامی به مدریریت قاسم کاکایی روحانی و استاد فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه شیراز است. ۷ واحد آپارتمان به متراژ ۶۶۹ متر به انتشارات هرمس که رئیس هیات مدیره اش آقای مهدی فیروزان و صادق خرازی عضو هیات مدیره آن است، واگذار شده است.

۵ ملک در اختیار مساجد است. یک ملک ۳۶۵ متری در اختیار مسجد قلهک، که ضلع شمالی متروی قلهک است. یک واحد کسبی ۴۴۵ متری در اختیار مسجد علی ابن ابی طالب، یک ساختمان ۲۵۰ متری در اختیار مسجد حضرت خدیجه، ۱۳۹ متر ساختمان در اختیار مسجد ابوالفضل و حدود ۵۰ متر زمین در تصرف مسجد باب الحوائج است.

یک ملک به متراژ ۱۹۶ متر در اختیار موسسه پدران آسمانی فجر و یک واحد آپارتمان در اختیار خیریه فرزندان حضرت زهرا (س) است.

منطقه 3

****

از میان ۸۷ ملک واگذار شده شهرداری منطقه ۴ تهران ۱۴ ملک وضعیت نامشخص دارند. ۳۳ ملک نیز در اختیار افراد حقیقی است. ۶ ملک از این ۳۳ ملک در اختیار مادران شهدا است.

۸ ملک از املاک شهرداری منطقه ۴ در اختیار هیئات مذهبی است. ۸۰۰ متر زمین در اختیار هیئت الزهرا، یک زمین در اختیار هیئت محبان اهل البیت، یک زمین در اختیار هیئت محبان الرضا و یک ساختمان در اختیار هیئت رزمندگان شاهرودی های مقیم تهران است.

دو ساختمان در اختیار حسینیه‌ی مکتب الرضا و حسینیه منتظران المهدی است. یک ساختمان بدون وجود اسناد و مدارک در تصرف حسینیه انصار الحسین و یک زمین از ۹۲/۱۲/۲۶ تحویل حسینیه پنج تن آل عباء شده لکن تاکنون هیچگونه اقدامی در خصوص ساخت حسینیه رخ نداده است.

۶ ملک نیز در اختیار مساجد است. ۴ زمین در اختیار مساجد فاطمه الزهرا، هدایت، الرسول و الهادی است. دو ملک با متراژ بیش از ۱۰۰۰ متر نیز در اختیار مسجد رسول اعظم است که از مورخ ۹۵/۶/۲۰ مساحت هزار مترمربع از ملک مذکور تحویل شد اما تاکنون اجرایی نشده است.

موسسه فرهنگی مذهبی ائمه اطهار دو زمین به مساحت بیش از ۱۵۰۰ متر و دو واحد کسبی در اختیار دارد، مرتضی طلائی نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران؛ و رئیس پلیس سابق تهران بزرگ از اعضای هیات مدیره‌ی این موسسه است.

یک زمین در اختیار بنیاد امام رضا که سید مهدی خاموشی رئیس اداره اوقاف از اعضای هیات مدیره‌ی آن است قرار دارد. یک ملک در اختیار مجمع خیرین سازمان انتقال خون که ریاست هیات مدیره‌ی آن هادی ایازی معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی و سخنگوی سابق شهرداری تهران است. یک ملک در اختیار موسسه فرهنگی قرآن و عترت یاران نواب صفوی است.

سایت خبری شریان متعلق به جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمتگزار یک ساختمان در تصرف دارد. یک ساختمان در اختیار شرکت فرهنگی هنری توان پویان الغدیر که تمام اطلاعات آن در ثبت ناموجود است قرار دارد. یک ملک در اختیار موسسه شهید بروجردی از طریق نیاد تعاون ناجا قرار داده شده.

انجمن نابینایان ایران و انجمن راست قامتان جانبازان قطع دو پا نیز سه ملک در اختیار دارند. موسسه صبح صادق نیز که اطلاعات ثبتی از آن وجود ندارد هم یک ملک در این منطقه در اختیار دارد.

منطقه 4

****

۶۲ ملک با مساحت بیش از ۵۱۰۰۰ متر از زمین‌های شهرداری منطقه ۵ در اختیار بهره‌برداران است. ۲۳ ملک در اختیار مساجد است.

یک ساختمان ۳۰۶ متری در اختیار هیات امنا مسجد قرار گرفته و در آن آشپزخانه‌ی حسنیه‌ی شهید آتوت را راه اندازی کرده‌اند.

۶ هیئت و حسینیه هم در میان این املاک وجود دارد. از جمله حسنیه‌ی هیات ریحانه الحسین که مداح معروف سید مجید بنی فاطمه به صورت هفتگی در آنجا برنامه برگزار می‌کند. این حسینیه ۱۰۰۰ متر ملک از شهرداری در اختیار دارد.

منطقه5

***

حدود ۳۹ ملک شهرداری منطقه ۶ با مساحت حدود ۳۰۰۰۰ متر در اختیار افراد و سازمان‌های مختلف است.

بنیاد فرهنگی امام رضا که علی اصغر کاراندیش مروستی معاون وزیر ارشاد رئیس هیات مدیره‌ی آن است یک آپارتمان حدود ۳۰۰ متری در اختیار دارد.

خبرگزاری شورای عالی استان‌ها که شامل اعضایی از شورای شهرهای مختلف است نیز دو آپارتمان مجموعا به مساحت ۱۷۱ متر در اختیار دارد.

سه ملک در اختیار فرهنگستان هنر و موسسه‌های زیرمجموعه‌اش است. یک ساختمان ۴۹۸ متری که آنجا را تصرف کرده، یک ساختمان ۱۳۵۰ متری که به نام موزه‌ی فلسطین فعال است و بیش از ۴۰۰۰ متر پارکینگ که توسط موسسه فرهنگی هنری صبا به موزه تبدیل شده است.

یک ساختمان ۴ طبقه مجموعا به مساحت ۱۱۲۳ متر در اختیار مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها است. در هیات مدیره‌ی این شرکت نام اقبال شاکری نماینده‌ی تهران در مجلس یازدهم، فواد ایزدی تحلیلگر اصولگرا، غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی وزیر علوم در دولت احمدی نژاد که نامش در پرونده‌ی بورسیه‌ها مطرح شد و عبدالحسین خسروپناه به چشم می‌آید.

۵۵۱۶ متر ملک در اختیار موسسه‌ی خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی است. دکتر سید محمد جواد شوشتری، مشاور سابق شهردار تهران در دوران شهرداری قالیباف، از مدیران کنونی جهاددانشگاهی، رئیس هیات مدیره‌‌ی این موسسه‌ی خصوصی و برزین ضرغام رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اعضای هیات مدیره‌ی این مجموعه است.

۴۳۸ متر ساختمان در اختیار شرکت فرهنگی هنری در انتظار فردایی دیگر است. محمد آوینی برادر شهید آوینی و محید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان از اعضای هیات مدیره‌ی این موسسه هستند.

دو ملک با مساحت مجموعا حدود ۴۰۰ متر در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. یک ملک ۱۵۶ متری که در اختیار ناحیه ولیعصر است و یک ساختمان ۳۳۶ متری در اختیار انجمن پیشکسوتان سپاس – سپاه است.

موسسه خیریه‌ی متوسلین امام رضا که همسر قالیباف و بسیاری دیگر از چهره‌های مطرح سیاسی مانند سید محمدجواد شوشتری، محمدرضا واعظ مهدوی، عباس ایروانی، هادی ایازی و… از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند هم ۳۴۶۴ ساختمان در منطقه ۶ در اختیار دارد. این موسسه املاکی را در منطقه یک تهران نیز در تصرف خود دارد.

هفته نامه مثلث سردار آجرلو هم یک ساختمان با زمین ۲۰۰ متری از شهرداری منطقه ۶ گرفته است.

۲۵۰ متر ساختمان در اختیار انجمن علمی مدیریت برنامه ریزی فرهنگی ایران است که عباسعلی قیومی معاون دانشگاه آزاد واحد تهران شمان رئیس هیات مدیره‌ی آن و محسن میر سرپرست موزه‌ی المپیک و محمد سلطانی‌فر از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند.

۲۸۷ متر ساختمان در اختیار موسسه صبح رویش است که نویدادهم رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رئیس هیات مدیره‌ی این موسسه است و علی اکبر ولایتی و سید بشیر حسینی از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند.

موسسه خیریه شهر امید نیکان که مسعود پیرهادی برادر نماینده‌ی تهران درمجلس یازدهم از اعضای هیات موسس آن بوده هم ۵۰۷ متر ساختمان از شهرداری منطقه ۶ گرفته است.

هیات رزمندگان اسلام ۱۹۲۶ متر زمین را تبدیل به فاطمیه‌ی تهران کرده. این زمین را شهرداری در اختیار این مجموعه قرار داده است.

شرکت خاکریز آب ۲۲۰۱ متر ساختمان در اختیار دارد، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران و جتبی نیک نژادی مشاور فنی و اجرایی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از اعضای هیات مدیره‌ی این مجموعه هستند.

یک زمین ۱۶۴۳ متری (پاساژ مهرسان در کارگر شمالی) و ۱۲۰۰۰ متر زمین در اختیار شرکت رسا تجارت مبین بوده است. شرکتی که میرلوحی، نماینده‌ی شورای شهر، در گفت‌گو با رویداد ۲۴ آن را از کارگزاران تخلفات عیسی شریفی معرفی کرده است.

منطقه 6

****

از میان ۵۳ ملک شهرداری منطقه ۷ که به غیر واگذار شده پرسنل شهرداری نقش مهمی دارند. ۲۳ آپارتمان در منطقه ۷ مجموعا به متراژ ۱۴۲۷ متر در اختیار پرسنل شهرداری است. به جز این ۲۳ نفر تنها دو شخص حقیقی دیگر از شهرداری این منطقه ساختمان دریافت کرده. آقای یلوه یک باب مغازه‌ی ۲۴ متری در اختیار دارد. نماینده مشاور سابق اجرایی طرح مصلی نیز یک آپارتمان ۱۶۸ متری در اختیار دارد.

سپاه پاسداران ۴ ملک از املاک شهرداری را در اختیار دارد. یک ملک ۵۱۰ متری برای طرح شهید شاطری که در مناطق دیگر نیز املاکی را در احتیار دارد. یک ملک ۸۰ متری، یک آپارتمان ۲۵۰ متری در اختیار نیروی مقاومت بسج ۱۷۸ شهید چراغ و یک ملک ۱۸۰۰ متری تجاری در منطقه ۷ در اختیار سپاه است.

قوه قضاییه یک ساختمان ۲۵۳۹ متری برای دادسرای منطقه ۷ و ۴۲۰۰ متر زمین در اختیار دارد.

۳ هیات مذهبی از املاک شهرداری منطقه ۷ بهره برداری می‌کنند. هیات آل یاسین ۱۹۷۱ متر زمین در اختیر دارد. هیات رهروان شهدا ۷۳ متر و یک هیات مذهبی دیگر که نامی از آن قید نشده ۹۷ متر آپارتمان در اختیار دارد.

۲ مسجد سه ملک شهرداری را در اختیار دارند. مسجد جبرئیل ۱۵۰ متر زمین برای طح توسعه خود از شهرداری گرفته و ۱۴۸ متر زمین را هم به عنوان نمازخانه‌ی موقت استفاده می‌کند. ۳۴۵ متر زمین هم در اختیار طرح توسعه مسجد صفا است.

بنیاد جهادی مهر الرضا (ع) یک ملک ۵۸۸ متری و یک مغازه‌ی ۷ متری در اختیار دارد. حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان از چهره‌های نزدیک به قالیباف که پس از ریاست او در مجلس رئیس کتابخانه‌ی مجلس شد از اعضای هیات مدیره‌‌ی آن است.

۶۰ متر مغازه تجاری در اختیار موسسه شهر کتاب است که مهدی فیروزان، صادق خرازی و سید محمد بهشتی از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند.

۱۲۳ متر ساختمان در اختیار رهپویان بیداری اسلامی که اطلاعاتی از آن در دسترس نیست است.

۲۳۷۴٫۳۷ متر زمین در شامل مسجد، کتایخانه، کافه و… در اختیار هیات امنا مجموعه فرهنگی امام رضا است.

۵۵۳ متر ساختمان در اختیار موسسه‌ی قرآنی ندای ملکوت است که سید حسین کوششی معاون سابق سازمان تبلیغات اسلامی رئیس هیات مدیره‌ی آن است.

موسسه خیریه رهروان قائم آل محمد نیز ۱۸۴ متر ملک در اختیار دارد. تعدادی از اعضای هیات مدیره‌ی این موسسه در شرکت‌های منطقه آزاد انزلی با هم همکار هستند.

منطقه7

***

از مجموع ۱۹ ملک در اختیار دیگران منطقه ۸ سه ملک شامل دو آپارتمان ۵۲ و ۷۳ متری و همچنین یک آپارتمان ۴ واحدی با زمین ۴۲۷ متری در اختیار بسیج است.

ستاد عتبات عالیات یک ساختمان ۱۲۴ متری در اختیار دارد.

سازمان رسیدگی به امور مساجد کشور دو آپارتمان ۷۵ و ۸۱ متری در اختیار دارد.

بیش از ۲۰۰۰ متر از املاک این منطقه در اختیار ۴ مسجد فاطمه الزهرا (۲۱۰ متر)، حضرت خدیجه (۱۲۵۰ متر)، خاتم الانبیا (۵۱۱ متر) و امام سجاد (۱۰۵ متر) است.

دو هیات مذهبی هم ۳ ملک در اختیار دارند. هیئت نرجس خاتون یک ملک ۱۲۶ متری و هیات انصار الفاطمه دو ملک ۱۷۲ متری در اختیار دارد.

یک ملک ۳۰۷ متری در اختیار موزه‌ی شهدا، یک ملک ۲۱۶ متری در اختیار مجموعه فرهنگی جوادالائمه و یک ملک ۸۶ متری نیز در اختیار مرکز کوتاه قامتان بلند همت است.

منطقه8

***

از میان ۱۱ ملک شهرداری منطقه ۹ که در اختیار دیگر نهادها است.

سپاه یک ملک ۸۰۰ متری اداری و یک ملک ۶۱۶ متری مسکونی در اختیار دارد.

سه ملک نیز در اختیار اشخاص حقیقی است. محسن قهرمان زاده یک ملک ۹۰ متری تجاری در اختیار دارد و شهریوریان یک خانه‌ی ۴۶ متری به دستور عضو شورای شهربه دلیل وضعیت معیشتی و روشندل بودن ایشان و فرزندش ملک به صورت امانی دراختیارش است.

معاون ناحیه نیز یک آپارتمان ۴۵ متری در اختیار دارد.

۴ هیات مذهبی هم از شهرداری املاکی را گرفته اند. هیات راهیان شام ۱۱۶ متر، هیات مسجد علی اکبر ۱۶۴ متر، هیات مسجد امام صادق ۴۵۰ متر را در اختیار دارند و هیات اباعبدالله ۲۳۱ متر را تصرف کرده است.

منطقه9

***

از میان ۵۵ ملک شهرداری منطقه ۱۰ تهران که در اختیار غیر است ۲۳ ملک در اختیار افراد حقیقی است. ۱۱ نفر از این ۲۳ نفر از کارمندان شهرداری هستند.

قوه قضاییه دو ملک، یکی ۹۳۹ متری برای شورای حل احتلاف و یک زمین ۱۰۹۵ متری در اختیار دارد.

سپاه پاسداران نیز ۴ ملک در اختیار دارد. یک زمین ۶۷۶۲ متری، یگ ساختمان ۲۰۰ متری برای پایگاه بسیج محمدیان، یک ساختمان ۹۹ متری برای پایگاه بسیج فلق و یک اتاق در یک پارک برای پایگاه بسیج مقداد است.

دو ملک ۲۱۹ و ۲۸۳ متری در اختیار شهر کتاب است. این مجموعه که مهدی فیروزان، صادق خرازی و سید محمد بهشتی از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند در مناطق دیگر نیز املاک زیادی را در اختیار دارد.

مسجد ابوالفضل یک زمین ۱۱۸ متری، هیات قمر بنی هاشم یک زمین ۶۶ متری و هیات ثامن الائمه یک ملک ۴۵۰ متری در اختیار دارد.

پلیس راهور یک ملک ۴۵۰۰ متری، یک ملک ۲۰۰۰ متری و یک ملک ۸۰ متری در اختیار دارد.

انجمن دفاع از حقوق معلولین ایران یک ساختمان اداری ۲۲۴۹ متری و یک ملک ۱۵۱ متری در اختیار دارد.

موسسه طلوع بی نام و نشانها به مدیرعاملی اکبر رجبی یک ملک ۲۱۳ متری در اختیار دارد.

موسسه صبح رویش که مهدی نوید ادهم دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور از اعضای هیات مدیره‌ی آن است یک آپارتمان ۷۱ متری در اختیار دارد.

شرکت فرهنگی قرآن و عترت یاران نواب صفوی یک واحد آپارتمان ۶۶ متری در اختیار دارد. این موسسه در یکی از دیگر از مناطق نیز آپارتمانی در اختیار دارد.

منطقه10

***

از میان ۹۷ ملک شهرداری منطقه ۱۱با مجموع متراژ بیش از ۳۴ هزار متر، بنیاد هفت تیر با ۲۲ ملک بیشترین سهم را دارد.

این بنیاد بیش از ۱۰۰۰۰ متر زمین و ملک در اختیار دارد. در میان هیات مدیره‌ی این بنیاد نام اسداله بادامچیان از اعضای حزب موئتلفه اسلامی و سید جلال ساداتیان سفیر سابق ایران در انگلستان به چشم می‌آید.

۲۳ ملک نیز در اختیار اشخاص حقیقی است. ۱۵ ملک در اختیار کارمندان شهرداری و ۸ ملک در اختیار دیگران است. یک ملک ۲۷۶ متری در اختیار خانم مرضیه برومند به عنوان محل موقت موزه عروسکی، یک ملک ۸۴۲ متری در اختیار رامبد جوان به عنوان انجمن اوقات فراغت و یک ساختمان ۱۳۰ متری که تواقفنامه و سند انتقال ندارد دفتر آیت الله سبحانی است.

۱۲ ملک نیز در اختیار سپاه پاسداران است. ۵ ملک مجموعا به متراژ ۱۳۲۷ متر در اختیار پایگاه های بسیج، ۴ ملک به مجموع متراژ ۱۴۳۱ متر در اختیار سپاه مالک اشتر، یک ملک ۶۴۱ متر در اختیار سپاه، هیات محبان العباس، ۱۲۳۸٫۶ متر برای لشگر عملیاتی محمد رسول الله و یک ملک ۹۴۲ متری دیگر نیز در اختیار سپاه است.

۵ هیئت مذهبی بیش از ۴۰۰۰ متر از املاک را در اختیار دارند. هیئت الرضا، که عبدالرضا هلالی مداح معروف از بانیان آن است یک زمین ۹۰۰ متری از شهرداری گرفته است. هیئت امام صادق یک زمین ۵۵۰ متری، هیئت عشاق الحسین یک زمین ۵۳۹ متری و حسینیه‌ی مکتب الزهرا یک ملک ۲۱۷۵ متری در اختیار دارد. یک زمین ۱۱۰ متری هم برای حسنیه در اختیار آقای نیک بین است.

سه مسجد نیز از املاک شهرداری بهره برداری می‌کنند. ۲۰۱ متر در اختیار مسجد جامع بازار، ۱۱۷ متر در اختیار مسجد خیر و یک ملک در اختیار مسجد آیت الله فومنی است.

۴۷۳ متر زمین در اختیار حوزه‌ی علمیه‌ی آیت الله مجتهدی است.

درمانگاه اباصالح نیز سه ملک ۲۴۰، ۱۰۳ و ۲۶۰ متری در اختیار دارد.

موسسه‌ی نگار مهربان ۴۴۵ متر ملک در اختیار دارد. تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، علی محمد قادری مدیر کل سابق بهزیستی تهران و امير حسين ارضي فرد عضو هيات مديره بسيج دانشجويي دانشكده هنر و معماری از اعضای هیات مدیره‌ی این موسسه هستند.

۱۳۸ متر ملک در اختیار خانه خورشید با مدیریت خانم لیلی ارشد است. ۲۰۰ متر زمین در اختیار موسسه حمایتی خانه مهر کودکان است که مشخصات هیات مدیره‌ی آن موجود نیست.

انجمن حمایت از حقوق کودکان به مدیر عاملی فرشید یزدانی از فعالین اجتماعی دو ملک به متراژ ۱۷۰۰ متر برای خانه کودک ناصر خسرو و ۷۶۱ متر برای خانه کودک شوش از شهرداری منطقه گرفته است.

موسسه یونس حامی ری که خانم مهوش صابری، بسیجی نمونه سال ۱۳۸۹ در هیات مدیره‌ی آن عضو است، یک زمین ۷۶۱ متری در اختیار دارد.

۳۷۳ متر ملک در اختیار موسسه آوای ماندگار برای پروژه‌ی با من بخوان است. ۲۱۰ متر در اختیار موسسه خیریه محبان بقیه اله (ع) است.

۸۱۰۷ متر ملک در اختیار موسسه رهنمای سعادت خانواده است که خانم زهراسادات مشیر استخاره، همسر آقای قالیباف رئیس هیات مدیره‌ی آن است.

موسسه صبح رویش که مهدی نوید ادهم دبیر هیات امنای دانشگاه ازاد است، سید مصطفی میرلوحی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه امام صادق، نوالدین زندیه قائم مقامی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امام صادق از اعضای هیات مدیره‌ی آن است یک ملک ۲۲۷۹ متری در اختیار دارد.

جبهه فرهنگی اقتصادی شهید لاجوردی که اطلاعاتی درباره‌ی آن وجود ندارد هم یک ملک ۱۸۰ متری در اختیار دارد.

منطقه11

****

از میان ۹۷ ملک شهرداری منطقه ۱2با مجموع متراژ بیش از ۳۴ هزار متر، بنیاد هفت تیر با ۲۲ ملک بیشترین سهم را دارد.

این بنیاد بیش از ۱۰۰۰۰ متر زمین و ملک در اختیار دارد. در میان هیات مدیره‌ی این بنیاد نام اسداله بادامچیان از اعضای حزب موئتلفه اسلامی و سید جلال ساداتیان سفیر سابق ایران در انگلستان به چشم می‌آید.

۲۳ ملک نیز در اختیار اشخاص حقیقی است. ۱۵ ملک در اختیار کارمندان شهرداری و ۸ ملک در اختیار دیگران است. یک ملک ۲۷۶ متری در اختیار خانم مرضیه برومند به عنوان محل موقت موزه عروسکی، یک ملک ۸۴۲ متری در اختیار رامبد جوان به عنوان انجمن اوقات فراغت و یک ساختمان ۱۳۰ متری که تواقفنامه و سند انتقال ندارد دفتر آیت الله سبحانی است.

۱۲ ملک نیز در اختیار سپاه پاسداران است. ۵ ملک مجموعا به متراژ ۱۳۲۷ متر در اختیار پایگاه های بسیج، ۴ ملک به مجموع متراژ ۱۴۳۱ متر در اختیار سپاه مالک اشتر، یک ملک ۶۴۱ متر در اختیار سپاه، هیات محبان العباس، ۱۲۳۸٫۶ متر برای لشگر عملیاتی محمد رسول الله و یک ملک ۹۴۲ متری دیگر نیز در اختیار سپاه است.

۵ هیئت مذهبی بیش از ۴۰۰۰ متر از املاک را در اختیار دارند. هیئت الرضا، که عبدالرضا هلالی مداح معروف از بانیان آن است یک زمین ۹۰۰ متری از شهرداری گرفته است. هیئت امام صادق یک زمین ۵۵۰ متری، هیئت عشاق الحسین یک زمین ۵۳۹ متری و حسینیه‌ی مکتب الزهرا یک ملک ۲۱۷۵ متری در اختیار دارد. یک زمین ۱۱۰ متری هم برای حسنیه در اختیار آقای نیک بین است.

سه مسجد نیز از املاک شهرداری بهره برداری می‌کنند. ۲۰۱ متر در اختیار مسجد جامع بازار، ۱۱۷ متر در اختیار مسجد خیر و یک ملک در اختیار مسجد آیت الله فومنی است.

۴۷۳ متر زمین در اختیار حوزه‌ی علمیه‌ی آیت الله مجتهدی است.

درمانگاه اباصالح نیز سه ملک ۲۴۰، ۱۰۳ و ۲۶۰ متری در اختیار دارد.

موسسه‌ی نگار مهربان ۴۴۵ متر ملک در اختیار دارد. تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، علی محمد قادری مدیر کل سابق بهزیستی تهران و امير حسين ارضي فرد عضو هيات مديره بسيج دانشجويي دانشكده هنر و معماری از اعضای هیات مدیره‌ی این موسسه هستند.

۱۳۸ متر ملک در اختیار خانه خورشید با مدیریت خانم لیلی ارشد است. ۲۰۰ متر زمین در اختیار موسسه حمایتی خانه مهر کودکان است که مشخصات هیات مدیره‌ی آن موجود نیست.

انجمن حمایت از حقوق کودکان به مدیر عاملی فرشید یزدانی از فعالین اجتماعی دو ملک به متراژ ۱۷۰۰ متر برای خانه کودک ناصر خسرو و ۷۶۱ متر برای خانه کودک شوش از شهرداری منطقه گرفته است.

موسسه یونس حامی ری که خانم مهوش صابری، بسیجی نمونه سال ۱۳۸۹ در هیات مدیره‌ی آن عضو است، یک زمین ۷۶۱ متری در اختیار دارد.

۳۷۳ متر ملک در اختیار موسسه آوای ماندگار برای پروژه‌ی با من بخوان است. ۲۱۰ متر در اختیار موسسه خیریه محبان بقیه اله (ع) است.

۸۱۰۷ متر ملک در اختیار موسسه رهنمای سعادت خانواده است که خانم زهراسادات مشیر استخاره، همسر آقای قالیباف رئیس هیات مدیره‌ی آن است.

موسسه صبح رویش که مهدی نوید ادهم دبیر هیات امنای دانشگاه ازاد است، سید مصطفی میرلوحی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه امام صادق، نوالدین زندیه قائم مقامی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امام صادق از اعضای هیات مدیره‌ی آن است یک ملک ۲۲۷۹ متری در اختیار دارد.

جبهه فرهنگی اقتصادی شهید لاجوردی که اطلاعاتی درباره‌ی آن وجود ندارد هم یک ملک ۱۸۰ متری در اختیار دارد.

منطقه 12

****

املاک واگذار شده منطقه13

از میان ۴۱ ملک واگذار شده‌ی شهرداری ۲۰ ملک در اختیار اشخاص حقیقی است. از جمله اینها می‌توان به دو واحد آپارتمان ۷۲ متری که در اختیار امام جماعت مسجد اشاره کرد.

شرکت هاتف شهر نیز بیش از ۴۰۰۰ متر در قالب ۷ ملک را در اختیار دارد. زهره مونسان خواهر علی اصغر مونسان از اعضای هیات مدیره‌ی فعلی و سید مجید حسنی از اعضای هیات مدیره‌ی سابق این شرکت است.

بیش از ۵۱۶۸ متر زمین در اختیار خیریه‌ی نیکوکاری عقبا است. مؤسسه فرهنگي هنري جنات فكه نیز ۴۸۶ متر ملک در اختیار دارد.

موسسه خیریه امیدی دیگر ۱۱۵ متر آپارتمان در اختیار دارد. نفیسه فیاض بخش، نماینده‌ی مجلس هفتم از اعضای هیات مدیره‌ی این موسسه است.

موسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی تحت نظارت حوزه علمیه‌ی خواهران تهران ۱۹۵۶ متر ملک در اختیار دارد.

منطقه13

***

از میان ۳۷ ملکی که در منطقه ۱۴ در اختیار دیگران است. حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی سهم زیادی از این املاک دارند.

۷ هئیت املاکی را از شهرداری گرفته‌اند. هیئت الرقیه (۳۹۲ متر)، هیئت محبان المجتبی (۲۸۳ متر)، هیئت روضه الزهرا (۱۷۳ متر)، هیئت سیدالشهدا (۳۱۳ متر)، هیئت نورالائمه (۳۰۵ متر)، هیئت روضه الذاکرین (۷۰۰ متر) و حسینیه‌ی سیدالهشدا (۲۸۹۱ متر) از شهرداری املاک گزفته اند.

بسیج سه ساختمان با بیش از ۴۰۰۰ متر املاک در اختیار دارد. حوزه‌ی ۳۵۵ دو ساختمان ۳۳۸ و ۳۸۱ متری و ناحیه‌ی شهید محلاتی بسیج ۳۶۲۰ متر زمین در اختیار دارد.

مساجد هم ۴ ملک از شهرداری گرفته‌اند. مسجد میثم یک زمین ۲۵۲ متری، مسجد جابری یک زمین ۱۴۶ متری و مسجد الشهدا دو ساختمان ۷۶۱ و ۱۷۸ متری از شهرداری گرفته‌اند.

قوه قضاییه یک ملک ۳۷۸ متری تحت عنوان شورای حل اختلاف در اختیار دارد.

امام جماعت مسجد آدینه دو آپارتمان ۶۷ متری در اختیار دارد.

انجمن کوتاه قامتان بلند همت نیز یک ملک ۲۵۵ متری در اختیار دارد. این انجمن در مناطق دیگر نیز املاکی تحت اختیار دارد.

منطقه14

****

از میان ۲۰ ملک واگذار شده‌ی شهرداری منطقه ۱۵ یک ملک تجاری است. این ملک به مساحت ۹۲۶ متر در اختیار موسسه قلم است.

دو مصلی نیز زمین‌هایی را در اختیار دارند. مصلی خاورشهر زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر و مصلی قیامدشت زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر در اختیار دارد.

دو مسجد حضرت رقیه (۶۱ متر) و حضرت ابوالفضل (۱۰۵ متر) زمین از شهرداری تحت تملک دارند.

حسنیه حضرت رقیه ۳۰۰ و حسنیه‌ی حضرت ابوالفضل ۱۰۵ متر زمین شهرداری را در اختیار دارد.

سپاه سه ملک از شهرداری گرفته است. یک زمین ۱۰۰۰ متری بابت پروژه‌ی شهید شاطری، یک آپارتمان ۱۸۷ متری در اختیار نیروی مقاومت شرق و یک آپارتمان ۱۳۶ متری در اختیار ناحیه‌ی مقاومت بسیج است.

نیروی انتظامی یک زمین ۱۱۰۰ متری در اختیار دارد.

شورای حل اختلاف تحت نظر قوه قضاییه هم یک زمین ۶۸۰ متری در اختیار دارد.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا یک آپارتمان ۱۴۰ متری و معاون یکی از مناطق نیز یک آپارتمان ۱۵۰ متری در اختیار دارد.

منطقه15

***

املاک واگذار شده منطقه 16

آموزش و پرورش ۲۲۷۶۸ متر از املاک شهرداری این منطقه را در قالب ۵ مدرسه و یک کانون در اختیار دارد. مدارس حلی (۱۲۰۰۰متر)، فردوس (۱۴۹۱متر)، شهیدان اسلام (۲۱۶۱متر)، سمیه (۱۵۶۹متر)، آزادی (۱۰۴۷متر) و کانون شهید مطهری (۶۵۰۰ متر) ملک در اختیار دارند.

بسیج سه ملک شهرداری این منطقه را در اختیار است. دو آپارتمان ۱۰۵ و ۸۶ متری و همچنین یک ملک ۲۰۰۰ متری در اختیار پروژه‌ی شهید شاطری است.

دو آپارتمان ۲۴۵ متری در اختیار افراد حقیقی و یک ملک در اختیار یکی از پرسنل منطقه است. شورای نگهبان نیز یک آپارتمان اداری ۱۰۵ متری در اختیار دارد.

موسسه طلوع بی نام و نشان‌ها به مدیریت اکبر رجبی یک ساختمان اداری ۱۵۰۰ متری در اختیار دارد.

هیات موج الحسن که حسین سازور مداح معروف در آن مداحی می‌کند یک زمین ۵۰۰۰ متری در اختیار دارد.

نیروی انتظامی سه ملک با مساحت حدود ۳۰۰۰ متر در اختیار دارد. ۸۳۹ متر کلانتری جوادیه، ۶۶۲ متر کلانتری نازی آباد و ۱۱۳۰ متر در اختیار راهور است.

شورای حل اختلاف ۷۸۴۹ متر ملک در اختیار دارد.

حوزه علمیه‌ی دو ملک با مساحت های ۳۰۰۰ و ۱۸۶۳ متر در اختیار دارد.

بانک شهر دو ملک تجاری ۱۸۰ و ۱۳۶ متری در اختیار دارد.

انجمن دفاع از حقوق معلولین ایران نیز یک ملک تجاری ۷۳ متری در اختیار دارد.

منطقه16

****

از میان ۵۶ ملک شهرداری منطقه ۱۷ که در اختیار دیگران است، دو ملک به مساحت‌های ۳۰۰ و ۲۴۴ متری تحت عنوان شورای حل اختلاف در اختیار قوه قضاییه است.

موسسه صبح رویش که مهدی نوید ادهم دبیر هیات امنای دانشگاه ازاد است، سید مصطفی میرلوحی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه امام صادق، نوالدین زندیه قائم مقامی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امام صادق از اعضای هیات مدیره‌ی آن است یک آپارتمان ۴ طبقه با زمین ۱۲۵ متری در اختیار دارد.

۲۰ ملک هم در اختیار مساجد است. مسجد امام زمان با ۱۰ ملک بیشترین سهم را دارد. این مسجد سه واحد تجاری ۱۲۶،۲۱ و ۵۱ متری از شهرداری گرفته. همچنین ۷ ساختمان ۳۹۹، ۳۹۰، ۱۲۶، ۹۹، ۵۱، ۵۲ و ۲۱ متری از املاک شهرداری در اختیار این مسجد است.

مسجد امام حسن نیز ۵ ملک در اختیار دارد. دو ملک تجاری ۱۶ و ۲۳ متری، همچنینی سه ملک مسکونی ۸۸، ۷۰ و ۷۱ متری در اختیار این مسجد است.

مسجد ابوذر یک ملک تجاری ۴۰ متری و همچنین دو ملک مسکونی ۱۲۴ و ۱۶۰ متری در اختیار دارد.

مسجد امام رضا یک ملک ۱۵۰ متری، مسجد منیریه یک ملک ۴۵ متری و مسجد علویون یک ملک ۸۳ متری در اختیار دارند.

آموزش و پرورش نیز سه ملک از املاک شهرداری را در اختیار دارد. یک زمین ۱۳۹۰۰ متری و یک ساختمان ۴۶۰ متری در اختیار آموزش و پرورش است. یک ساختمان ۹۰۰ متری نیز در تصرف آموزش و پرورش است.

نیروی انتطامی هم دو ساختمان از شهرداری گرفته است. یک ساختمان ۴۱۱ متری برای کلانتری ابوذر و یک ملک ۵۱۵۶ متری دیگر در اختیار نیرو انتظامی است.

هیئت انصار العباس یک ملک ۱۵۶ متری و همچنین یک زمین ۱۷۰ متری از شهرداری منطه گرفته است. سید محمد جوادی مداح این هیات است.

سپاه پاسداران نیز ۲ ملک در اختیار دارد. سپاه در یک گاراژ ۱۷۲۸ متری ۴ مغازه در اختیار دارد؛ همچنین یک ملک تجاری ۵۹۰ متری نیز در اختیار سپاه پاسداران است.

دانشگاه تهران و بهزیستی هرکدام به ترتیب دو زمین ۲۵۰۰ و ۳۶۰۰ متری از املاک منطقه را در اختیار دارند.

وزارت ارشاد نیز یک ساختمان ۵۰۰ متری در اختیار دارد.

منطقه17

****

املاک واگذار شده منطقه 18

در این منطقه، دانشگاه علوم پزشکی ۵۰۰۰۰ متر تحت عنوان بیمارستان کودکان در اختیار دارد و دانشگاه علوم بهزیستی نیز ۲۰۰۰ متر در اختیار دارد.

موسسه خدماتی باز پروری خانه دوست یاران یک زمین ۳۰۰ متری برای کمپ ترک اعتیاد و یک زمین ۲۴۰ متری برای مددسرا در اختیار دارد.

دو ملک تجاری ۱۵۰ و ۲۹۶ متری در اختیار موسسه شهر کتاب است. مهدی فیروزان، صادق خرازی و سید محمد بهشتی از اعضای هیات مدیره‌ی آن هستند.

بسیج ۱۰ ملک مجموعا با متراژ بیش از ۲۸ هزار متر را در اختیار دارد. یک ملک ۴۷۳ متر در اختیار ناحیه مسلم ابن عقیل، یک ملک ۵۰۰ متری در اختیار ناحیه ابوذر، یک ملک ۴۸۴۰ متری در اختیار حوزه مطلع، یک ملک ۴۰۶۲ متری در اختیار حوزه شید الشهدا اسلامشهر، یک ملک ۲۰۰۰ متری، یک ملک ۴۰ متری، یک ملک ۲۵۶ متری و دو ملک ۵۵۴ متری در اختیار بسیج است. یگان امنیتی امام رضای بسیج نیز ۱۵۴۰۵ متر ملک در اختیار دارد.

یک زمین ۱۰۰۰۰ متری را هم سپاه پاسداران بدون موافقت شهرداری اقدام به تصرف و دیوار کشی جهت استفاده پارکینگ نموده است.

گردان امنیتی امام علی نیز ۷۰۰ متر زمین در اختیار دارد.

نیروی انتظامی ۵ ملک در اختیار دارد. یک ملک ۱۰۰۰ متری در اختیار کلانتری ۱۷۹ متری، یک ملک ۳۰۷۵ متری در اختیار کلانتری ۱۵۳، یک ملک ۶۳۰ متری در اختیار کلانتری ۱۵۱ متری و دو ساختمان ۳۴ و ۵۴ متری در اختیار نیروانتظامی است.

راهنمایی رانندگی هم دو ملک ۳۵۰ و ۷۰ متری درا ختیار دارد.

دو مسجد حضرت رسول (۱۰۰۰ متر) و حضرت خدیجه (۵۰۰ متر) از املاک شهرداری را در اختیار داردند.

حجت الاسلام ناصحی از نمایندگان شورای شهر سابق دو آپارتمان ۱۲۰ متری و یک ملک ۲۲۳۵ متری جهت تاسیس حوزه علمیه در اختیار دارد.

۴۴۲۰۰ متر از املاک شهرداری منطقه ۱۸ تحت عنوان ورزشگاه امام رضا در اختیار باشگاه استقلال تهران است.

کانون مداحان یک ساختمان ۱۵۰ متری در اختیار دارد. این ملک به آقای جواد حیدری مداح معروف تحویل شده است.

جمعیت تولدی دوباره نیز ۳۰۰ متر زمین برای کمپ ترک اعتیاد در اختیار دارد. موسسه قلب سفید یک ملک ۲۰۰ متری و موسسه نیکوکاری رعد یک ساختمان ۳۰۰ متری در اختیار دارند.

منطقه18

***

از میان ۲۱ ملک شهرداری منطقه ۱۹ که در اختیار دیگران است، ۴ ملک در اختیار هیات‌های مذهبی است. حسنیه مکتب العباس ۶۵۰ متر و حسنیه‌ی باب الحوائج ۲۵۰ متر زمین در اختیار دارند. حسنیه‌ی بنی هاشم ۴۸۰ متر ساختمان و هیات مکتب الصادق یک واحد اداری ۷۲ متری در اختیار دارد.

مساجد نیز سه ملک در اختیار دارند. مسجد ولیعصر دو مغازه‌ی ۱۸ و ۱۹ متری و مسجد اسماعیل آباد یک زمین ۳۲۷ متری در اختیار دارند.

ورزشگاه شهید کاظمی با مساحت ۸۰۰۰۰ متر نیز به باشگاه پرسپولیس واگذار شده است.

سپاه پاسداران نیز ۴ ملک در اختیار دارد. یک ملک ۷۰۰۰ متری برای ناحیه بسیج ۳۴۵ و یک ملک ۲۰۰۰ متری برای ناحیه بسیج ۳۴۳ در اختیار سپاه است. دو زمین ۴۶۵ متری نیز در اختیار پروژه شهید شاطری است. این پروژه در مناطق دیگر هم املاکی را در اختیار دارد.

دو ملک در اختیار حوزه های علمیه است. یک زمین ۴۳۸۲۹ متری در اختیار حوزه علمیه مشکات و آقای حمیدرضا نام آور است. یک زمین ۲۵۰۰ متری هم به آقای رمضان زمانی نجف آبادی برای حوزه علمیه امام حسن مجتبی تحویل شده است.

نیروی انتظامی یک زمین ۵۰۰۰ متری و پلیس راهور یک ملک ۲۲۲۴ متری از املاک شهرداری در اختیار دارند.

خیریه‌ها هم چند ملک در اختیار دارند. صدیقه چراغی به نمایندگی موسسه خیریه ائمه معصومین یک مغازه ۲۰ متری در اختیار دارد. یک ساختمان چند طبقه با کاربری های مختلف رفاهی و خدماتی با زیربنای ۱۵۰ متر در اختیار موسسه آهنگ رهایی است در حوزه‌ی ترک اعتیاد فعالیت می‌کند.

موسسه خیریه ایلیا یک ساختمان ۲۰۰ متری در اختیار دارد. کانون ترک اعتیاد ندا رهیافتگان ۷۰۰۰ متر زمین و ۶ ساختمان یک طبقه در اختیار دارد.

منطقه 19

****

از میان ۱۶ ملک شهرداری منطقه ۲۰ که در اختیار دیگران است ۷ ملک را متصرفین در اختیار دارند. ۴ ملک نیز در اختیار پیمانکاران است.

موسسه شهر کتاب که در چندین منطقه دیگر نیز املاکی در اختیار دارد ۳۲۰۰ متر ملک تجاری در منطقه ۲۰ در اختیار دارد. مهدی فیروزان، صادق خرازی و سید محمد بهشتی از اعضای هیات مدیره‌ی شهر کتاب هستند.

سپاه پاسداران شهرری یک ساختمان ۹۸ متری در اختیار دارد.

اطلاعات شهرری نیز دو ساختمان ۹۹ و ۸۶ متری در اختیار دارد.

منطقه20

***

منطقه ۲۱ تنها سه ملک در اختیار دیگران دارد.

یک ساختمان ۳۶۰ متری ۶ واحدی در اختیار شورای حل اختلاف است.

یک ساختمان ۲۰۰ متری در اختیار بسیج است.

یک گاراژ ۳۶۲۰ متری نیز در اختیار مستاجرین است که بنا بر اعلام شهرداری در بخش توضیحات این فهرست، مستاجرین هیچ مبلغی برای این ملک پرداخت نمی‌کنند.

منطقه21

****

بخش زیادی از ۴۵ ملک واگذار شده در منطقه ۲۲ تهران را مراکز ورزشی تشکیل می‌دهند. ۳۱ ملک ورزشی در لیست املاک این منطقه وجود دارد.

بسیج یک زمین ۹۳۰ متری برای پروژه‌ی شهید شاطری در اختیار دارد. حوزه علمیه خواهران ۱۸۹۰ متر زمین در اختیار دارد.

موسسه خیریه بهشت امام رضا ۲۰۰۰ متر زمین در اختیار دارد. یوسف اصلانی مدیر عامل این شرکت با شرکت در برنامه خندوانه شهرت نسبی پیدا کرده بود. افراد معروفی چون کارلوس کیروش مربی سابق تیم ملی و احسان علیخانی به این موسسه کمک می‌‌کنند.

۲۰۰۰ متر زمین در اختیار نخبگان استان سمنان است. ۵۷۹۵ متر ساختمان در اختیار بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح است.

موسسه جامعه کردهای مقیم مرکز ۱۰۰۰ متر و نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان ۵۰۰ متر زمین در اختیار دارند.

۱۰۰۶ متر ساختمان در اختیار راهنمایی و رانندگی و ۱۴۰۰ متر ساختمان در اختیار شورای حل اختلاف قوه قضاییه است.

مجتمع پیشکسوتان و رهروان شهدای تخریب چی ۶۶۸ متر و دانشگاه علمی کاربردی ۱۵۰۰ متر ساختمان در اختیار دارند.

مسجد سیدالشهدا (ع) نیز ۶۰۰ متر ملک در اختیار دارد.

شرکت تاکسیرانی تک تاکسی نیز بیش از ۴۴۰۰ متر ساختمان در اختیار دارد. برخی از اعضای هیات مدیره‌ی این شرکت در هیات مدیره شرکت‌های خصولتی دیگر نیز عضو هستند.

منطقه22

***

برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی و دیدن جداول به لینک های مربوطه مراجعه کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انصاف،تاریخ انتشار:24مهر1399، کد خبر:260695،www.ensafnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین