پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری‌های سراسر کشور گفت: با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان‌ها شدیدا برخورد می‌کنیم.
شعار سال: همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری‌های سراسر کشور امروز در حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی با موضوع جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و مناسب سازی اماکن و معابر در تسهیل تردد معلولان، گزارش تشکیل جلسات، گزارش اقدام ملی مسکن، مولد سازی و املاک دولت، برگزار شد.

در این نشست وحید قربانی مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه امروز نیازمند تلاش جمعی، اتفاق نظر و عمل در جهت پیشبرد طرح‌های کلان عمرانی کشورهستیم؛ گفت: هم فکری و هم اندیشی جهت رسیدن به دیدگاهی جامع و عملیاتی برای اجرای طرح‌های عمرانی در کشور امری جدی و ضروری است.

قربانی با تشریح اینکه باید در مباحث عمرانی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط، نقش و کارکردشان را به درستی ایفا نمایند؛ گفت: ساخت و سازی‌های غیر مجاز در کشور یک چالش مهم ملی است و باید برای این موضوع تدابیر جدی اندیشیده شود.

مدیر کل دفتر فنی تصریح کرد: مکانیسم حل معضل ساخت و ساز‌های غیر مجاز در گرو هماهنگی عمل، وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی است.

قربانی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی متولی حوزه حریم جاده ها، وزارت جهاد کشاورزی در بخش حفظ کاربری‌ها و وزارت نیرو در بخش توزیع عادلانه آب، ارتباط کاری مستقیم با بخش ساخت و ساز‌های غیر مجاز دارند.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اظهار اینکه نیاز است هر کدام از دستگاه‌های مسئول با تشدید نظارت‌ها مانع از گسترش ساخت و ساز‌های غیر مجاز شوند؛ گفت: استان مازندران به عنوان استان پایلوت در حوزه مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز انتخاب شده و امروز نیاز است از نمونه موفق این استان در سایر استانداری‌های کشور استفاده شود.

قربانی با تاکید بر اینکه امروز نیاز کشور به اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه کاره است؛ گفت: از کلنگ زنی و افتتاح پروژه بدون برنامه که صرفا برای شهرداران آتی تعهد ایجاد کند؛ باید به جد پرهیز شود.

قربانی همچنین به ضرورت پیگیری شناسایی اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های دولتی برای امر مولد سازی و تخصیص آن به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: طرح اقدام مسکن، طرحی ملی است و نیازمند به کارگیری همه ظرفیت‌های ممکن است.

قربانی در پایان صحبت هایش گفت: توجه ویژه به مسائل شهرسازی و استفاده از الگوی معماری ایرانی -اسلامی در طرح‌های شهرسازی باید اولویت اصلی باشد.

در نشست امروز، هادی نژاد نماینده ویژه وزیر کشور در مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام گرفته در این حوزه پرداخت و گفت: نظارت‌ها بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با توجه به سال پایانی فعالیت شان شدت گرفته و تلاش داریم با پیگیری مستمر، از تضییع حقوق مردم و بیت المال جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه ساخت و ساز غیر مجاز برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر قانونی ضروری است.

هادی نژاد با بیان اینکه در این امر خطیر می‌بتوانیم از ظرفیت و توان نیروی انتظامی هم کمک بگیریم؛ گفت: در استان‌های تهران و مازندران اقدامات و همکاری‌های بسیار خوبی در امر مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز صورت پذیرفته که انتظار داریم در استان‌های دیگر نیز این اقدامات تسریع و توسعه پیدا کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 30 مهر 1399، کد خبر: 985182،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
یعنی اگر ذره ای در بررسی های فساد در این سه ارگان کوتاهی بشه این ها پروتر از همیشه فساد میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین