پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
رئیس مجلس نمایندگان سوریه گفت: بیش از هشتاد کشور جنگ را علیه سوریه تحمیل کردند.

شعارسال: هدیه عباس خلف؛ رئیس مجلس نمایندگان سوریه طی نشست خبری خود با علی لاریجانی که پیش از ظهر امروز در تالار آیینه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از جناب لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به خاطر دعوت سخاوتمندانه شان از بنده تشکر می‌کنم و همچنین تشکر بنده به ملت و دولت بویژه مقام معظم رهبری و همچنین آقای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران است چرا که اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نبود ما به عنوان کشور، ملت و ارتش قادر به مقاومت نبودیم.

وی افزود: همچنین بنده از حمایت‌های سیاسی و نظامی از کشور سوریه سپاسگزارم.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه در ادامه بیان داشت: ریاست مجلس شورای اسلامی ایران در خلال صحبت‌های خود اشاره کرد که یک زمانی در شرایط سخت سوریه در کنار برادران ایرانی خود ایستاده بود. در همین زمینه وقتی از مرحوم حافظ اسد سوالی شد، که چرا از ایران تا به این حد حمایت می‌کنید، وی در پاسخ به این سوال گفت: ما امروز به عنوان یک برادر در کنار برادران خودمان در جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌ایم و از آنها حمایت می‌کنیم و روزی خواهد رسید که تنها برادری که از ما حمایت و در کنار ما در سوریه خواهد ماند، جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما از سایر برادرمان در منطقه نمی‌خواهیم از ما حمایت کنند و اگر به ما خیری نمی‌رسانند، دیگر شر نرسانند و منظور من درباره این موضوع مواضع کشورهایی چون قطر عربستان و ترکیه است.

هدیه عباس خلف در ادامه تاکید کرد: دیدار بنده با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران مثمر ثمر بود و در این دیدار مطالب مهمی درباره مبارزه با تروریسم مطرح شد.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم که جنگ تروریستی که بیش از 5 سال به کشور سوریه تحمیل شده توسط بیش از هشتاد کشور به سوریه تحمیل شد و سوریه از جبهه‌های مختلف با این جنگ مقابله کرد.

خلف عباس با بیان اینکه حملات تروریست‌ها علیه سوریه تمدن و آثار فرهنگی این کشور را از بین برد، گفت: در حقیقت سوریه متضرر خسارات فراوانی بر اثر حمله تروریست‌ها علیه کشور خود شده است.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه با بیان اینکه هر روز ما یک پیروزی را در سوریه به ثبت می‌رسانیم، تاکید کرد: در حقیقت هر پیروزی که به ثبت می‌رسد پیروزی در مقابل جهان است.

هدیه عباس خلف در ادامه بیان داشت: ما هر گاه به یک پیروزی رسیدیم شاهد این بودیم که آمریکا بر خلاف آن پیروزی اقداماتی انجام داده است. آمریکا مدعی است که با تروریست‌ها مقابله می‌کند اما در حقیقت در روند فعالیت‌ تروریست شرکت می‌کند و مدعای این صحبت حملات اخیر هوایی آمریکا علیه نیروهای ارتش سوریه است.

وی تاکید کرد: آمریکا درباره حملات اخیر به ارتش سوریه مدعی است در این حملات اشتباهی صورت گرفته و باید گفت این چگونه اشتباهی است که هواپیماهای آمریکایی 45 دقیقه در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

وی تصریح کرد: ما دلایلی مختلفی داریم تا ثابت کنیم آمریکا در حملات اخیر به سوریه از داعش حمایت کرده است.

هدیه عباس خلف با بیان اینکه پیروزی های مختلفی در سوریه محقق شده است، تاکید کرد: در حال حاضر ما در حومه حلب پیروزی به دست آوردیم باید گفت حتی در آن زمان این پیروزی برای ما محقق شد آمریکایی‌ها اقداماتی را علیه ما عملیاتی کردند.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه ادامه داد: در حال حاضر سوریه در دو جهت سیاسی و نظامی اقدامات خود را پیگیری می‌کند و باید گفت سوریه در زمینه نظامی پیروزی‌هایی را بدست آورد و همچنین در زمینه سیاسی هم اقداماتی را هم در زمینه آشتی و صلح دنبال می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: ما در حقیقت کشوری هستیم که همواره رئیس جمهور داریم، وی منتخب ملت سوریه است، بشار اسد مورد محبت ملت سوریه است و مقاومت شش ساله وی در سوریه نشان از دوست داشتن ملت سوریه است.

هدیه عباس خلف با بیان اینکه هر گونه تصمیم درباره ملت سوریه باید به دست ملت سوریه انجام شود، تاکید کرد: بنده در پایان از آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم چرا که امروز بنده با وی مذاکرات خوب و ثمربخشی داشتم و همچنین در این دیدار تاکید بر همکاری‌های پارلمانی، منطقه‌ای و دو جانبه انجام شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 5 مهر 1395، کدمطلب: 5795179 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین