پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
وزیر اقتصاد آلمان در گفت‌وگو با یکی از نشریات این کشور ضمن دفاع از سفر خود به ایران، گفت که اگر همواره ارزش‌های خود را به تحریم ترجمه کنیم در این صورت اروپا خیلی زود به پایان کار خود می‌رسد.

شعار سال:

«زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان که یکشنبه وارد ایران خواهد شد درباره این سفر با نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت‌وگویی داشت.

انتقادهای فراوانی متوجه گابریل است. وی به اشپیگل گفت: «این سفر در راستای منافع آلمان و اروپا صورت می‌گیرد.ما باید یک بار گفت‌وگویی درباره روابط اقتصادی را پیگیری کنیم اما همزمان به مسایل اخلاقی، حقوق‌بشر، تسلیحات نظامی و مسایلی مانند این هم بپردازیم.»

وی که سمت معاونت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را هم در عهده دارد همچنین گفت: «علاوه بر این موارد، این سفر تجربه‌ای در زمینه روابط اقتصادی است که می‌تواند به گسترش روابط سیاسی هم منجر شود.»

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه توضیح درباره سفر خود به ایران گفت: «در جهان کشورهای کمی هستند که با دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی شبیه اروپا اداره می‌شوند و بسیاری از کشورها استبدادی هستند.اما ما کشوری هستیم که با صادرات زنده هستیم و باید با چنین کشورهایی هم ارتباط داشته باشیم.»

گابریل گفت که باید در چنین کشورهایی جهت‌یابی روشنی داشت. مثلا در ایران حقوق‌بشر به شدت نقض می‌شود و یکی از مصادیق آن اعدام افرادی است که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند.

وی قول داد که مسایلی مانند موجودیت اسرائیل و انتقادها از نقش ایران در هم‌پیمانی با دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را مطرح کند با این حال هیچ تضمینی درباره مسئله اسرائیل نداد.

وزیر اقتصاد آلمان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را رد کرد و گفت: «باید مراقب باشیم که همواره استانداردهای خود در اروپا و آلمان را به تحریم ترجمه نکنیم چون در این صورت اروپا به پایان راه خود خواهد رسید.»

گابریل به تازگی هم سفری به مسکو داشته است که این سفر انتقادهای فراوانی را متوجه وی کرد. این دومین بار است که وزیر اقتصاد آلمان پس از توافق هسته‌ای غرب با ایران به این کشور سفر می‌کند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 مهر 1395، کد مطلب: 13950710000106   : www farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین