پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۰۹۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
تهیه‌کننده سینما گفت: کار قشر متوسط و ضعیف سینماگر ما خوابیده است؛ چرا مسئولان ما به داد این عزیزان نمی‌رسند؟!
شعار سال: ساسان سالور تهیه کننده سینما، درباره برگزار شدن یا نشدن جشنواره‌های سینمایی در شرایط کنونی، گفت: در حال حاضر برگزاری جشنواره بخصوص جشنواره فیلم فجر ضرورتی ندارد. همه جای دنیا جشنواره‌ها برای یافتن استعداد‌های جوان برگزار می‌شوند؛ اما اینجا به شکل سنتی یکسری فیلم انتخاب و برای عموم مردم نمایش داده می‌شوند و مراسم بیشتر به جشن شباهت دارد.

وی افزود: مهم‌تر از همه در شرایطی که سینما درگیر مشکلات فراوانی شده و مسائل مالی گریبان خیلی‌ها را گرفته است، می‌توان از بودجه برگزاری جشنواره استفاده کرد و بین اهالی سینما که بعضاً حالشان خوب نیست، تقسیم کرد. متاسفانه زندگی گروه‌های مختلف سینمایی بخصوص کسانی که پشت دوربین قرار دارند یا در سینما‌ها کار می‌کنند، درگیر چالش‌های متعددی شده؛ می‌توان از طریق خانه سینما آن‌ها را شناسایی و کمک کرد تا بحران کرونا را پشت سر بگذارند.

سالور بیان کرد: در جشنواره‌های دنیا استعداد‌های خوبی معرفی و از آن‌ها حمایت می‌شود؛ ولی اینجا اساساً اینطور نیست. پس برگزاری جشنواره‌ای که تا به امروز جشن بوده و خروجی نداشته، چه ضرورتی دارد؟! با پافشاری روی برگزاری جشنواره‌ها به هر قیمتی، چه چیزی را می‌خواهیم ثابت کنیم؟ نمی‌دانم چرا ساز ما همیشه مخالف دنیا است! جشنواره بزرگ و مهمی مانند تورنتو آنلاین برگزار می‌شود که این در جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا و پایین آمدن هزینه‌ها تاثیر مستقیم دارد. اما اینجا برخی اصرار به برگزاری فیزیکی جشنواره فجر دارند! البته ما اگر بخواهیم جشنواره‌های داخلی را آنلاین هم برگزار کنیم، زیرساختش را نداریم!

این تهیه‌کننده گفت: دستور دادند از ساعت ۱۸ به بعد بسیاری از صنوف تعطیل شوند و کار کردن قبل از آن مانعی ندارد. آیا تا ساعت ۱۸ کرونا نیست و پس از آن به خیابان‌ها می‌آید؟! این یکی از تصمیماتی است که گرفته شده و حالا برگزاری جشنواره تحت هر شرایط، از این دست تصمیمات است. بعد می‌گوییم چرا مضحکه داخلی‌ها و خارجی‌ها می‌شویم. احتمالا بحث سر ردیف بودجه‌ای است که باید حتما در برگزاری جشنواره خرج شود و گرنه هیچ منطقی پشت آن وجود ندارد.
 
واقعا در وضعیت کنونی با این پول تا چند روز می‌توان دوام آورد؟!

سالور بیان کرد: واقعاً کار قشر متوسط و ضعیف که در بخش‌های مختلف سینما فعالیت می‌کنند، خوابیده است و منبع درآمد دیگری ندارند. صدای این‌ها چگونه باید به گوش یک دلسوز برسد. البته که کمک کردن این نیست که در قالب یک کارت هدیه یک میلیون و پانصد هزار تومانی به بچه‌ها داده شود. واقعا در وضعیت کنونی با این پول تا چند روز می‌توان دوام آورد؟!

تهیه کننده «سه کام حبس» تصریح کرد: همه سینماگران که بازیگرانی با دستمزد میلیاردی نیستند؛ کسانی که اگر ده سال هم از جیب بخورند به مشکل بر نخواهند خورد. آیا دستیار فیلمبردار، دستیار صحنه، کنترل چی سینما، دستیار صدا، خدمات و ... هم چنین پولی دارند؟! آیا نباید حمایت شوند؟! به شخصه مخالف برگزاری جشنواره فیلم فجر در این شرایط کرونایی هستم. امیدوارم وزیر ارشاد بیاید و این موضوع را بررسی و با عملکرد جشنواره‌های مهم دنیا در دوران کرونا مقایسه کند. یک کارگروه تشکیل دهند و از گروه‌های مختلف سینمایی نظر بخواهند. ما اهالی این سینما هستیم؛ چرا مسئولان فقط به میز‌های خود چسبیده‌اند مگر آن میز چه دارد؟! متأسفانه نظر، نظر خودشان است آن هم سطحی.

تهیه کننده «هایلایت» در پایان گفت: پیام‌های مختلفی از بچه‌های بیکار سینما به دست ما می‌رسد که آیا کار جدید شروع نکردید و یا کار دیگری به جز حرفه‌مان ندارید که بیاییم انجام دهیم! مسئولان ما چرا واقعا به داد این عزیزان نمی‌رسند. این میز برای آن‌ها چه دارد که اهالی سینمای محتاج به نان شب را حمایت نمی‌کنند؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۷آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۵۶۱۱۲۰، yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
در روزهاي كرونايي اوضاع داره براي هنرمندان روز به روز بدتر ميشه هم از نظر سلامتي هم كسب و كار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
مگه قرار بود جشنواره فجر امسال برگزار بشه؟!!!
چه دل خوشی دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
هنرمند ها الان به دو دسته تقسيم ميشن دسته ثروت مند دسته نيازمند!
اين دو تا بايد باهم كنار بيان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
این دوستمون داره راست میگه الان من دو نظر از تهیه کنندگان خوندم که هردو نظر مخالف با هم دارن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
اي بابا! الان تو دوره كرونا چه فيلمي ميخوايد بسازيد؟ هنرمندان كرونا بگيرن وبميرن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
اين مخالف و موافق لودن ها دردي از جامعه هنر دوا نميكنه اوضاع خرابه اقا خراب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
فيلم فجر الان تو اين دوره كرونا براي چي بايد برگزار بشه؟ بحث ثرومتندي و فقيري نيست سلامت چي ميشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
اين مخالفت ها براي هنر اب و نون نميشه تا وقتي شكم گرسنه ست هنر جيه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین