پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
با بازخوانی گزینه های احتمالی کاندیداتوری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسفراین، رقبای تصاحب کرسی سبز اسفراین در بهارستان را از نگاه خواهیم گذراند.

شعارسال: با بازخوانی گزینه های احتمالی کاندیداتوری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسفراین، رقبای تصاحب کرسی سبز اسفراین در بهارستان را از نگاه خواهیم گذراند.

به گزارش سرویس رصد پایگاه خبری و تحلیلی سپهرآیین، 7 اسفند 94، مردم ایران اسلامی در گشایش دهمین پنجره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، منتخبان خود را برای راهی به بهارستان انتخاب خواهند نمود.

اسفراین نیز به عنوان یکی از حوزه های انتخابیه خراسان شمالی، روزهای اخیر شاهد رفت و آمدهای معنادار گزینه های احتمالی کاندیداتوری انتخابات نمایندگی مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی است، سپهرآیین در رسالت رسانه ای خویش رقبای تصاحب کرسی اسفراین در بهارستان را به روایت شنیده ها بازخوانی خواهد کرد.

1 دکتر هادی قوامی

هادی قوامی استادیار دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اسفراین است که سال 85 نیز سکاندار فرمانداری اسفراین بوده است، گزینه قطعی حضور برای رقابت بر کرسی اسفراین در بهارستان را دارد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار، عضو ناظر مجمع نمایندگان در شورای برنامه ریزری و توسعه خراسان شمالی، رییس مجمع نمایندگان استان و عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از مسئولیت های هادی قوامی است.

2 امان الله حسین پور

مدیر کل سابق کمیته امداد استان که 5 سالی سکاندار این نهاد حمایتی استان بوده است با انتشار خبر استعفایش، خبر حضور وی به عنوان یکی از کاندیداری مجلس دهم در اسفراین بیش از گذشته قوت گرفت.

امان الله حسین پور سوابقی چون معاونت توسعه مشارکت های مردمی و قائم مقامی کمیته امداد استان را در کارنامه خود دارد که پیش از این در کمیته امداد استان های سیستان و بلوچستان و گلستان فعالیت داشته است.

3 علی اصغر جعفری

علی اصغر جعفری از جمله مدیران با سابقه رسانه ملی است. وی، پیش از این به مدت چهارسال به عنوان مشاور رییس سازمان صدا و سیما و رییس بسیج رسانه بود و برای شكل گیری سازمان تخصصی و رسانه‌ای بسیج صداوسیما گام‌های بلندی برداشت.

مدیر مسئولی روزنامه جام جم، مدیركلی صداوسیمای استان ایلام، معاونت صداوسیمای خراسان از جمله سوابق مسئولیتی دكتر علی اصغر جعفری است.

وی در كنار ریاست بسیج صداوسیما، ریاست شورای امربه معروف و نهی از منكر رسانه ملی، ریاست قرارگاه‌های تهدیدات نرم، قرارگاه فرماندهی و راهبری سایبری و قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور رسانه ملی را نیز بر عهده داشت.

جعفری اکنون معاون سرمایه انسانی رسانه ملی است.

خبر حضور جعفری هرچند به گوش نمی رسد، اما حضور جعفری در چند انتخابات اخیر و فاصله کم با دکتر هادی قوامی در انتخابات مجلس نهم، شاید دلیلی برای گمانه زنی حضور وی از سوی برخی اسفراینی ها باشد، اخباری مبنی بر حمایت علی اصغر جعفری از یکی از کاندیدای احتمالی به گوش می رسد.

4 مسلم غلامی

کاندیداری دو دوره شورای اسلامی شهر که در چهارمین دوره به عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر، وارد پارلمان شهری اسفراین شد، رییس یک ساله نخست چهارمین دوره شورای اسلامی شهر، ریاست دانشگاه پیام نور گرمه، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بخشی از سوابق مسلم غلامی است،

هرچند مسلم غلامی پیش از این نیز در دوره نهم شایعه حضورش قوت گرفته بود، این دوره نیز خبر حضورش در محافل گوناگون به گوش می رسد، وی خود از حامیان علی اصغر جعفری در دوره نهم بوده است.

البته بر اساس شنیده های اخیر مسلم غلامی از تصمیم خود منصرف شده است.

5 دکتر سید رضا نوروززاده

مدیریت آموزش و پرورش، . سال ۱۳۶۷ به عنوان نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و در مجلس های سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم بر مسئولیت خود ماندگار ماند تا در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شد، قائم مقام ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری نهم و عضویت در هیات موسس حزب اعتماد ملی بخش دیگری از مسئولیت های سیاسی نوروززاده است، سيد رضا نوروز زاده نماینده اسفراین در مجلس‌های سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم بوده است. وي همچنين سابقه ریاست كميسيون صنايع ومعادن مجلس شوراي اسلامي را داشته است.

نوروززاده عضویت هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر و عضویت هيات مديره ايران خودرو خراسان را در كارنامه خود دارد. وی دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی بازرگانی بین الملل است. نوروززاده خرداد 93، با حکم نعمت زاده به عنوان معاون وزیر و رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران معرفی شد.

سید رضا نوروززاده تصمیمی برای حضور در انتخابات نخواهد داشت.

6  فرزند سید رضا نوروززاده

حضور فرزند سید رضا نوروززاده شایعه ای بود که پیش از این در شهر پراکنده شد.

اطلاعات دقیقی از فرزند سید رضا نوروززاده نماینده 20 ساله مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در دست نیست.

7 براتعلی حاتمی

براتعلی حاتمی، دیگر گزینه احتمالی کاندیداتوری نمایندگی مجلس بود که معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیریت آموزش و پرورش بجنورد که مهم ترین سوابق وی در آموزش و پرورش است، هرچند براتعلی حاتمی بعد از تغییر دولت به عنوان گزینه اصلی مدیرکلی آموزش و پرورش استان مطرح بود، بعد از انتصاب لنگری، راهی دانشگاه فرهنگیان استان شد و به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پردیس امام محمدباقر(ع) برادران دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی منصوب شد، بعد از استعفای لنگری، خبر تکیه براتعلی حاتمی بر کرسی سکانداری اداره کل آموزش و پرورش استان هم به گوش رسید که بالاخره گزینه مدیر کلی آموزش و پرورش استان بر کرسی مدیریت اداره کل استان تکیه زد.

با انتصاب وی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی حضور وی به طور کلی به حاشیه رفت.

8 دکتر محمدرضا حاتمی خوش

محمدرضا حاتمی خوش، برادر مدیرکل کنونی آموزش و پرورش خراسان شمالی است که این روز ها بیش تر در قاب های رسانه های محلی اسفراین دیده می شود

با دکترای ژئوفیزیک و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مسئولیت های رئیس مرکز مطالعات پیش نشانگری زلزله موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و مدیرکل منابع انسانی و اموررفاهی دانشگاه تهران خدمت نموده است.

مدیر مسئول انتشارات دانش نگار، معاون اداری و مالی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، معاون پژوهشی وآموزشی جهاددانشگاهی مشهد بخش دیگری از فعالیت های محمدرضا حاتمی است.

9 سید احسان احمدی

سید احسان احمدی، دیگر گزینه احتمالی برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی است؛ کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (EMBA)گرایش برنامه ریزی استراتژیک که اکنون معاون برنامه ریزی و کیفیت مجتمع صنعتی اسفراین است.مدیر کنترل کیفیت، مدیر مهندسی کیفیت، مدیر تضمین کیفیت، مدیر تعالی سازمانی، معاون پشتیبانی و معاون طرح و برنامه مجتمع صنعتی اسفراین از دیگر مسئولیت های سید احسان احمدی است.

سید احسان احمدی برادر سید محمد مهدی احمدی رییس سابق شبکه دامپزشکی اسفراین و مدیرکل کنونی دامپزشکی استان است.پیش از این خبر هایی مبنی بر انتصاب وی به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گوش می رسید.

10 دکتر حسن شجاع بهار

حسن شجاع بهار زاده صفي آباد اسفراين عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد دارای مدرک دکتری در رشته الهيات گرايش فلسفه و كلام دانشگاه فردوسي مشهد است، وی از زرمندگان دفاع مقدس و برادر شهید است که رابط فرهنگي نهاد رهبر ي در دانشكده الهيات دانشگاه فردوسي مشهد، مسئوليت دفتر فرهنگ اسلامي در دانشكده هاي كشاورزي ، علوم پايه ، مهندسي و حقوق دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد به مدت 12 سال و تدريس دروس معارف اسلامي و انقلاب اسلامي در دانشكده هاي كشاورزي ، علوم پايه، مهندسي و حقوق دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد به مدت 18 سال در مسئولیت های وی به چشم می خورد.

11 علی اصغر طاهری صفی آبادی

علی اصغر طاهری صفی آبادی محقق و نویسنده صفی آبادی و متولد 1364 است

طاهری صفی آبادی تا کنون بیش از 20 جلد کتاب در زمینه تاریخی چاپ کرده و ایشان هم اکنون نیز در حال تدریس در دانشگاه و عضو هیت علمی دایره المعارف ایرانشناسی می باشد که مسئولیت های همچون مدیر مسئول انتشارات داریوش ، هیئت موسس مدیران فرهنگی کشور ،مدیر عامل جمعیت بام و صفی آبادی ها ، مجری کارشناس برنامه کتابنامه شبکه 4 را تجربه کرده است.

12 سعید عندلیبی

سعید عندلیبی، استاد دانشگاه و مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که 16 فروردین امسال با حکم شهیدی محلاتی به عنوان معاون حقوقی و امور پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شده است.

13 دکتر مهدی قاسمی فر

دکتر مهدی قاسمی فر، فرزند شهید و چهره دانشگاهی است که پیش از این معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین بوده است که اکنون دکتر حبیب الله صفری جایگزین وی شده است. دکتر مهدی قاسمی فر سرپرست تیم تحقیقاتی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین(دانشگاه صنعتی) در زمینه تولید صنعتی نانوپودر آلومیناست که بیش تر گفتگوی رسانه ای وی در حوزه دانشگاه در حوزه نانوپودر آلومیناست.

14 محمدجواد طیبی

محمد جواد طیبی، یادگار نخستین نماینده شهرستان که در جریان حادثه هفت تیر عروج الهی یافت هم دیگر گزینه کاندیدارتوری برای مجلس دهم است، فرمانداری اسفراین در دولت احمدی نژاد، مدیرکلی حراست استان بخشی از مسئولیت های محمدجواد طیبی است، محمد جواد طیبی بعد از انتصاب پرویزی به سمت استانداری خراسان شمالی، در نخستین انتصاب های وی به عنوان مشاور امنیتی و حراست پرویزی منصوب شد.

به روایت سپهرآیین، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور، ۷اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

مرحله نخست این انتخابات همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴) خواهد بود.

پیش از این حجت الاسلام شهید محمد حسن طیبی، حجت الاسلام علی بابایی، سید رضا نوروز زاده و هادی قوامی در ادوار گوناگون نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بوده اند.

شهرستان 130 هزار نفری اسفراین در فاصله 63 کیلومتری جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

این لیست گزینه های احتمالی انتخاباتی است ، گزینه هایی که حتی پیش از این در گردونه انتخاباتی برای تکیه بر کرسی اسفراین مهیا شده بودند؛ لذا در این لیست سعی شده است تا اسامی کسانی که به نحوی با انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفراین گره خورده اند، ذکر شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت سپهرآیین ، تاریخ انتشار چهارشنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب 22181 : www.sepehraiin.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین