پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار از محل ارتقاء شاخص توسعه اقتصادی به استان خبر داد.

شعار سال: مصطفی عربی اظهار کرد: با توجه به اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی بنا داریم عمدتاً به سمت کمک‌های فنی اعتباری روی آوریم.

استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف

عربی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان برنامه‌وبودجه استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف است تا بتوانیم با گرفتن منابع برای توسعه خراسان شمالی اقدامی مؤثر انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با آستان قدس تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده که طی آن قول مشارکت ۴۰ میلیارد تومانی داده‌شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی بیان کرد: قرار است در پنج دهستان و روستای رزقانه استخر پرورش ماهی ایجاد شود و آستان قدس مشارکت ۵۰ درصدی دارد.

عربی همچنین استفاده از منابع بنیاد علوی و مشارکت بانک‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های سازمان اعلام کرد و گفت: هدف از مشارکت بانک‌ها این است با پرداخت تسهیلات حداقل منابعی که جذب می‌شود از استان خارج نشود.

وی گفت: در سال گذشته ۸۸ پروژه به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی ارائه شد که طی امسال پس از پایش آن‌ها ۵۰ پروژه مصوب شد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی بیان کرد: علاوه بر این تعداد پروژه، طرح‌های دیگری اضافه می‌شود که پس از تصویب پیگیر اجرا، نظارت، پایش و ارزیابی آن‌ها را انجام خواهیم داد.

عربی تصریح کرد: به دلیل محدودیت منابع برای تمام این پروژه‌ها با اولویت اعتبار اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: تاکنون برای ۳۰ پروژه جهاد کشاورزی اعتبار تخصیص داده‌شده اما بعضی از پروژه‌ها بر اساس فرآیند نیازی به اعتبار نداشته است.

این مسئول با اشاره به ابلاغ بسته رونق تولید و اشتغال گفت: بر اساس این بسته ۹۵ پروژه در خراسان شمالی در دستور کار قرار دارد، البته تعدادی از طرح‌ها با سال گذشته مشترک و مابقی جدید است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی ادامه داد: این بسته به‌تمامی دستگاه‌های استان ابلاغ‌شده و پس از تهیه برنامه و اطلاعات جدید در راستای اشتغال و تولید اجرا می‌شود.

وی درباره بخش توسعه روستایی در برنامه ششم گفت: با توجه به اینکه از محل صندوق توسعه ملی یک و نیم میلیارد تومان به روستاها کمک می‌شود، قرار است با تهیه سند توسعه روستایی از محل منابع این صندوق به ۱۵۰ روستای خراسان شمالی وام ارزان به‌منظور آماده‌سازی زیرساخت‌ها اعطا شود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی همچنین با اشاره به افزایش اعتبارات استان درسال جاری گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۵۸۰ میلیارد تومان از محل تملک سرمایه استانی، ۳ درصد نفت، توازن استانی و ارتقاء شاخص توسعه ابلاغ‌شده است.

عربی اظهار کرد: همچنین به دنبال جذب بودجه از طریق ردیف‌های مختلف همچون بحران، ماده ۱۲ و به‌ویژه از محل سفر مقام معظم رهبری هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 23 خرداد 96، کد مطلب: 4003479:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین