پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
استاندار خراسان شمالی از اختصاص ردیفی مجزا به منظور توسعه این استان در لایحه بودجه سال ۹۶ خبر داد.

شعار سال: محمدرضا صالحی بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با اشاره به تعریف ردیفی خاص به منظور توسعه استاندر لایحه بودجه ۹۶ اظهار کرد: این امر، اعتبارات استان را از ۱۳۳ میلیارد تومان به ۱۷۴ میلیارد تومان افزایش داده است.

صالحی متوسط رشد بودجه استان ها در کشور را ۱۷.۵ درصد عنوان کرد و افزود: در لایحه بودجه سال آینده، بودجه خراسان شمالی ۲۵.۵ درصد رشد پیدا کرده است.

وی با اشاره به رشد ۱۴.۸ درصدی بودجه استان در بخش تملک دارایی های سرمایه ای گفت: در لایحه بودجه ۹۶، رقم اعتبارات این بخش از ۱۳۶ میلیارد تومان به ۱۵۶ میلیارد تومان رسیده که این مهم علاوه بر ردیف های خاص در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان شمالی همچنین از ابلاغ تخصیص اعتبار کامل بهسازی محور اسفراین به شیروان خبر داد و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مربوط به ایجاد راه آهن جوین-اسفراین- بجنورد که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است را خواستار شد.

صالحی با اشاره بهاجرای دستورات لازم از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور اختصاص ۱۰۰ درصدی اعتبارات بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، بر ضرورت تخصیص اعتباراتی به منظور ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی استان نیز تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ۹۰ واحد تولیدی از طریق سامانه بهین یاب به بانک ها معرفی شدند که در این خصوص ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها اعطا شده است.

وی تعداد واحدهای حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان را ۳۱۸ واحد برشمرد که در حال حاضر ۳۱ درصد آنها راکد است.

صالحی با اشاره به ۳۵۲ واحد تولیدی در بخش کشاورزی نیز گفت: از این تعداد ۵۲ واحد، معادل ۱۴.۸ درصد راکد است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۱۰ درصد از تعداد واحدهای تولیدی راکد در بخش صنعت و معدن و نیز ۶ درصد از تعداد کل واحدهای راکد در بخش کشاورزی از سال ۹۲ تا کنون کاسته شده است.

استاندار خراسان شمالی همچنین در این جلسه اعمال ماده ۵۰ قانون برنامه پنجم توسعه و پرداخت اعتبارات از این محل به کارکنان استان خراسان شمالی را به امضای معاون رئیس جمهور رساند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 12 بهمن 95، کد مطلب: 3893408: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین