پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی بابیان اینکه برخی در اجرای این قانون پا را فراتر می‌گذارند، گفت: برابر قانون فقط وظیفه تذکر لسانی متوجه آحاد مردم است.
شعارسال: دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی بابیان اینکه برخی در اجرای این قانون پا را فراتر می‌گذارند، گفت: برابر قانون فقط وظیفه تذکر لسانی متوجه آحاد مردم است.

سردار سید حسن مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش نهضت حسینی امربه‌معروف و نهی از منکر و ارزش‌های انقلاب اسلامی که با حضور اعضای شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه ما هنوز در تبیین و تفهیم موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر مشکلاتی داریم و گاهی برخی دوستان دچار اشتباه در اجرای آن می‌شوند.

سردار مرتضوی تصریح کرد: برخی در اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر پا را فراتر می‌گذارند درصورتی‌که برابر قانون، فقط وظیفه تذکر لسانی متوجه آحاد مردم است و جنبه عملی و برخورد تنها در صلاحیت حاکمیت است.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر تمام رفتار ما باید ناظر به یک حرکت علنی و آشکار باشد، عنوان کرد: هرگونه تجسس و کنجکاوی در زندگی افراد، به لحاظ شرعی و قانونی مجاز نیست.

وی بابیان اینکه نباید در اجرای این فریضه الهی از سر سهل‌انگاری و غفلت دچار حرکت و برخورد نابجا شویم، خطاب به اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گفت: با توجه به وظایف ذاتی که برابر قانون تعریف‌شده است، حضور و مشارکت جدی‌تر و مطالبه گری دقیق‌تر را در دستور کار خود قرار دهند.

* تحقق نیافتن کامل امربه‌معروف و نهی از منکر نشئت‌گرفته از ضعف مسئولان است

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی عنوان کرد: امروز باوجوداینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی زمان می‌گذرد و از قانون امربه‌معروف و نهی از منکر نیز برخوردار هستیم اما این قانون مورد مظلومیت واقع‌شده و در عرصه‌های مختلف اجتماع ظهور قوی پیدا نکرده است.

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه تحقق نیافتن کامل امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه از ضعف تمام مسئولان در نظام نشئت می‌گیرد، اظهار کرد: متأسفانه تدبر و تفکر کافی در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر نداریم و گاهی مسیر را به خطا می‌رویم.

وی عنوان کرد: تشکیل دولت و جامعه اسلامی از اهداف اصلی انقلاب است که برای تحقق این امر لازم است امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌درستی در جامعه پیاده‌سازی کنیم چراکه اکنون فرآیند انقلاب در مرحله سوم و چهارم که تشکیل دولت و جامعه اسلامی قرار دارد متوقف‌شده است.

وی بابیان اینکه امام حسین(ع) بزرگ‌ترین امربه‌معروف در تاریخ بشریت است، تصریح کرد: نمی‌توان شعار داد که ما رهرو حسین(ع) هستیم اما عمل حسینی در کارنامه اعمال خود نداشته باشیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی افزود: امروز اگر مدعی قرار گرفتن در مسیر رهروان امام حسین(ع) هستیم باید خود را مقید به سیره عملی این امام بدانیم و از ایشان درس بگیریم و در عمل وارد موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر شویم.

سردار مرتضوی تبیین درست قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در سراسر استان را یک ضرورت برشمرد و از فعالان این عرصه خواست تا نسبت به این موضوع مهم تلاش مضاعف داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 مهر 1396، کدخبر: 4099632 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین