پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۱۲۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت طی یک‌سال گذشته در دانشگاه امیرکبیر منعقد شده است.
شعارسال: محمد کریمی، مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر  گفت: ما در آستانه هفته پژوهش قرار داریم، به همین دلیل در حال بررسی فعالیت پژوهشگران در جهت انتخاب آن‌ها به عنوان پژوهشگر برتر هستیم.

وی ادامه داد: در میان پژوهشگران برتر دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و اعضای هیئت علمی که توانسته‌اند قرارداد‌های ارتباط با صنعت خوبی را داشته باشند، قرار دارند.

مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: بیش از ۲۰ میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت طی یک‌سال گذشته در دانشگاه امیرکبیر منعقد شده است.

کریمی تصریح کرد: در جهت تشویق اساتید دانشگاهی برای فعالیت پژوهشی به آن‌ها گرنت ارائه می‌شود. همچنین برای تشویق دانشجویان حمایت‌های مالی و تقدیرنامه درنظر گرفته ایم.

وی افزود: ارائه مقالات پژوهشی یک مسئله ضروری محسوب می‌شود، زیرا دستاورد‌های پژوهشی باید در معرض دید همگان قرار گیرد؛ بنابراین نمی‌توان چاپ مقالات را زیر سوال برد؛ اما اینکه چه مقدار از تحقیقات ما تبدیل به یک قرار داد صنعتی می‌شوند؟ باید گفت که سنجش این موضوع کمی پیچیده است؛ زیرا برخی از تحقیقات زمان زیادی می‌خواهند تا تبدیل به یک قرارداد شوند. اما می‌توان گفت که تقریبا ۵۰ درصد فعالیت‌های ارتباط با صنعت به مقالات پژوهشی تبدیل می‌شوند.

مدیرامورپژوهشی دانشگاه امیرکبیر در پایان خاطرنشان کرد: دولت بودجه‌ای را برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در نظر گرفته است؛ اما در حقیقت هیچ مقدار از آن به دست دانشگاه نمی‌رسد؛ زیرا در سازمان‌ها و موسساتی که خود آن‌ها ایجاد کرده‌اند به مصرف می‌رسد و ما در دانشگاه‌ها تنها از طریق فعالیت‌های پژوهشی خود درآمد کسب می‌کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو تاریخ انتشار ۲۸ آبان ۹۹، کد خبر: ۸۹۰۲۳۳، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین