پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیر کبیر درباره‌ی وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه می‌گوید که هیات نظارت این دانشگاه فضا را برای فعالیت تشکل‌ها محدودتر می‌کند.

شعارسال: نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیر کبیر درباره‌ی وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه می‌گوید که هیات نظارت این دانشگاه فضا را برای فعالیت تشکل‌ها محدودتر می‌کند
 
هادی بزرگ‌مهر در این مورد  گفت: «هرچه می‌گذرد هیات نظارت دانشگاه امیرکبیر فضا را برای فعالیت تشکل‌ها محدودتر می‌کند. از آغاز ترم جاری اما محدودیت‌ها جدی‌تر شده و دانشگاه رسماً وارد فضای مقابله با فعالیت دانشجویی و گسترش آن شده است. دکتر معتمدی –ریاست دانشگاه – مدتی پیش در مصاحبه‌ای فرمودند دانشجویان تمایلی به فعالیت ندارند و بازنگری در فعالیت‌ها را برای تشکل‌ها ضروری دانستند. حال امروز به ایشان توصیه می‌کنیم پیش از توصیه به بازنگری برای دیگران، در شیوه‌ی ریاست و اداره‌ی خود در دانشگاه بازنگری کنند. در آخرین اقدام هیات نظارت دانشگاه با حضور دانشجوی فارغ التحصیل و فعال سابق در دانشگاه امیرکبیر مخالفت کرده‌اند. از آنجا که همچنان هیات نظارت از تمکین به قانون خودداری می‌کند و مخالفت‌های بی‌اساس هیات نظارت را به صورت کتبی و مستدل گزارش نمی‌دهد، نامه‌ی مکتوب از این مخالفت در دسترس نیست. هیات نظارت در تاریخ ۵ آذر ۹۸ به صورت شفاهی در خصوص مخالفت با حضور امیرحسین علی بخشی در ویژه برنامه بزرگداشت روز دانشجو، اعلام کردند که شخصی به نام «بخشی» را استعلام کردند (که مشخص نیست از چه نهادی!) که با حضور وی مخالفت شد. عذر بدتر از گناه! شخصاً معتقد هستم برای فهم تفاوت میان دو نام: امیرحسین علی بخشی و اسماعیل بخشی حتی نیاز به برخورداری از سواد ابتدایی هم نیست.
 
برنامه‌ی درخواستی، میزگردی بود با موضوع «نقش جمهور مردم در تصمیمات کشور» و با حضور سه جریان فکری سیاسی کشور و مهمانان درخواستی آقایان مصطفی تاجزاده، عبدالله مؤمنی، ابوطالب آدینه وند، امیرحسین علی بخشی، محمود صادقی، علیرضا پناهیان، عباس سلیمی نمین، علی نانوایی، مجتبی احمدی و محمد جواد معتمدی نژاد بودند. در این میان تنها با علیرضا پناهیان، محمود صادقی و عباس سلیمی نمین موافقت شده است. این تصمیم هیات نظارت کاملاً جهت گیری این هیات را نشان می‌دهد. مشخص است که ادعای مسوولین دانشگاه و به طور خاص شخص دکتر معتمدی در خصوص چند صدایی در دانشگاه، کذب محض است. هیات نظارت سال گذشته برای ویژه برنامه روز دانشجو اجازه حضور به آقایان ابوطالب آدینه وند و عبدالله مؤمنی داده بودند. حتی طی درخواستی در یک ماه اخیر با حضور مصطفی تاجزاده به صورت مناظره موافقت شده بود اما امروز چه شده که اجازه‌ی حضور به چنین افرادی داده نمی‌شود؟»
 
وی افزود: «تلاش‌های مسوولین دانشگاه برای محدود کردن فعالیت دانشجویی و ناامید کردن فعالین دانشجویی از فعالیت، در سال‌های تحصیلی گذشته نیز بوده است. اما در سال تحصیلی جاری این مخالفت بسیار علنی و مشخص شده است. در آغاز سال تحصیلی با ورود دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه هر ساله غرفه‌هایی برای استقبال از دانشجویان و معرفی تشکل‌ها در مسیر پرتردد دانشگاه به تشکل‌ها اختصاص می‌یافت. اما امسال دانشگاه به بهانه‌های مالی در هفته‌ی اول تحصیلی غرفه‌ای به تشکل‌ها اختصاص نداد. پس از گذشت سه هفته از شروع سال تحصیلی، به مدت سه روز، در محلی کم تردد غرفه‌های معرفی تشکل‌ها را بر پا کردند. چهار تشکل دانشجویی و حتی بسیج دانشجویی با تحریم غرفه‌ها اعتراض خود را به گوش دانشگاه رساندند اما دکتر معتمدی که کمر به نابودی فعالیت دانشجویی بسته است، هیچ بازنگری در روند اداره دانشگاه نداشتند.
 
اخیراً نیز انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه، تریبون آزادی با موضوع شیوه نامه‌ی جدید انضباطی دانشجویان درخواست داده بود. با اینکه هیات نظارت با برگزاری این تریبون آزاد در راهرو مجموعه تالارهای دانشگاه موافقت کرده بود؛ ناگهان یک روز مانده به تاریخ برنامه با برگزاری آن مخالفت کرد. علت مخالفت نیز آشفتگی شرایط کشور اعلام شد، در حالی که دقیقاً در همان هفته بسیج دانشجویی کرسی آزاد اندیشی با مضمون گرانی بنزین برگزار کردند. این تصمیم دانشگاه، دوگانگی استانداردهای تصمیم گیرندگان را در حد کمال نشان می‌دهد. در نظر ایشان برگزاری تریبون آزاد با موضوع شیوه نامه انضباطی از سوی ما، بیشتر تحریک کننده است تا برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع قیمت بنزین از سوی بسیج.»
 
بزرگ‌مهر در پایان گفت: «این مصادیق که همه مربوط به ترم جاری می‌شود نشان می‌دهد که ریاست دانشگاه امیرکبیر مشخصاً در پی تعلیق فعالیت دانشجویی در این دانشگاه و ناامید کردن فعالین از فعالیت است. اگر که هدف دولت و دکتر معتمدی، بر خلاف گفته‌های‌شان، محدود کردن فعالیت دانشجویی است؛ متاسفانه همانطور که قبلاً فرمودند «سیاست‌های دولت در دانشگاه‌ها جواب داده است». دانشگاه تحت ریاست خود ایشان مصداق این موفقیت است. ایشان موفق شدند که با تمام توان در مقابل فعالان دانشجویی و فعالیت آنان بایستند و مفتخرند که هر روز موفقیت‌های بیشتری در این زمینه کسب می‌کنند. اما اگر منطبق بر گفته‌هایشان قصد دارند فضای فرهنگی دانشگاه و دانشجویان متحول شود، لازم است در تصمیم گیری‌هایشان بازنگری کنند.»
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی  انصاف نیوز ،تاریخ انتشار:     11  آذر 1398،کدخبر :   201424 ،www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین