پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۶۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
رئیس قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان با بیان اینکه این شهر معادن پررونقی دارد، گفت: این در حالی است که از استخراج‌های زیاد معادن این شهر، مردم ماهنشان هیچ سودی نمی‌برند.
شعار سال: مهدی برجی با اشاره به معادن موجود در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان به واسطه معادن سرب و روی غنی و بزرگی که در شهرستان ماهنشان وجود دارد به قطب روی کشور تبدیل شده است.
رئیس قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان در مورد معادن سرب و روی زنجان گفت: همچنین ۷۰ درصد صادرات استان به استخراج‌های معدنی سرب و روی اختصاص دارد.
مردم ماهنشان از معادن غنی شهرشان هیچ سودی نمی‌برند
وی در رابطه با ظرفیت‌های شهرستان ماهنشان که یکی از مناطقی است که در‌آمد بالایی را در حوزه استخراج‌های معدنی دارد، تصریح کرد: در این شهرستان روستا‌هایی وجود دارند که در همسایگی معادن از نظر امکانات و زیرساخت‌ها در فقر و کمبود به‌سر می‌برند.
برجی با اشاره به کمبود امکانات و مشکلات ایجاد شده برای روستا‌ها و ساکنان در همسایگی معادن ماهنشان افزود: حتی برای استخدام کارگر هم از نیرو‌های جوان آن منطقه استفاده نمی‌شود و به نظر می‌رسد سهم شهرستان ماهنشان از استخراج معادن تنها کمبود آب شیرین، از بین رفتن آسفالت جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی و همین‌طور نبود امکانات مهم خدماتی و بهداشتی است.

رئیس قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان ادامه داد: متاسفانه تا به امروز نه تنها مردم از وجود این معادن بهره‌ای نبرده‌اند، بلکه حتی این معادن باعث از بین جاده‌ها و افزایش تصادفات در منطقه شده است.

وی با اشاره به قانونی که در آن گفته شده یک درصد از سود معادن باید صرف عمران و آبادانی مناطق حاشیه آن شود، تصریح کرد: این قانون تاکنون در ماهنشان اجرا نشده و مردم منطقه در محرومیت به سر می‌برند که نماینده شهرستان ماهنشان در مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه عزم جدی داشته و در راستای احقاق حق مردم منطقه تلاش کند.
برجی با اشاره به اینکه معادن موجود در منطقه برای شهرستان سود‌آور نیست، گفت: سؤال مهم دیگری که از مسؤولان باید پرسید این است که معادن در ماهنشان با این حجم فعالیت و ثروت آفرینی، چرا نباید برای مردم این شهرستان سودآوری داشته باشند؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می‌متالز، تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۳۴۶۳، me-metals.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
شهرهای زیادی داریم که از فرصت ها و امکانات و معادن شهرشان هیچ بهره ای نمی برند. نمونه بارز آن خوزستان است که بر روی چاه های نفت قرار دارد ولی امکانات کمی دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
خیلی از معادن هستن که به هیچ عنوان نتونستیم ازشون به طور خوب بهره برداری کنیم و حفمردم منطقه رو هم بهشون بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
همون مردمی هم که در منطقه زندگی شون معدن هست کارفرما و کارگر از شهر های دیگه میارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
مردم هیچوقت از منابع و معادنی که در سرزمین هاشون هست سودی نبردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین