پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
معاون امور آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: درصورتی‌که به موضوع خاک توجه نشود، بحث آب کشور نیز دچار مشکل خواهد شد.

شعار سال:

معاون امور آب‌ و خاک وزیر جهاد کشاورزی- در رابطه با وضعیت فرسایش خاک در کشور بیان داشت: باید به موضوع فرسایش خاک در کشور توجه ویژه‌ای شود. در سال‌های اخیر بیشتر از مساله خاک به وضعیت مصرف و منابع آبی توجه شده است. کم آبی در کشور موجب شده که همه توجهات به مشکل کم آبی باشد و به فرسایش خاک توجه لازم نشود.

او افزود: این در حالی است که وضعیت فرسایش خاک در کشور مناسب نیست و تجدیدپذیری آن زمانبر است. برای ایجاد هر سانتی متر خاک از سنگ مادر به 700 سال زمان نیاز است. در کشور بار سنگینی بر منابع آب و خاک و حتی ذخایر ژنتیکی وارد شده است. از 169 میلیون هکتار مساحت کشور 51 میلیون هکتار قابل کشت است که به دلیل محدودیت منابع آب و دیگر مشکلات فقط 18.5 میلیون هکتار از آن در چرخه کشت قرار دارد.

اکبری در ادامه گفت: نرخ فرسایش خاک سالیانه در کشور 16.7 تن بر هکتار است که در مقایسه با نرخ 5 تا 6 هکتاری فرسایش خاک جهان بسیار بالاست.

معاون امور آب‌ و خاک وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که برخلاف این که آب، تجدید پذیر است، خاک، تجدید پذیر نیست و در صورت از بین رفتن قابلیت احیا ندارد. خاک خود بستر آب است و مانند یک مخزن برای آن عمل می‌کند و درصورتی‌که به موضوع خاک توجه نشود، مسائل آب کشور نیز دچار مشکل خواهد شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 14 مهر 1395، کد مطلب:    416010   : www ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
خدا به موج بلایای طبیعی که کشور را فراگرفته رحم کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین