پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گيلان در ديدار با مديرکل فرودگاه اين استان، نقش فرودگاه سردار جنگل را در صورت رشد متوازن تجارت، صنعت و گردشگري گيلان بي بديل دانست.

شعارسال : مدير کل فرودگاه سردار جنگل رشت با حضور در دفتر رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان با وي ديدار و گفتگو کرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گيلان در اين ديدار، ضمن پر اهميت خواندن فرودگاه سردار جنگل رشت، به مقوله توسعه متوازن استان اشاره کرد و گفت: اگر تجارت، صنعت و گردشگري بصورت توامان در گيلان رشد کند بي شک حمل و نقل هوايي اين استان با محوريت فرودگاه سردار جنگل رشت نيز رونق پيدا خواهد کرد و به دنبال خود سرمايه گذاري، اشتغال، رشد اقتصادي و رونق کسب و کار را فراهم خواهد کرد.

محمد علي محمدي فرودگاهها را يکي از شاخص هاي توسعه هر کشور دانست و افزود: سوختگيري پروازهاي اروپايي در فرودگاه سردار جنگل رشت علاوه بر تحقق بين المللي بودن اين فرودگاه، مسوولين ارشد استان را جهت توسعه آن مصمم تر خواهد نمود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان خاطر نشان کرد:در آينده نزديک کارشناساني از اين سازمان جهت بازديد فرودگاه سردار جنگل رشت اعزام خواهند شد و پس از بررسي هاي کارشناسي، اعتباراتي را در حد منابع مالي استاني براي بهسازي فرودگاه سردار جنگل رشت تخصيص خواهيم داد.

وي همچنين به زيباسازي ورودي فرودگاه سردار جنگل توسط شهرداري که در محدوده شهر رشت مي باشد تاکيد کرد و خواستار معرفي ظرفيت هاي فرهنگي، گردشگري و کشاورزي گيلان در محل سالن انتظار فرودگاه سردار جنگل براي مسافران هوايي گيلان شد.

در ابتداي اين ديدار مدير کل فرودگاه گيلان گزارشي از عملکرد فرودگاه سردار جنگل رشت در سال هاي اخير ارائه کرد.

مهندس فتاح رضواني به زيرساخت هاي فرودگاه سردار جنگل رشت که با اعتباري بالغ بر 750 ميليارد ريال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه هاي کشور هزينه شده است اشاره کرد و افزود: فاز دوم محوطه ترمينال جديد که قرار بود از محل اعتبارات استاني هزينه شود محقق نشده و انتظار مي رود با مبادله موافقت نامه بين اداره کل فرودگاه گيلان و استانداري اين پروژه به اتمام برسد.

وي تشکيل کميته حمل و نقل هوايي را يکي ديگر از اقدامات اساسي در انسجام بخشي به زنجيره هاي حمل و نقل هوايي در استان دانست و افزود: بخشي نگري به توسعه حمل و نقل هوايي استان نمي تواند موتور محرکه اقتصاد گيلان را به حرکت درآورد و لذا هم افزايي منطقه آزاد انزلي، اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري،اتاق بازرگاني، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ديگر متوليان بخش هاي دولتي و خصوصي خواهند توانست تحولي را در صنعت حمل و نقل هوايي گيلان به وجود بياورند.

رضواني تخصيص اعتبارات ملي جهت تملک اراضي اطراف فرودگاه رشت را در توسعه آينده اين استان بسيار مهم دانست و خواستار بازديد مقامات اجرايي کشوري از تنها فرودگاه گيلان شد.

وي همچنين به بهسازي ساختمان تشريفات فرودگاه سردار جنگل و بازديد استاندار گيلان از اين پروژه اشاره کرد و خواستار تخصيص اعتبار براي تکميل اين پروژه از محل اعتبارات استاني شد.

گفتني است؛ در اين ديدار معاون اجرايي اداره کل فرودگاه گيلان نيز حضور داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت موج، تاریخ انتشار پنجشنبه 21 آبان 1394 ، کد مطلب : 1952515: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین