پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات گفت: اختلالات اخیر در سرویس‌های گوگل ممکن است به حریم خصوصی افراد خدشه وارد کرده باشد.

شعار سال: صبح امروز برای چندین ساعت بعضی از سرویس‌های گوگل مانند جیمیل (gmail) ، میت (meet) ، یوتیوب، داک (doc)و ویس (voice)دچار اخلال شد. گوگل اعلام کرد که در حال بررسی این اختلالات است. پس از ساعاتی این اختلالات برطرف شد ولی دلیلی برای این اتفاق ذکر نشده است.
 
«کیوان نقره‌کار» کارشناس فناوری اطلاعات درباره‌ی اختلال در سرویس‌های گوگل به خبرنگار انصاف نیوز گفت: ممکن است که حتی به اطلاعات شخصی افراد هم آسیب‌زده شده باشد. باید دید این آسیب در چه سطحی است؟ ممکن است فقط در حد دسترسی اختلال ایجاد شده باشد و ممکن است حتی به اطلاعات شخصی کاربران نیز آسیب وارد شده باشد. این را خود شرکت بعد از مدتی اعلام خواهد کرد.
 
وی افزود: این هم‌زمانی اختلال در چند سرویس مهم است. ممکن است در خود شرکت مرکزی یعنی گوگل مشکلی به وجود آمده باشد. من تاکنون چنین اختلالی را در این ابعاد مشاهده نکرده بودم. قطعاً این شرکت‌ها همیشه در بخش امنیت باید مراقبت‌های ویژه‌ای را داشته باشند ولی هم‌زمانی این اختلالات این احتمال را بیشتر می‌کند که اختلال در خود گوگل باشد.
 
او به سؤالی درباره‌ی دلیل این اتفاق گفت: ما می‌توانیم از دو منظر به این موضوع نگاه کنیم. یکی می‌تواند ضعف در ساختارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشد که گاهی برای شرکت‌های بزرگ هم پیش می‌آید. ممکن است این اختلال به دلیل حملات افراد یا سازمان‌ها به این سرویس‌ها باشد.
 
نقره‌کار ادامه داد: این شرکت‌ها باید بلافاصله نقص را رفع کنند و سپس اطلاع‌رسانی صریح و روشنی برای دلیل اتفاق انجام دهند. به‌خصوص اگر این اتفاقات ضرری را مانند ازبین‌رفتن اطلاعات، نقض حریم خصوصی و… به کاربران بزنند.
 
این کارشناس فناوری اطلاعات در انتها خاطرنشان کرد: پس از ارائه‌ی گزارش معمولاً روند جبران خدمت شروع می‌شود. باید دید که گوگل دلیل این مشکل را چه چیزی اعلام می‌کند. خود دلیل هم می‌تواند قابل‌تحلیل باشد.
 
گوگل دلیل قطعی جهانی سرویس‌های این شرکت را اختلال در سیستم احراز هویت داخلی خود اعلام کرد.

به نقل از پرس اسوسیشن، عصر روز گذشته سرویس‌های مختلف گوگل از جمله جی میل و یوتیوب در سراسر جهان قطع شدند.

در همین راستا گوگل اعلام کرد دلیل این قطعی اختلال داخلی سیستم‌های شرکت بوده است.

به طور دقیق‌تر، قطعی سرویس در سیستم احراز هویت گوگل اتفاق افتاده بود که کاربران با استفاده از آن به حساب‌های کاربری خود دسترسی می‌یابند.

گوگل در بیانیه‌ای رسمی نوشت: اختلال سیستم احراز هویت برطرف شد و تمام سرویس‌ها قابل دسترسی هستند. ما از تمام کاربران عذرخواهی می‌کنیم و یک بررسی جامع انجام می‌دهیم تا از بروز چنین مشکلاتی در آینده جلوگیری کنیم.

طی این رویداد علاوه بر جی میل و یوتیوب، دسترسی کاربران به گوگل مپس، تقویم، حافظه ابر گوگل (اپلیکیشن درایو)، گوگل پلی استور و گوگل میت قطع شد. این در حالی است که برخی سرویس‌های گوگل در سراسر جهان کاربران زیادی دارند. تعداد کاربران جهانی یوتیوب بیش از ۲ میلیارد نفر و جی میل بیش از ۱.۵ میلیارد نفر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایستنا، تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۱۹۰۹۳، www.ictna.ir
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز، تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۷۲۵۱۲، www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
حریم خصوصی افراد برای چی باید این همه معضل و مشکل برای مردم جهان درست کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین