پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۷۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان در آستانه حلول سال نوی مسیحی، صبح امروز (پنج‌شنبه) جهت دیدار با کاردینال "بشاره الراعی" رهبر مارونی‌های لبنان در محل اقامتگاه وی در "بکرکی" بیروت حضور یافت.
شعار سال: در این دیدار، خامه یار با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در ایجاد رابطه حسنه با تمام طوایف و گرایش‌های دینی و مذهبی گفت: حضرت مسیح بر صلح و محبت و دوستی تأکید دارد، و در آستانه سالگرد تولدش، جهت تبریک سال نوی میلادی به پیروان اش آمده ام.

وی همچنین ضمن تسلیت به رهبرمارونی‌ها به مناسبت انفجار بندر بیروت و خسارتی که به بار آورد، گزارشی از ابراز همبستگی هموطنان ایرانی، پس از حادثه بندر بیروت به وی ارائه کرد و گفت: ایرانی‌ها با روشن کردن شمع در برابر سفارت لبنان در تهران و پارک‌ها و وابراز احساسات بی شائبه، نهایت همدردی خود را با مردم لبنان نشان دادند و شهرداری تهران نیز با نور پردازی تصویر پرچم لبنان بر روی برج آزادی و برج میلاد یکپارچگی ملت و دولت ایران را در این حادثه نسبت به لبنانی‌ها نشان دادند. وی گفت: علاوه بر کمک‌های درمانی وایجاد بیمارستان‌های صحرایی، یکی از اقدام‌های فرهنگی وهنری کشورمان در همین راستا، اجرای قطعه موسیقیایی با عنوان" بیروت درد تو درد من است " توسط ارکستر سمفونی ملی ایران با رهبری هنرمند مسیحی لبنانی " آندره الحاج " بود که با استقبال گسترده‌ای در دو کشور ایران و لبنان و رسانه‌های لبنانی روبرو شد و از سوی رئیس جمهور لبنان نیز پیام تشکری به همین منظور ارسال شد.

خامه یار همچنین با اشاره به کمک‌های انسان دوستانه افراد نیکوکار در کشورمان به هم نوعان خود، در سایه اپیدمی کرونا افزود: از سوی دیگر هیچ بیماری در ایران خارج از بیمارستان نمانده و به رغم تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها و بویژه آمریکائی‌ها در خصوص خرید دارو، کشورمان توانست به سرعت با تولید برخی داروها، این نقص را مرتفع کند و حتی کیت‌های تشخیص زودهنگام کرونا را نیز تولید کرد و توانست آن‌را به برخی از کشور‌های حتی غربی همچون آلمان صادر کند.

رایزن فرهنگی کشورمان سپس گزارشی از وضعیت مسیحیان ایران ارائه کرده و گفت: مسیحیان با آزادی کامل تمام مناسبت‌های دینی خود را برگزار می‌کنند و نمایندگانی نیز در پارلمان کشورمان دارند.

وجود ۳۰۰ کلیسا که قدمت برخی از آن‌ها به یک هزار سال نیز می‌رسد، گواهی بر این امر است.

خامه یار در ادامه با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ترکیب دینی و مذهبی موجود در مشرق زمین گفت: ما از این تنوع واز این موزاییک رنگارنگ زیبای دینی و مذهبی حمایت می‌کنیم و با تقدیم خون خود پس از ورود تروریست‌ها به موصل و سوریه نشان دادیم که همچنان بر حمایت از تمام گروهی‌های دینی و مذهبی در منطقه در برابر تروریست ها، پای بند هستیم.

رایزن فرهنگی کشورمان از "مار پطرس بشاره الراعی" جهت سفر به ایران و بازدید از اماکن تاریخی و مقدس مسیحیان و دیدار با آن‌ها دعوت کرد.

بشاره الراعی در ادامه از همدردی ملت ایران تشکر کرد و اظهار داشت: شما نیز شرایط سخت کرونا را تحمل کردید و بابت شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری زاده تسلیت می‌گویم؛ در مقابل، خامه یار نیز از اعزام نماینده کاردینال به مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده در سفارتمان تشکر وقدردانی کرد.

کاردینال الراعی از رایزن فرهنگی کشورمان درباره نحوه کنترل اپیدمی کرونا در کشورمان سئوال کرد که خامه یار در پاسخ ضمن ارائه گزارشی گفت: وضعیت آماری کشورمان نسبت به کشور‌های اروپایی و حتی لبنان به مراتب بهتر است در حالی که کشور‌های پیشرفته اوضاع وخیم تری نسبت به ما دارند، اما با این حال برخی از اندیشمندان و کادر درمانی ما متأسفانه، جان خود را در مبارزه با این ایپدمی و درمان هموطنانشان از دست داده اند.

کاردینال با دعای خیر برای سلامتی همه انسان‌ها ابراز امیدواری کرد که به زودی واکسن این بیماری در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

خامه یار نیز ابراز امیدواری کرد که واکسن در انحصار نظام‌های مافیایی جهت سودجویی قرار نگیرد تا فقرا و نیازمندان نیز بتوانند از آن بهره ببرند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 27 آذر ۱۳۹۹، کد خبر: 99092721407، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
خيلي خوبه بتونيم روابطمون با كشور هاي منطقه مخصوصا اون هايي كه به اسرائيل نزديك هستن رو حفظ كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
اين ديدار ها ميتونه زمينه ساز بهبود روابط دو طرف از منظر فرهنگي بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین