پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
بازرس و کارشناس مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتقای کیفی بخش زایمان بیمارستان ها در سه سال گذشته موجب افزایش زایمان طبیعی در کشور شده است.

شعار سال:

محمد اسلامبولچی روز جمعه در حاشیه بازدید بازرسان و کارشناسان مامایی وزارت بهداشت از بخش زایمان بیمارستان مهاباد اظهار کرد: برنامه طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه 93 در سطح کشور اجرا شد و یکی از برنامه های مهم این طرح برنامه ترویج زایمان طبیعی بود که با هدف ارتقای سلامت مادران و نوزادان به اجرا در آمد که با ارتقای کیفیت بلوک بخش زایمان این برنامه به خوبی پیاده شده است.
وی افزود: از اهداف اختصاصی این طرح کاهش میزان سزارین و خوشایند سازی زایمان بود که این کار را از طریق بهینه سازی بلوک های زایمان و حفظ حریم خصوصی مادر انجام می دهیم که علاوه بر آن تلاش شد که رضایت مندی مادران باردار را بالا برده و انگیزه ارائه دهندگان خدمت را افزایش دهیم.
اسلامبولچی اظهار کرد: تجربه زایمان برای مادران یکی از طبیعی ترین تجارب زندگیشان است که در سال های گذشته روند طبیعی به روند طبی تبدیل شده و آمار کشور ایران را در عمل سزارین نسبت به سایر کشور ها بالا برده بود.
وی گفت: این برنامه با این هدف طراحی شده که با پایین آوردن میزان سزارین بتوانیم سلامت مادران و نوزادان را افزایش دهیم که برای این منظور دستور العمل ها و راهکار هایی تدوین شده که در حال حاضر در سراسر کشور در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: بهینه سازی بخش های بلوک زایمان از دیگر اهداف طرح است، بلوک های زایمان قبلی در شان بیماران نبود و قادر به حفظ حریم های خصوصی مادران و ایجاد فضاهای تک نفره برای مادران نبودیم.
وی گفت: با تدوین برنامه بهینه سازی و توسعه بلوک های زایمانی در سراسر کشور تلاش شد که اتاق های تک نفره ایجاد شود که مادران در یک اتاق، خدمت بگیرند و نیز حضور همراهان مادران برای حمایت عاطفی و روانی از این بیماران فراهم شود تا توانایی کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهیم که این موضوع در بخش بلوک زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد محقق شده است.
اسلامبولچی اضافه کرد: در حال حاضر بخش بلوک زایمان این شهرستان با 13 اتاق LDR (زایمان، درد، ریکاوری) ایجاد شده و در مراحل پایانی کار است که با تجهیز این اتاق ها بهره برداری از این بخش به زودی آغاز می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 مهر 1395، کد مطلب: 82259354   : www irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین