پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به شیوع استرس در میان عموم مردم از آمارهای وزارت بهداشت مبنی بر اختلال روانی مردم ایران خبرداد.

شعار سال:

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر بوالهری روانپزشک و رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان علوم پزشکی ایران در نشست خبری هفته سلامت روان که در انستیتو روانپزشکی ایران با بیان اینکه 23 درصد مردم کشور اختلالات روانی دارند، گفت: این آمار متعلق به دهه 80 است که با توجه به سیر صعودی چنین عارضه ای، برخی از آمارهای وزارت بهداشت از ابتلای یک چهارم معادل 25 درصد مردم ایران به اختلالات روانی حکایت می کند، افرادی که نیاز جدی به مشاوره و مراقبت های ویژه در حوزه سلامت روان دارند. 


وی تصریح کرد: درکنار اختلالات روانی، استرس های روز افزون در میان آحاد مردم کشور پراکندگی و عمومیت بیشتری دارد، مساله ای که جای خالی حمایت های بیش از پیش سلامت روان را بیشتر نشان می دهد و این درحالی است که شعار امسال هفته سلامت روان از سوی سازمان بهداشت جهانی به ضرورت حفظ کرامت و شان مبتلایان به مشکلات روانی تاکید دارد. 

رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان علوم پزشکی ایران افزود: افزایش مطالعات بالینی روانشناختی اکنون ایران را تبدیل به قطب تحقیقاتی در حوزه سلامت روان می کند، به گونه ای که در این زمینه کشورمان تبدیل به مرکز همکاریهای مشترک سازمان بهداشت جهانی در منطقه امرو شده است. 

جای خالی مراقبت های بهداشت روان در ایران 
رییس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: کمک های روانشناختی اولیه، مراقبت های بهداشتی با حضور متخصصان روانپزشکی و حمایت های متولیان نظام سلامت در این حوزه برای پیشگیری و حتی درمان مبتلایان به اختلالات روانی و تیازمندان حمایت های روانی بالینی بسیار ضروری است.  

وی افزود: ضرورتی که جای خالی آن پر رنگ تر است و به همین علت دانشکده علوم رفتاری علوم پزشکی ایران با طراحی مدل سازی ویژه، فعلا تنها دانشکده پیشرو در زمینه اشاعه سلامت روان و حتی تدریس بین دانشجویان است. 

ارائه خدمات رایگان سلامت روان به مناسبتاین هفته 
بوالهری همچنین با اشاره به اجرای مهمترین برنامه های دانشکده علوم رفتاری به مناسبت هفته سلامت روان از سخنرانی با محوریت ارتقاع سلامت روحی در مدارس، مساجد و مهدکودک‌های منتخب خبر داد و اظهار داشت: در کنار این برنامه ها به همین مناسبت خدمات تخصصی و فوق تخصصی کاملا رایگان روز چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 12 در درمانگاه روان درمانی این دانشگاه به عموم متقاضیان ارائه میشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 26 مهر 1395، کد مطلب:  233178  : www mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین