پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
جستجو کردن بعضی از موضوعات در گوگل می تواند جرم بوده یا شرایط را برای وقوع جرم روی خود ما فراهم بیاورد. برخی از موضوعات بدلیل حساسیت بالای آن نیازمند اطلاعات دقیق بوده و اخذ اطلاعات سطحی و غیر مرتبط می توان خطرساز باشد. در نهایت اینکه ، جستجوی بعضی از موضوعات می تواند حساسیت امنیتی بر روی ما ایجاد کند و یا از بعد فردی اثرات نامطلوبی روی روحیه ما بگذارند.

شعار سال: امروزه گوگل و جستجو در گوگل  تبدیل به یکی از متداول ترین رفتارهای کسب اطلاعات شده به گونه ای که حتی بجای عبارت جستجو، از عبارت گوگل کردن استفاده می شود . بنا بر نظر برخی از کارشناسان امنیت و روانشناسان، موضوعاتی هستند که بنا به دلایلی نباید در گوگل جستجو شود و یا در صورت جستجو در گوگل نباید به طور مطلق به نتایج و اطلاعات اخذ شده، اعتماد کرد. برخی از این موضوعات در ادامه متن آورده شده است.

*** علائم بیماری :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

قبل از هر چیز بیاید در خصوص مشکلات سلامت صحبت کنیم. وب سایت های زیادی وجود دارند که به طور تخصصی در خصوص این مسائل بحث می کنند و به طور قطع اکثر آنها توسط یک پزشک متخصص اداره نمی شوند. جستجو در اینترنت در خصوص معنای علائم به شما  در همان لحظه هیچ کمکی نخواهد کرد. کاملاً برعکس، احساس شما را بدتر می کند و حتی ممکن است به درد شما شدت بخشد. اگر شما علائمی از بروز مشکل در سلامتی خود مشاهده می کنید، آن را در “دکتر گوگل” مطرح نکنید؛ به سراغ یک دکتر واقعی بروید.

*** هر چیزی که جرم است :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

این یکی خیلی جدی تر است. شما ممکن است که فقط از روی کنجکاوی قصد جستجوی عبارت “نحوه ساخت بمب” یا “آموزش تهیه شیشه” را داشته باشید. با این حال خوب است بدانید که سرویس های امنیتی و مبارز با مواد مخدر همیشه اینگونه جستجوها را تحت نظر دارند و IP آدرس شما در پایگاه داده آنها ثبت خواهد شد. شما که دوست ندارید به خاطر کنجکاویتان به دردسر بیفتید، دوست دارید؟ ناگفته نماند که جستجوی برخی از الفاظ توهین آمیز نسبت به مقامات سیاسی نیز ممکن است همین نتیجه را داشته باشد.

*** پیش گویی ها ، علوم ماورا و زمان مرگ :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

اگر شما در اینترنت کلمات "زمان مرگ" (Death Clock) را جستجو کنید، سایت هایی هستند که بر اساس اطلاعاتی که از شما در مورد سن، قد، وزن و میزان سیگار کشیدن تان می گیرند، به شما زمان دقیق مرگ تان را می گویند. این کار عوارض بسیار بدی بر روحیه شما خواهد گذاشت. هرگز این موضوع را گوگل نکنید. همچنین بسیاری از اطلاعات بی پایه می تواند مبنای یک مشت کلاهبرداری بنام پیش بینی باشد.

***بیماری‌هایی اپیدمیک  و دارای شیوع سریع :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

درباره‌ گوگل کردن هر نوع بیماری‌ای که میزان پیشروندگی آن سریع است، مانند بیماری زیکا یا باکتری‌های گوشت‌خوار و مواردی همانند، سعی کنید محتاط و دقیق باشید. اگر واقعا نگران این هستید که مبادا دچار بیماری‌ای شوید که شیوع بسیاری پیدا کرده است، بهترین کار این است که پیش از آنکه خود را با مطالب اغراق‌آمیز مربوط به آن در اینترنت درگیر کنید، به دکتر مراجعه کنید.

*** سوالاتی که برایتان دردسرساز باشد:

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

همه ما گاه نگران هستیم و سوالاتی داریم که معمولا زمانی که تنها هستیم آن ها را سرچ می کنیم و بعد هم سریعا آن را از کش سیستم یا موبایل مان پاک می کنیم. برخی از اوقات مطالبی را در گوگل جستجو می کنیم که می تواند برای ما مشکل ساز شود، حتی اگر کش مرورگر را پاک کنید باز هم به لحاظ امنیتی قابل بازگرداندن است. پس سعی کنید از جستجوی مواردی که بعدا ممکن است برایتان دردسرساز شود بپرهیزید.

***کلمات و عبارات حساسیت زا برای برخی کشورها :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

اگر مسافرت خارجی به مقصدی معین در پیش دارید و قصد بردن لپ تاپ را دارید، از جستجوی برخی کلمات حساسیت دار در کشور مقصد پرهیز کنید. در زمان وارسی احتمالی لپ تاپ در فرودگاه مقصد، ممکن است برایتان دردسر ایجاد شود. برخی از سیستم های امنیتی نیز، از روش کلمات کلیدی، سعی در شناسائی جریانات و تمرکز بر آن نموده و با این کار شما، ممکن است بیهوده تحت کنترل سیگنال های صادر شده از طریق هوش مصنوعی برای سیستم های امنیتی قرار گیرید.

*** وب‌سایت‌های بانکی با خدمات آنلاین :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

در گوگل تعداد زیادی وب‌سایت‌های بانکی جعلی وجود دارد. توصیه می‌شود برای یافتن وب‌سایت‌بانکی آنلاین بانک خود، آن را در گوگل جستجو نکنید مگر اینکه URL رسمی آن را بدانید. همیشه برای ایمن ماندن، به منظور ورود به سایت بانک خود، آدرس رسمی آن را وارد کنید. این امر به این دلیل است که احتمال فیشینگ به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، بدین صورت که احتمال دارد سایتی که در آن شناسه و رمز ورود بانک خود را وارد می‌کنید دقیقاً مانند وب سایت رسمی بانک باشد اما درواقع شما اطلاعات خود را در یک سایت فیشینگ (سایت جعلی) وارد کرده‌اید.

***دانلود برنامه‌ و نرم‌افزار :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

برای جستجو و دانلود برنامه‌های تلفن همراه، همیشه از فروشگاه‌های رسمی مانند Google Play (برای سیستم‌عامل اندروید) و App Store (برای سیستم‌عامل آی‌.او.اس) استفاده کنید. جستجوی برنامه‌ها در گوگل ممکن است به نصب برنامه‌های جعلی با محتوای بدافزار منجر شود.

***برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

از جستجوی برنامه‌های آنتی‌ویروس در گوگل خودداری کنید، زیرا تعداد محصولات جعلی نسبت به اصلی بسیار بالا است و تشخیص اصلی بودن آن دشوار است.

*** کد تخفیف برای خرید آنلاین :

بهتر است چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم

اگر برای خرید آنلاین کد تخفیف ندارید، هرگز در گوگل به دنبال آن نگردید زیرا ممکن است در وب‌سایت‌های جعلی قرار بگیرید که این کد‌ها را با قیمت ارزان به شما بفروشند و سپس جزئیات حساب بانکی شما را به سرقت ببرند.

ناگفته نماند که توصیه به عدم جستجوی این موارد از فردی به فرد دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد، لذا امری مطلق محسوب نمی شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: گوگل ، سرچ در گوگل ، جستجو در گوگل ، موتور جستجوی گوگل ، چه چیزهایی را در گوگل سرچ نکنیم ، گوگل کردن ، امنیت سرچ در گوگل ، امنیت جستجو در گوگل ، اعتماد به اطلاعات گوگل ، جستجو در اینترنت ، جستجوی علائم بیماری در گوگل ، دکتر گوگل ، جستجوی جرائم در گوگل ، جستجوی اطلاعات راجع به جرائم ، امنیت آی پی ، جستجوی علوم ماورا در اینترنت ، چه چیزهایی رو در اینترنت سرچ نکنیم ، سرچ در اینترنت ، جستجوی مواد مخدر در گوگل ، جستجوی بیماری های اپیدمیک در گوگل ، جستجوهای دردسرساز در اینترنت ، عبارات حساسیت زای امنیتی در اینترنت ، هوش مصنوعی ، سیستم امنیتی گوگل ، وب سایت های جعلی ، وب سایت های بانکی جعلی ، وب سایت بانکی آنلاین ، جستجوی وب سایت بانکی در گوگل ، جستجوی خدمات آنلاین در اینترنت ، بدافزارهای گوگل ، سرچ نرم افزارهای معتبر ، دانلود برنامه های گوشی معتبر ، آنتی ویروس رایگان ، دردسر آنتی ویروس جعلی ، کد تخفیف خرید آنلاین ، سرقت حساب بانکی ، پسرا چیو تو گوگل سرچ می کنن ، دخترا چیو تو گوگل سرچ می کنن ، ایرانی ها چه چیزی رو در گوگل سرچ می کنن ، تهرانی ها بیشتر چی سرچ می کنن ، بیشترین عبارت سرچ گوگل ایران ، بیشترین عبارت سرچ گوگل توسط لرها ، بیشتر عبارت سرچ گوگل توسط ترک ها ، بیشترین عبارت سرچ گوگل توسط شمالی ها ، بیشترین عبارت سرچ گوگل توسط اصفهانی ها ، بیشترین عبارت سرچ گوگل توسط شیرازی ها ، بیشترین عبارت سرچ گوگل در مشهد ، عبارت های مهم جستجو توسط ایرانی ها ، جستجوی ایرانی ها در گوگل ، ایرانی ها در اینترنت چه عبارتی را جستجو می کنند
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
اينكه اين هارو به مردم ميگيد واقعا جاي تقدير و تشكر داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
بايد در اين سايت هايي كه به راحتي به مردم تحويز دارو ميكنن رو گل بگيريم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین