پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۵۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
وزرای خارجه ترکیه و روسیه بعد از دیدار در شهر سوچی، در نشست خبری مشترک حاضر شده و گفتند که در این دیدار، درباره مسائل مختلفی از جمله بحران‌های سوریه، لیبی و شرق مدیترانه گفتگو کرده‌اند.

شعار سال:وزرای خارجه ترکیه و روسیه بعد از دیدار در شهر سوچی، در نشست خبری مشترک حاضر شده و گفتند که در این دیدار، درباره مسائل مختلفی از جمله بحران‌های سوریه، لیبی و شرق مدیترانه گفت‌وگو کرده‌اند.
 
«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) در سوچی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود دیدار کرد.
 
لاوروف به عنوان سخنران اول در این نشست گفت درباره مسائل مختلفی از جمله پروژه‌های مشترک، روابط اقتصادی و همکاری‌های نظامی در مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرده‌اند.
 
وی تصمیم آمریکا برای تحریم ترکیه را غیرقانونی خوانده و گفت واشنگتن تلاش می‌کند منافع بازیگران آمریکایی را در منطقه حفظ کند.
 
وزیر خارجه روسیه با استقبال از مشارکت ترکیه در طرح پایان دادن به درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت به همکاری‌ها در این زمینه ادامه می‌دهند.
 
لاوروف با بیان اینکه درباره وضعیت منطقه غرب آسیا و کشور سوریه با چاووش‌اوغلو رایزنی کرده، توضیح داد: توافق شد که حرکت در مسیر روند مذاکرات آستانه ادامه پیدا کند.
 
وی همچنین افزود: «ما درباره لیبی و عادی‌سازی وضعیت در این منطقه با استفاده از نیروهای متعدد صحبت کردیم».
 
وزیر خارجه ترکیه به عنوان سخنرانی بعدی در این نشست گفت: «ما درباره مسائل مختلفی که منافع مشترک ما هستند گفت‌وگو کرده و در حال برنامه‌ریزی برای امضای تفاهمنامه‌های بیشتر با طرف روسی هستیم».
 
چاووش‌اوغلو با اشاره به رایزنی با لاوروف درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: «همکاری با مسکو، ثمره خود را در قره‌باغ، لیبی و مدیترانه نشان داد».
 
وی همچنین افزود که ترکیه و روسیه سند مشترکی برای تولید واکسن ویروس «کووید۱۹» امضا کردند.
 
وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه آنکارا تلاش می‌کند روابط با مسکو را ارتقا دهد، اظهار داشت: «ما با روسیه درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی موضع مشترکی داریم».
 
وزرای خارجه روسیه و ترکیه سپس به سوالات چند نفر از خبرنگاران پاسخ دادند.
 
لاوروف در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه و روسیه، گفت: «تحریم‌های غرب هیچ تاثیری روی گفت‌وگوها و همکاری‌های ترکی-روسی ندارند».
 
چاووش‌اوغلو نیز به این سوال اینگونه جواب داد: «ما مخالفت تحریم‌ها علیه هر کشوری هستیم... ما بارها تاکید کرده‌ایم که این تحریم‌ها غیرقانونی هستند. همچنین باور داریم تحریم‌ها علیه ایران، غیرقانونی هستند و یک تصمیم سیاسی اشتباه بودند».
 
وی ضمن اشاره به تحریم آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی از روسیه، تصریح کرد: «اختلاف نظر درباره اس-۴۰۰ را می‌توان از طریق گفت‌وگو حل کرد... روابط ما با روسیه، جایگزین روابط ما با ناتو و اتحادیه اروپا نیست».


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 9 دی 1399  ، کدخبر: 593047، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
هوای ترکیه رو باید داشته باشیم این ها واقعا از نظر دیپلماسی به شدت ضعیف هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
همه جهان این نکته رو میدونه که تحریم ها غیر قانونی هستن فقط باید جار زده بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین