پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۸۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
رویکرد هوشمندانه و تدبیر سازنده رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولید ملی و محصولات داخلی در شرایط حساس اقتصادی کنونی کشورمان حاکی از اهمیت و ضرورت توجه همه جانبه به این اصل مهم و یک عزم ملی جدی در این راستاست. موضوعی که پرداختن به آن نیاز اساسی کشور در حل معضلات اقتصادی حال حاضر جامعه است.
شعار سال: حمایت از تولیدات داخلی موجب رونق بازار، رقابت سازنده، فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت، خودکفایی هر چه بیشتر کشور، ایجاد انگیزش سازنده در تولیدکنندگان و صنعتگران در ارائه کالا و خدمات بهتر، بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیمی از جوانان و نیرو‌های تحصیلکرده کشورمان و در نهایت حمایت از کارگر ایرانی و بالطبع بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواهد شد.

در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی با تمام توان به تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی همت می‌ورزند و نیرو‌های متخصص، جوان، کارآزموده، خلاق و تحصیلکرده کشورمان در طرح ایده‌ها و نوآوری و همگامی با آخرین تکنولوژی‌ها و دستاورد‌های روز دنیا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند ورود بی رویه و کنترل نشده و اغلب قاچاق محصولات مشابه خارجی به کشورمان و پر کردن لاین‌های فروشگاه‌ها با این محصولات بی انصافی در حق تولیدکننده زحمتکش، نیرو‌های تحصیلکرده و فرهیخته و کارگر زحمتکش ایرانی است و خوابیدن چرخ‌های تولید بسیاری از صنعتگران و تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی و بیکار خیل عظیمی از نیرو‌های کار از پیامد‌های این بی تدبیری است.
 
تولید پارچه رومبلی بیش از نیاز کشور

صنعت نساجی و پوشاک یکی از مواردی است که این روز‌ها با واردات آن به صورت قاچاق به کشور شرایط را برای تولیدکنندگان سخت کرده است. دکوراسیون داخلی مبلمان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با وجود تولید پارچه رومبلی بیش از نیاز کشور متاسفانه شاهد ورود این کالا به صورت غیر قانونی به کشور هستیم.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی حمایت از تولیدکنندگان باید همواره در کنار تولیدکنندگان باشد و از ورود هرگونه کالایی که در کشور تولید می‌شود جلوگیری کند، اما در اقدامی عجیب دفتر صنایع نساجی و پوشاک معاونت صنایع وزارت صمت در جلسه‌ای که برای حل مشکلات و مسائل مربوط به واردات پارچه رومبلی برگزار و از واردکنندگان و دلالان گمرک نیز دعوت کرد است.
 
وزارت صمت است یا وزارت واردات؟

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدی با اشاره به این موضوع گفت: متاسفانه وزارت صمت این جلسه را تشکیل داده بود، اما مدیریت جلسه خوب نبود و از تعدادی از واردکننده نیز دعوت کرده بودند. وی ادامه داد: وزارت صمت متولی حمایت از تولید داخلی است، اما متولی این شده بود که بگوید تولیدات صورت گرفته کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد و باید واردات صورت گیرد. وی گفت: مدیرجلسه متاسفانه جلسه را به گونه‌ای پیش برد که موضوع باز ماند تا نیاز واقعی صنعت مبل را بیشتر نشان دهند.

این مدیرعامل شرکت تولیدی گفت: نکته عجیب این جلسه حضور دلال‌های ترخیص گمرک بود و به مباحث را به سمتی هدایت کردند که نیاز کشور زیاد است و تولید کافی نیست بنابراین باید واردات انجام شود که عدم حمایت واقعی از سوی وزارت صمت کاملا مشخص بود.

وی گفت: سئوالی که از رفتار مدیران وزارت صمت مطرح می‌شود این است که آیا وزارت صمت است یا وزارت واردات که در جلسه حمایت از تولیدکنندگان، وارد کننده و دلال‌های گمرک نیز هم حضور دارند! مدیرعامل شرکت تولیدی گفت: از قصد صورت جلسه نهایی را مبهم گذاشتند تا دست عده‌ای باز باشد و بتوانند آمار ساز کنند که تولید مبل زیاد است و باید پارچه رومبلی وارد شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مدارا، تاریخ انتشار: ۱۰ دی۱۳۹۹، کدخبر modara.ir، ۱۴۷۴۷۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
همین یکی رو کم داشتیم که این ها تا این نقطه از کشور هم نفوذ کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
همه مون میدونیم که این گمرکی های عزیزمون چه بلاهایی که سر کالاهای اساسی مون نیوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
یعنی باید این عزیزان مون رو هم میوردیم تو همچین جلسات مهمی! شگفتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین