پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۲۰۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: با وجود آنکه استان تهران رتبه نخست وصول درآمد‌ها را در بین کل استان‌های کشور دارد، از نظر اعتباری و سهم از بودجه عمومی در جایگاه سوم و از نظر بودجه عمرانی در جایگاه دهم قرار گرفته است.
شعار سال: امیرعباس رضازاده روز شنبه با بیان اینکه تهران بیشترین درآمد‌های وصولی را در میان استان‌های کشور دارد، افزود: در سال ۹۸، ۵۲ درصد درآمد‌های استانی کشور را تهران وصول کرد و در سال ۹۹ عدد مصوب معادل ۴۹ درصد درآمد‌های وصولی استان‌ها است.

وی با بیان اینکه از سهمیه مصوب ۹ ماهه سال جاری، ۱۱۰ درصد تحقق یافته است، اظهار داشت: تهران در بحث وصول درآمد‌های استانی رتبه نخست کشور را دارد و سایر استان‌ها با اختلاف قابل توجهی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رضازاده خاطر نشان کرد: به همان مقدار که در استان درآمد کسب می‌کنیم، بهتر است متناسب با آن از بودجه عمومی به استان اختصاص یابد، به عبارت دیگر در راستای افزایش انگیزه استان‌ها جهت تحقق هرچه بیشتر درآمد‌های استانی، نظام درآمد- هزینه بار دیگر احیا شود.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران ادامه داد: بیشترین سهم اعتبارات هزینه‌ای صرف تامین حقوق و دستمزد کارکنان دولت می‌شود.

رضازاده بیان کرد: در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که مهمترین ابزار عمران و آبادانی کشور است، تهران رتبه دهم را در کشور دارد.  

رضازاده افزود: به جز درآمد‌های استانی مبالغ قابل توجهی از درآمد‌های ملی هم در استان تهران وصول می‌شود مانند درآمد‌های گمرکی که اگرچه توسط دستگاه‌های استانی وصول می‌شود، اما جزء درآمد‌های استانی لحاظ نمی‌شود هرچند که برای تحقق این نوع درآمد‌ها از امکانات و بودجه استان استفاده می‌شود.

رضازاده اعلام کرد: چنانچه  این درآمد‌ها نیز جزء درآمد‌های استانی لحاظ شود، رقم درآمد‌هایی که در استان تهران محقق می‌شود سهم عمده‌ای از کل درآمد‌های کشور به‌خصوص در بحث درآمد‌های مالیاتی خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از  ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۶۶۶۱۹، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
در زمينه عمراني كل كشور اين روزها داره به مرز فلج شدگي ميرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین