پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
نایب رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: مدیران و برنامه‌ریزان کشور برای پیاده‌ کردن سیاست‌های ابلاغی خانواده باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که زن و مرد در جایگاه حقیقی و خدانهادی خود انجام مسئولیت کنند.

شعار سال:

فرهاد تجری، گفت:‌  روح کلی سیاست‌های ابلاغی خانواده پرداختن مرد به مسئولیت نان‌آوری خانواده و پرداخت زن به مسئولیت پرورشی و تربیتی خانواده‌هاست.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس توجه به شان و منزلت زن و توجه به تربیت فرزندان در نگاه اسلام را مهمترین ویژگی سیاست‌های ابلاغی خانواده دانست و ابراز امیدواری کرد: کارگزاران و برنامه‌ریزان نظام در قوای سه‌گانه مباحث خانواده را باید سامان دهند. مدیران و برنامه‌ریزان کشور در پیاده‌سازی این سیاست‌ها به نحوی باید برنامه‌ریزی کنند که زن و مرد در جایگاه حقیقی و خدانهادی خود انجام مسئولیت کنند. یقینا در سایه چنین فضایی است که جامعه سیر تعالی، پیشرفت و توسعه را به درستی طی خواهد کرد. نیاز امروز خانواده‌های ایرانی توجه به آموزه‌های دینی خانواده و توجه خصلت‌های خدادادی مرد و زن خانواده است، امروز این مسائل مورد هجمه فرهنگ منحط غرب قرار گرفته است.

وی ابلاغ سیاست‌های خانواده را واکنش به هجمه‌های فرهنگی غرب علیه زن و خانواده دانست و خاطرنشان کرد: متفکران غربی به اسم حقوق زن، ساختارشکنی و حرمت‌شکنی زنان و مردان جوامع اسلامی به ویژه ایرانی اسلامی را هدف گرفته‌اند. خلط جایگاه زنان و مردان موجب انحطاط جامعه می‌شود. غربی‌ها انجام مسئولیت‌هایی را جزو حقوق  زنان می‌دانند که در شمار اقتضائات جسمی، جنسی و  منزلتی زنان نیست و البته  متاسفانه با اقبال داخلی، به عنوان آفت فرهنگی گریبان‌گیر بخشی از جامعه زنان و خانواده‌های ایرانی شده است.

نایب رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با اشاره به اقتضائات خدانهادی زن در بینش اسلامی گفت: در تفکر اسلامی یک زن نقش محوری در مدیریت، پرورش و تربیت خانواده قرار دارد. اگر انرژی زن به جای درون خانه و خانواده در خارج از منزل و محل کار صرف شود تاثیر منفی جسمی و روحی بر زن و اعضای خانواده می‌گذارد. کم آوردن و کم گذاشتن زن در خانه عوارض منفی میان و بلند مدت زیادی بر خانواده و جامعه دارد.

تجری ادامه داد: و البته بخشی از جامعه زنان دارای توانمندی‌هایی افزون بر توانمندی‌های عمومی جامعه زنان هستند که این ویژگی باید توسط برنامه‌ریزان در سیاست‌های اجرایی خانواده و قوانین پایین‌دستی که توسط دولت  تدوین خواهد شد مورد توجه قرار گیرد. این سیاست‌ها باید با رویکرد اجتماعی - فرهنگی به نقش و وظایف خدانهادی زن توجه کرده و پیش‌بینی‌های مناسبی را برای کار پاره‌وقت  زنان البته در رشته‌هایی دانشگاهی، آموزشی، تربیتی و صنوف تخصصی زنان در خارج از منزل داشته باشد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس از رسانه ملی و رسانه‌های مجازی و نوشتاری خواست تا برای نهادینه شدن سیاست‌های ابلاغی خانواده و حذف سیاست‌های غیربومی خانواده از نظام برنامه‌ریزی و اجرایی کشور به کمک برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران کشور بیایند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 18 مهر 1395، کد مطلب: 95071710736    : www isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
بنظر شما در شرایط رکود اقتصادی می شه اجرایی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین