پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
«کارت اعتباری ارزان‌قیمت بانک پاسارگاد» با هدف تکمیل و توسعه طرح «تسهیلات ارزان‌قیمت» و همچنین بهره‌مندی هر چه بیشتر گروه مشتریان حقیقی که دارای سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌عادی یا قرض‌الحسنه جاری (با دسته چک یا بدون دسته چک) هستند، طراحی شده است.
شعار سال: کارت اعتباری شیوه‌ای از ارائه تسهیلات بانکی است که در ایران نیز به عنوان ابزاری کارآمد در تسهیلات خرد، مورد توجه قرار گرفته است. معمولاً افراد، تمایل دارند برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز خود از منابع مالی در دسترس و با قدرت مدیریت مناسب، استفاده کنند.  


کارت اعتباری این امکان را در اختیار ایشان قرار می‌دهد. اعطای تسهیلات خرد در قالب کارت اعتباری باعث می‌شود مشتریان دسترسی سریع‌تری به منابع مالی لازم در قالب اعتبار خرید، از بانک‌ها داشته باشند و بانک‌ها نیز با اطمینان بیشتر و روال اداری کمتر بتوانند این اعتبار را برای مشتریان فراهم کنند.

این امکان در رفع چالش‌های موجود در بازار نیز بسیار تاثیرگذار است و به افزایش امنیت در معامله‌ها منجر خواهد شد و ضمن افزایش اطمینان بین طرفین معامله ریسک‌های موجود را کاهش می‌دهد.

حکایت کارت اعتباری از این قرار است که بانک‌ها با صدور کارت اعتباری برای مشتریان خود می‌توانند این امکان را به دارنده آن بدهند که هزینه کالا‌ها و خدمات موردنیاز خود را به جای پرداخت نقدی و یا استفاده از ابزار پرداخت در سررسید مشخص، از محل تسهیلات دریافتی که در کارت تعریف شده پرداخت کنند، سپس مبلغ خرج شده از کارت اعتباری را با شرایط تعیین شده به بانک بپردازند.

با این تفاسیر،  کارت اعتباری را می‌توان ابزاری برای ارتقای قدرت خرید مصرف‌کنندگان قلمداد کرد، چرا که از این طریق امکان خرید کالا و خدمات مورد نیاز ایشان از طریق این نوع تسهیلات فراهم شده است. از طرفی افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان منجر به تأمین نیاز‌های ایشان از تولیدات ملی می‌شود و این امر تأثیر بسزایی در حمایت از تولید ملی و به تبع آن رشد و شکوفایی کشور دارد.

طرح «کارت اعتباری ارزان‌قیمت بانک پاسارگاد»
از جمله اقدامات نوآورانه شبکه بانکی برای توسعه این ابزار پرداخت، می‌توان به عرضه کارت اعتباری در طرح «کارت اعتباری ارزان‌قیمت بانک پاسارگاد» اشاره کرد.  

«کارت اعتباری ارزان‌قیمت بانک پاسارگاد» با هدف تکمیل و توسعه طرح «تسهیلات ارزان‌قیمت» و همچنین بهره‌مندی هر چه بیشتر گروه مشتریان حقیقی که دارای سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌عادی یا قرض‌الحسنه جاری (با دسته چک یا بدون دسته چک) هستند، طراحی شده است.

بر اساس این طرح، متقاضی استفاده از این طرح باید درخواست خود را از طریق نرم افزار «ویپاد» ثبت نماید، همچنین سطح احراز هویت خود را در اپلیکیشن ویپاد حداقل تا سطح ۳ (ثبت تاریخ تولد مشتری توسط ایشان و تطابق اطلاعات با استعلام اخذ شده از سامانه ثبت احوال) ارتقا دهد. سپس برای اعتبارسنجی و بررسی شرایط اعتباری خود به شعبه عامل مراجعه کند. بعد از گذشت حداقل ۳ ماه از ثبت درخواست و دارا بودن شرایط اعتباری لازم، این تسهیلات در قالب کارت اعتباری به متقاضیان واجد شرایط تعلق خواهد گرفت.  

نحوه محاسبه امتیاز جهت برخورداری از این طرح بدین صورت است که به ازای هر ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال «حداقل موجودی روزانه «سپرده‌های مشمول مشتریان از زمان «ثبت درخواست دریافت تسهیلات»، یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود و امتیاز تجمعی سپرده‌های مشمول مشتریان از زمان ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن ویپاد، حداقل به مدت ۳ ماه و حداکثر به مدت  ۱ سال، محاسبه خواهد شد.

 لازم به ذکر است حداقل مبلغ تسهیلات اعطایی در این طرح، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر مبلغ مذکور ۳۰۰ میلیون ریال می‌باشد. باید توجه داشت، از آنجا که مجموع اعتبار قابل تخصیص از سوی شبکه بانکی کشور به هر مشتری در قالب کارت اعتباری، حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال است، لذا تخصیص اعتبار در قالب کارت اعتباری و از طریق این طرح نیز در مجموع اعتبار قابل تخصیص به هر مشتری، لحاظ خواهد شد.  

شایان ذکر است نرخ سود بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری در ازای ماندگاری وجوه در سپرده قرض‌الحسنه جاری مشتری و متناسب با ضریب اعطای تسهیلات و با توجه به شرایط درخواستی ایشان، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ درصد است؛ همچنین نرخ سود بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری در ازای ماندگاری وجوه در سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی مشتری و متناسب با ضریب اعطای تسهیلات و با توجه به شرایط درخواستی ایشان، ۱۵ و ۱۸ درصد است.  

مهلت بازپرداخت این تسهیلات به صورت یکجا حداقل ۳ ماه و حداکثر ۱ سال و به صورت اقساطی حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۳۶ ماه است. مشتریان حداکثر ۱ سال پس از ثبت درخواست فرصت دارند تا از امتیازات خود برای دریافت تسهیلات استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که این طرح بانک پاسارگاد بر مبنای «نتیجه اعتبارسنجی مشتریان» و تلاش در جهت گسترش سطح مراودات مشتریان با بانک، طراحی شده است؛ به‌نحوی که از طریق طرح یادشده و براساس امتیاز سپرده‌های مشمول مشتریان، تسهیلات در قالب عقد مرابحه و از طریق ابزار کارت اعتباری به ایشان اعطا می‌شود.

هم‌میهنان گرامی می‌توانند برای دریافت و نصب اپلیکیشن ویپاد به بازار‌های مجازی نرم‌افزاری، یا سایت بانک پاسارگاد به نشانی  www.bpi.ir  و یا وب سایت ویپاد به آدرس www.wepod.ir مراجعه نمایند.  

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.bpi.ir/icc مراجعه کرده و یا با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک به شماره‌۸۲۸۹۰  تماس حاصل نمایند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تیتر ۲۰، تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۸۲۴۳، www.titre۲۰.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
بانک پاسارگاد خیلی وقته که داره هرطور شده با مردم راه میاد و بهشون کمک معیشتی و اقتصادی میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین