پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
در دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مدیران دو شرکت گردشگری تایلند، نحوه‌ افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شعارسال: مسعود سلطانی‌فر در این دیدار، خواستار معرفی بیشتر جاذبه‌های کم‌نظیر فرهنگی، تاریخی، طبیعی و ظرفیت گردشگری سلامت و درمانی ایران به مردم تایلند شد و برای حضور فعالان بخش خصوصی گردشگری تایلند و همچنین رسانه‌های این کشور برای به تصویر کشیدن جاذبه‌های ایران، اعلام آمادگی کرد.

مدیران شرکت‌های تایلندی نیز بر امنیت موجود در ایران به عنوان یک مزیت برای گردشگران خارجی تاکید کردند و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران را برای گردشگران تایلندی بسیار قابل توجه دانستند.

در این جلسه مقرر شد، مدیران این شرکت‌ها برای بررسی بازار ایران و احداث هتل‌های مناسب، کارشناسان خود را به ایران بفرستند تا روند ورود گردشگران دو کشور به سمت توازن پیش برود.

یکی از دو شرکت حاضر در این جلسه، سرمایه‌گذار اصلی برقراری پروازهای تایلند به ایران بود که این پروازها از حدود ۲۰ روز قبل با ۴ پرواز در هفته بین تهران و بانکوک برقرار شده است.

*فضای ایران برای گسترش همکاری با تایلند مناسب است

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه سفر به تایلند در همایش اقتصادی فعالان و سرمایه‌گذاران دو کشور حضور یافت و گفت: فضای مناسب برای افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش گردشگری فراهم است.

سلطانی‌فر ادامه داد: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، رویکرد گسترش تعامل با همه کشورهای جهان و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی همه کشورها در دستور کار قرار گرفت، این درحالی است که از حدود ۹ ماه قبل با توافق حاصل شده بین ایران و ۱+۵ و لغو تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران، فصل جدیدی در روابط اقتصادی ایران با همه کشورها آغاز شد، همچنین در این شرایط جدید گسترش روابط با کشورهای آسیایی در اولویت سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

این همایش با حضور محمدرضا نعمت‌زاده ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت ـ و جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دو کشور ایران و تایلند برگزار شد که رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آن اظهار کرد: بازار ۸۰ میلیونی ایران، برای سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف پرجاذبه است و روند ورود شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران روز به روز در حال افزایش است.

او یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که دولت برای توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور بر آن تمرکز و توجه ویژه دارد، بخش گردشگری است، چراکه ایران با داشتن سابقه و هویت فرهنگی و تاریخی بیش از ۱۰ هزار ساله، دارای جاذبه‌های فراوانی برای گردشگران فرهنگی، تاریخی است.

سلطانی‌فر تاکید کرد: رشد ورود گردشگران در سه سال گذشته در جهان ۶ / ۴ دهم درصد بوده و این در حالی است که این رشد در ایران در سه سال گذشته به میانگین سالانه ۱۰ درصد یعنی بیش از ۲ برابر رشد جهان رسیده است.

وی اضافه کرد: ایران به عنوان یک کشور ـ موزه، دارای صدها هزار بنا، مکان و محوطه تاریخی است که تاکنون ۳۲ هزار بنا به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است و ۲۱ بنای تاریخی ارزشمند ایران در یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است، همچنین مرقد مطهر امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) باعث جذب سالیانه میلیون‌ها نفر گردشگر مذهبی و زیارتی به ایران می‌شود.

سلطانی‌فر گفت: جاذبه‌های طبیعی ایران و تنوع اقلیمی که در هر چهار فصل وجود دارد، از جاذبه‌های مهم برای گردشگران کشورهای مختلف است. اقلیم کشور ما به گونه‌ای است که در تمام مدت سال می‌توان در یک روز در یک نقطه از ایران در آب‌های گرم شنا کرد و در همان روز در نقطه‌ای دیگر در ارتفاعات پوشیده از برف به ورزش اسکی پرداخت که در بعضی مناطق این تنوع در شعاع ۱۰۰ کیلومتری است.

وی یادآور شد: کویرهای زیبا و منحصر به‌فرد ایران سالانه باعث جذب صدها هزار گردشگر اروپایی می‌شود. ایران گرمترین نقطه جهان را در گندم بریان کرمان در اختیار دارد، همچنین گرمترین چشمه آب‌گرم طبیعی جهان در مشکین‌شهر واقع شده است، ایران دارای بلندترین گنبدهای آجری تاریخی جهان است و بلندترین تپه‌های شنی کویر با ارتفاع بیش از ۵۰۰ متر در ایران قرار دارد، همچنین ایران دارای ظرفیت‌های بالا در بخش گردشگری سلامت و توریسم‌درمانی است.

او ادامه داد: ایران سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر از اتباع کشورهای همجوار را برای ارائه خدمات درمانی می‌پذیرد و اکنون امکان افزایش ظرفیت این تعداد پذیرش به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال رسیده است.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به پیش‌بینی صورت‌گرفته در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور در حوزه گردشگری ایران، گفت: براساس این سند ما باید ظرف ۱۰ سال آینده گردشگران ورودی به ایران را به ۲۰ میلیون نفر افزایش دهیم که برای رسیدن به این هدف برنامه‌هایی در حوزه هتل‌سازی، تسهیلات ویزا، لغو روادید، آموزش نیروی انسانی و نوسازی ناوگان هوایی، ریلی و زمینی را آغاز کرده‌ایم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: امیدواریم در این فضای جدید، شاهد همکاری‌های گسترده و مطلوب با سرمایه‌گذاران، تورگردانان و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور تایلند باشیم.

این دیدار و همایش اقتصادی فعالان سرمایه‌گذاری گردشگری ایران و تایلند در حاشیه سفر رییس‌جمهور به آن کشور صورت گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 18 مهر 1395، کدمطلب: 95071811119 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
بدون رایزنی آقای سلطانی فر، فک کنم این رابطه برقرار بوده و الان هم هست. می دونید که چی می گم.خخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین