پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۳۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
برگزاری آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تا روز ۹ بهمن‌ماه ادامه دارد و بر اساس وضعیت شیوع بیماری کرونا در هر شهر درباره نحوه برگزاری آن تصمیم‌گیری شده است.
شعار سال: شرکت در آزمون جامع یکی از مراحل مهم در این دوره تحصیلی دکتری به شمار می‌رود. دانشجویان با پایان دروس نظری در سال اول باید خود را برای شرکت در آزمون جامع آماده کنند. دانشجویان در صورت قبولی در این آزمون می‌توانند مراحل اجرایی رساله خود را آغاز کنند. پیش از همه‌گیری ویروس کرونا این آزمون به‌صورت حضوری در همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شد، اما با شیوع این ویروس کمی شیوه برگزاری آزمون جامع تغییر کرد.

بر اساس تصمیم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در نوبت قبلی این آزمون که در مردادماه ۹۹ برگزار شد، آزمون کتبی به‌صورت حضوری و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بود و آزمون شفاهی به‌صورت مجازی صورت گرفت.

در نیمسال جاری تحصیلی نیز با وجود محدودیت‌های گسترده کرونایی، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند که آزمون کتبی و شفاهی را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند و شیوه‌نامه‌ای در این زمینه تدوین کردند. بر این اساس واحد‌های دانشگاهی در سراسر کشور به ۱۰ منطقه تقسیم شدند.
 
آزمون جامع دوره دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی چگونه برگزار می‌شود؟

بر مبنای این شیوه‌نامه قرار بود؛ بخش کتبی آزمون جامع از طریق سامانه آموزشی به‌صورت منطقه‌ای برگزار و سؤالات آزمون جامع در هر رشته/منطقه به‌صورت یکسان طرح شود. بخش شفاهی آزمون جامع با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی، هماهنگی مدیر گروه و آموزش ذی‌ربط، توسط واحد دانشگاهی مجری دوره صورت گیرد.

اما در این میان با کاهش آمار ابتلا به بیماری کرونا، بسیاری از شهر‌های کشور از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شدند و در وضعیت زرد و آبی (کم‌خطر) قرار گرفتند. به همین دلیل مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند که وضعیت برگزاری امتحان جامع در شهر‌های کم‌خطر تغییر کند و به‌صورت حضوری برگزار شود.

چگونگی حضور دانشجویان در واحد‌ها

جواد علمایی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری آزمون جامع می‌گوید: آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود. وی درباره حضوری یا غیرحضوری بودن آزمون جامع بیان می‌کند: برای برگزاری آزمون جامع دوره دکتری منطقه‌بندی صورت گرفته است و مسئولان مناطق با توجه به رنگ‌بندی شهر‌ها درباره حضوری یا غیرحضوری بودن آزمون تصمیم‌گیری می‌کنند.

علمایی ادامه می‌دهد: طبیعتاً آزمون جامع در شهر‌های قرمز و نارنجی به‌صورت مجازی (با استفاده از سامانه دانشگاه) و در شهر‌های زرد و آبی حضوری است. از آنجایی که فعالیت‌های حضوری واحد‌ها تعطیل است، امکان برگزاری آزمون جامع با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

وی می‌گوید: آزمون جامع با حضور حداکثر ۳۰ نفر در هر محل متناسب با امکانات واحد‌های دانشگاهی در هر مقطع زمانی صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

عدم نیاز به مسافرت برون شهری

در این میان دانشجویان نیازی به جابه‌جایی برون شهری ندارند. علمایی در این باره نیز عنوان می‌کند: دانشجویانی که با توجه به وضعیت شهر محل تحصیل آن‌ها، ملزم به شرکت در آزمون جامع به‌صورت حضوری هستند، می‌توانند نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی به محل سکونت خود را به‌عنوان محل برگزاری آزمون کتبی ارزیابی جامع انتخاب کنند و مراتب را به واحد دانشگاهی مبدأ اعلام کنند. واحد‌های دانشگاهی مبدأ و مقصد باید هماهنگی لازم را به عمل آورند.

آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری از روز ۲۹ دی‌ماه آغاز شده است و تا روز ۹ بهمن‌ماه ادامه دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا، تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۵۷۸۴۷، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین