پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۳۱۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دقایقی پیش در بازدید از روند برگزاری آزمون دکتری، از رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در این آزمون خبر داد و گفت: نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها بیشتر از دوره‌های قبلی است و در خوزستان به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های سختگیرانه‌تری اعمال شده است.

شعار سال: منصور غلامی صبح روز جمعه در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ در حوزه دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: امروز آزمون متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۹۵ هزار داوطلب در ۲۱۰ حوزه امتحانی در ۱۱۰ شهر به رقابت با یکدیگر می پردازند.
 
وی در ادامه به افزایش حوزه های برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد حوزه های برگزاری آزمون دکتری ۶۰ حوزه بود اما به دلیل افزایش فاصله صندلی ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تعداد حوزه ها امسال افزایش پیدا کرده است.
 
به گفته وزیر علوم، در استان خوزستان پروتکل های سخت تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفتیم و امسال توصیه شد تعداد حوزه های برگزاری آزمون در این استان افزایش یابد.
 
غلامی همچنین تاکید کرد: حدود ۴۵ درصد داوطلبان دکتری زنان و ۵۵ درصد نیز آقایان تشکیل می دهند البته تعداد آقایان در دو تا از رشته های دکتری یعنی گروه فنی و مهندسی و دامپزشکی بیشتر از خانم ها هستند و در سایر گروه ها تعداد زنان داوطلب بیشتر است.
 
وزیر علوم همچنین در خصوص حذف برخی گرایش های آزمون دکتری نیز تاکید کرد: گرایش هایی که در کنار رشته های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه ریزی آموزشی و یک سری بحث های کارشناسی بوده که اتفاق افتاده است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:  15 اسفند  1399  ، کدخبر: 84252786، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین