پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: درحالی‌که زعفران‌کاران کشور زحمات زیادی می‌کشند، اما سود اصلی به بخش فرآوری تعلق دارد، باید پرسید؛ چرا این سود به جیب خارجی‌ها می‌رود؟
شعار سال: علیرضا نظری، با اشاره به اینکه سود اصلی بخش زعفران به‌جای اینکه به جیب تولیدکننده برود به مجموعه کشور‌های خارجی و کسانی که فرآوری محصول را دارند تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: چرخه تولید زعفران اکنون عملاً سامانی ندارد و این درحالی است که خیلی از افراد علاقه دارند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، اما زنجیره‌های بعد آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که در کشور داریم حتی در مناطق محل تولید زعفران باکیفیت در کشور مانند قائنات، سرجمع تولید ۵۰۰ تن در سال است که رقم قابل توجهی به‌حساب می‌آید.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خریداران ما عمدتاً ۶ کشور هستند که هیچ کدام تولید زعفران ندارند و نهایت قیمتی که زعفران‌کاران ما به‌صورت انبوه می‌فروشند کیلویی ۱۲ یا ۱۳ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان است.

نظری بیان کرد: اما اطلاعاتی را در کمیسیون به دست آورده‌ایم که طبق آن افرادی که در فرآوری زعفران تلاش دارند رقم یک کیلوگرم زعفران را تا مرز ۶۰۰ میلیون تومان در بازار می‌رسانند که تفاوت بسیار بالا را نشان می‌دهد و به‌دنبال ایجاد ارزش افزوده در این زمینه هستیم.

مشروح مصاحبه و صحبت‌های "علیرضا نظری" عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره وضعیت بخش زعفران‌کاری کشور در ادامه می‌آید:
 
تعداد بازدید : 14


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۵۱۵۰۸، www.tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
زعفران ايراني تو خود ايران داره جاي خودش رو به نمونه اماراتيش ميده و اين يعني فاجعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین